2024-05-24, 16:40
Medlem
Alltså så jädrans massa pengar hon snott från Solna. Tycker inte det minsta synd om henne som vissa här i tråden gör.
Hennes fb är ej låst. Stackars sonen.
Citera
2024-05-26, 11:28
Medlem
spoilers avatar
"Enligt utredningens uppgår den misstänkta förskingringen till mer än det fyrdubbla mot vad man först trodde: 17,8 miljoner kronor.

Anna Håkansson beskriver ett ”avancerat upplägg” där beloppen splittrats upp i många poster i bokföringen.

Större delen, omkring 14 miljoner, har enligt utredningen felaktigt bokförts, deklarerats och senare erhållits som ersättning för ingående moms."

https://www.mitti.se/nyheter/sa-kunde-kvinnan-lura-staden-pa-miljoner-6.3.224213.95a8685ccd
Citera
2024-05-28, 17:12
Medlem
Notan för Mick Jagger-bluff växer – Solna stad svindlade på 17,8 miljoner

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/notan-for-mick-jagger-bluff-vaxer-solna-stad-svindlade-pa-178-miljoner

https://www.dn.se/sverige/misstanks-ha-svindlat-solna-pa-ytterligare-13-miljoner-i-mick-jagger-bluffen/

Vem är kvinnan?
Citera
2024-05-28, 19:03
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrar rubriken, från fyra miljoner till 17.8.

/Mod
Citera
2024-05-28, 19:03
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Anställd i Solna kommun förskingrade 4 mkr i Mick Jagger-bedrägeriet, 2023

Ny rubrik: Anställd i Solna kommun förskingrade 17,8 mkr i Mick Jagger-bedrägeriet, 2023

/Mod
Citera
2024-05-28, 19:47
Medlem
Eponumoss avatar
Jösses. Finns det något längre podd-, radio- eller tv-reportage om detta?

Vore intressant att slölyssna på i hängmattan.
Citera
2024-05-28, 20:34
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jösses. Finns det något längre podd-, radio- eller tv-reportage om detta?

Vore intressant att slölyssna på i hängmattan.

Det kommer väl först efter rättegången och ev. fällande dom.

Enligt LinkedIn jobbar hon fortfarande kvar som ”Finanssekreterare” i Solna Stad, anställning 35 år och 4 månader - and counting…. (om det nu är den person som nämnts i tråden - hon är lite lik Mick Jagger också).

Enligt SVT lokalnyheterna ikväll 28 maj så säger ekonomichefen är tillvägagångssättet varit mycket avancerat och svårt att upptäcka. Det har alltså krävts åratal av erfarenhet och planering för att begå brottet.

Som du säger, det här vill man i detalj lyssna igenom! Hur många andra sådana här fall finns därute oupptäckta?? Våra skattepengar!!

Kommunens revisorer måste (också) få sparken!
Senast redigerad av JymdKjam 2024-05-28 kl. 20:46.
Citera
2024-05-28, 20:43
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Notan för Mick Jagger-bluff växer – Solna stad svindlade på 17,8 miljoner

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/notan-for-mick-jagger-bluff-vaxer-solna-stad-svindlade-pa-178-miljoner

https://www.dn.se/sverige/misstanks-ha-svindlat-solna-pa-ytterligare-13-miljoner-i-mick-jagger-bluffen/

Vem är kvinnan?
(FB) Anställd i Solna kommun förskingrade 17,8 mkr i Mick Jagger-bedrägeriet, 2023
Citera
2024-05-28, 23:08
Medlem
Jofs avatar
Spelmissbruk?
Tror knappast på Mick Jagger😁.
Senast redigerad av Jof 2024-05-28 kl. 23:23.
Citera
2024-05-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Så det är på detta viset Jagger bygger sin förmögenhet.. skämmes.
Och jaggers alla kvinnor,alla mkt yngre, bara denna kvinnas ålder ter sig helt fel.
Vet hon inget om Mick Jaggers privata liv, han 80 år och gillar unga kvinnor.
Är det telefonbedragare som snärjt denna 60-åriga kvinna?
Så borde bedragarna nog ha satsat på Anthony Blinken, istället.
Helt vettlöst att hon påstår den pennigtörstige är Mick Jagger.
Tror hon är oärlig -men ändå smart tillvägagångssätt för att manövrera o dölja
penningtransaktionerna
under lång tid.
Så obegåvad lär hon inte vara.
Nu får Jagger hamna på första sidorna igen..
han är känd för att vara snål, så han kanske ändå kan göra sig en hacka, i The Mirror och förklara
allt om denna romans.
Citera
2024-05-29, 01:18
Medlem
Merwinnas avatar
Men vadå "Mick Jagger-bedrägeri"? Varför kallar media det för det? Det är ju en typisk nigeriansk romance scam. Negrerna använder många olika vita kändisar för att lura enfaldiga vita kvinnor. Men jag antar att det ska tigas ihjäl, som vanligt, att de kriminella är negrer. (OBS jag har inget bevis på detta, men modus operandi stämmer.)

Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
I Kina döms de som förskingrar skattebetares pengar till döden. Att döma förskingrare till döden är vad ett land som respekterar sina medborgare gör.

Ja, fast i detta fallet är förskingrerskan också ett brottsoffer, för negrer i Nigeria (eller möjligen Ghana). OBS jag försvarar absolut inte hennes handlingar, men jag irriterar mig på att media inte vågar skriva ut vilka som ligger bakom det här, utan ger kvinnan hela skulden.
Senast redigerad av Merwinna 2024-05-29 kl. 01:21.
Citera
2024-05-29, 03:21
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men vadå "Mick Jagger-bedrägeri"? Varför kallar media det för det? Det är ju en typisk nigeriansk romance scam. Negrerna använder många olika vita kändisar för att lura enfaldiga vita kvinnor. Men jag antar att det ska tigas ihjäl, som vanligt, att de kriminella är negrer. (OBS jag har inget bevis på detta, men modus operandi stämmer.)

Ja, fast i detta fallet är förskingrerskan också ett brottsoffer, för negrer i Nigeria (eller möjligen Ghana). OBS jag försvarar absolut inte hennes handlingar, men jag irriterar mig på att media inte vågar skriva ut vilka som ligger bakom det här, utan ger kvinnan hela skulden.

Håller med om att det ligger ett helt annat upplägg bakom det hela.

SVT skriver om det idag 29 maj men fortfarande inget om vem/vilka som fick pengarna...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in