2024-05-28, 21:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Någon skrev att #422 tjänar 60 papp/månaden vilket låter väldigt lite för någon i hans position och med så mycket uppdrag. Jag skulle tro att det som vanligt i fackliga toppkretsar ges en massa förmåner i form av bostäder, resor, bilar och representation som inte syns i den vanliga deklarationen. Allt på medlemmarnas bekostnad naturligtvis.
60 lax är en rätt normal lön för en senior ombudsman. Facket är ingen bra karriärväg om det är pengar man är ute efter...
Vilket förbund och vilken position? Nu blev jag väldigt nyfiken!
Citera
2024-05-28, 21:50
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
60 lax är en rätt normal lön för en senior ombudsman. Facket är ingen bra karriärväg om det är pengar man är ute efter...
Vilket förbund och vilken position? Nu blev jag väldigt nyfiken!

#422 var ju 2:a vice ordförande och en fin karriär låg utstakad. Han kunde blivit ordförande om några år. Pengar är inte allt i den fackliga köttgrytan. Finns massa fina grejer såsom bostadskontrakt (även till familjemedlemmar), fri tillgång till skärgårdsfastigheter, betalda resor där familj följer med m.m. Allt det utöver 100-150 lax/månad i lön.

Men han har, åtminstone tillfälligt, raserat allt. Nu återstår att se hur mycket vänner han hunnit bygga upp inom organisationen. Är säker på att Unionen snabbt polisanmälde för att slippa behöva svara på frågor, och när polisen lägger ner ärendet kan man hänvisa till att allt är utrett. Sen kommer de se till han landar på fötterna på något sätt.

Alla beslut som förbundet nu har tagit har tagits i samråd med #422. Det är jag säker på.
Citera
2024-05-28, 21:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
#422 var ju 2:a vice ordförande och en fin karriär låg utstakad. Han kunde blivit ordförande om några år. Pengar är inte allt i den fackliga köttgrytan. Finns massa fina grejer såsom bostadskontrakt (även till familjemedlemmar), fri tillgång till skärgårdsfastigheter, betalda resor där familj följer med m.m. Allt det utöver 100-150 lax/månad i lön.

Men han har, åtminstone tillfälligt, raserat allt. Nu återstår att se hur mycket vänner han hunnit bygga upp inom organisationen. Är säker på att Unionen snabbt polisanmälde för att slippa behöva svara på frågor, och när polisen lägger ner ärendet kan man hänvisa till att allt är utrett. Sen kommer de se till han landar på fötterna på något sätt.

Alla beslut som förbundet nu har tagit har tagits i samråd med #422. Det är jag säker på.
2:e vice ordförande för Unionen alltså? Det var som fan. En fet gädda på kroken den här gången då!
Själv har jag bara insyn i mitt förbund, och där förekommer inte den typen av förmåner som du nämner, men det kanske är annorlunda i andra förbund.
Citera
2024-05-28, 22:02
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Fick ett förslag av emmizen på vem det borde vara, och jag är tämligen säker på att vi har rätt man. Han är bosatt på Tomtebogatan i Stockholm. Kolla bolagsengagemangen på den personen så ser du att det är rätt bolag.

Då heter han ju precis som Tomas von Brömssens rollfigur i "Mannen från Mallorca" eller Rolf Lassgårds i en "Pilgrims död". Leif GW gillar visst att tilldela hans poliskaraktärer samma namn.
Citera
2024-05-28, 22:28
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Då heter han ju precis som Tomas von Brömssens rollfigur i "Mannen från Mallorca" eller Rolf Lassgårds i en "Pilgrims död". Leif GW gillar visst att tilldela hans poliskaraktärer samma namn.

Hur kan namnet på 422 vara svårt att lista ut? Står ju i Dumpenartikeln, och han har använt sitt riktiga namn i chatten.
Citera
2024-05-28, 22:30
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Hur kan namnet på 422 vara svårt att lista ut? Står ju i Dumpenartikeln, och han har använt sitt riktiga namn i chatten.

Ja men det fanns tre tänkbara med det namnet i Stockholm med omnejd.
Citera
2024-05-28, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
#422 HAR blivit polisanmäld av sin arbetsgivare så tydligen finns det något att anmäla (som inte framkommer i chatloggen) eftersom att bestämma träff med ett (fiktivt) barn inte går att anmäla till polisen.

För att anmäla måste det alltså finnas en misstanke om brottslig handling, vad arbetsgivaren har anmält vet ingen av oss här men det kanske inte är helt omöjligt att det är något som uppdagades i samband med Dumpens publicering....

Svepps jag gillar ändå din frågeproblematik och ödmjuka inställning. Jag vet naturligtvis inte heller fullt ut. Ska jag avfyra en kvalificerad gissning så gjorde ordf ihop med resterande ledning en snabb damage control och utifrån denna har man sedan agerat på de grundstenar och den värdegrund man har. Som brukligt så att säga.
Citera
2024-05-28, 22:32
Medlem
421 har ju värsta breda autostradan att backa på utan trafik dessutom.
Skrapar i och vinglar som värsta fyllot.
Även om det är adrenalinpåslag så är det omöjligt att backa så illa/dåligt som han gör.
Ser ju ut som en rak flyglandningsbana där han backar.
Riktigt dåligt backat.
Sedan att han är värsta äckliga paddor gör ju inte hans fylkekörning bättre.
Citera
2024-05-28, 22:35
Medlem
Det här är väl den största Gäddan som har trasslat in sig? #422 . Vice ordförande Unionen, det är jäkligt högt i samhällets karriärstege.
Citera
2024-05-28, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Topplocksras
421 har ju värsta breda autostradan att backa på utan trafik dessutom.
Skrapar i och vinglar som värsta fyllot.
Även om det är adrenalinpåslag så är det omöjligt att backa så illa/dåligt som han gör.
Ser ju ut som en rak flyglandningsbana där han backar.
Riktigt dåligt backat.
Sedan att han är värsta äckliga paddor gör ju inte hans fylkekörning bättre.

lägg ner skitsnacket. Det är en nödsituation med enormt stresspåslag.
Citera
2024-05-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goranperssonsanal
Nopp.
Han backar skitdåligt oavsett "stresspåslag".
Värsta dubbelfiliga raka vägen utan trafik.
Han är sämst när det gäller.
Citera
2024-05-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goranperssonsanal

Nödsituation? Nu tar du väl ändå i!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in