2024-05-28, 09:59
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Brovittnet såg en man i pilotglasögon. Ganska många män på Stadt den kvällen lär ha haft dylika glasögon.

Ur, Saknad: Fallet Helena (P4-skaraborg):

Mats: "Fick ni också en beskrivning av mannen som gick med den här kvinnan ? Lars J: " En viss beskrivning ja, det fanns vissa saker som vi tyckte var intressanta , svar ja".

PW: "Mannen beskrivs också med en detalj som sticker ut. Han bär pilotglasögon."

Det är också övrig beskrivning av mannen som passar in på KM och alltså inte bara ett par pilotglasögon som är ute och går. Det fortsätter med:

Mats: "Den här mannen på bron har aldrig identifierats med säkerhet men det finns andra uppgifter som passar in på honom. Polisen har nämligen gjort en noggrann kartläggning av Helenas kväll inne på Stadtshotellet. Det här utifrån förhör med alla som var där och den kartläggningen kan man se att strax innan Helena lämnar hotellet så är hon i sällskap med en namngiven man. En man som har pilotglasögon på sig."

Lägg då till de vittnen som först tycker sig se en ensam gåendes Helena över torget. Sedan kommer då nästa uppgift där en annan ser en kvinna och en man gå tillsammans på Österlånggatan i riktning bort från torget (P4.dok.). Under denna tid påbörjas också KMs "minneslucka" så lägligt på en 1 timma och 15 minuter efter han säger sig ha ringt sambon från torget.

Det är bara så här att i och med denna lucka och övrigt mörkande och osanningar från hans sida så gör allt detta sammantaget väldigt svårt att inte se honom som just denne pilotman. Allt ramlar på plats i detta pussel. Han var denna pilotman på bron, så är det. Han ringer även sambon en gång till vid 4:00 från sitt hem och detta är inget annat än att han vill skaffa alibi samt stöd för denna tid utifrån hans tro och tänkande kring detta, är min syn på detta.
Citera
2024-05-28, 12:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Prinzezzan!

Ser att du är inne just nu. Jag har bara en liten undran... Kvasta-Sara - har du haft kontakt med henne IRL eller bara via Flashback? Dvs kan du med handen på Bibeln säga att du vet vem hon är genom att hon varit öppen med det och trovärdigt bevisat det?

Jag hade loggat ut när du skrev detta inlägg, så det hade nog inte hunnit slå om till rött än bara. Alternativt så kikade jag i andra trådar.

Nu är jag däremot inloggad, och jag ska svara på din fråga. Jag vet inte om du själv skulle ha avslöjat vem/vilka du har/har haft kontakt med genom pm eller IRL, men jag är en ärlig människa och ska besvara din fråga. Kvasta-Sara är en av dem som jag har/har haft kontakt med IRL, ja.
Citera
2024-05-28, 12:11
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
1. Det skall varit en väldigt ovanlig syn detta, att någon åkte inne på denna cykelväg. Gatstens vittne hade aldrig sett detta förut liksom killarna på Hällristningsvägens reaktion av döma "Vad var det där?!"(P4.dok.)

Bilens signalement är också mycket intressant: en vit/ljus mindre bil med avhugget bakparti som påminner starkt om vad killarna skall sett. Varför GM åker här är då för att han snurrar runt i stan och har Helena i tankarna bl a. Han vet vad hon bor i detta scenario. Riskbenägen, gränslös mot besatthet till bl a Helena. Det behöver inte vara enbart till Helena utan tjejer i största allmänhet. Svartsjukt lagd kan man tänka sig samt att det skall finnas en tidigare gränslöshet att bruka våld mot kvinnor. Detta måste finnas på plats innan. Johnn*y Lars*en är ett namn som jag tänker på här.

2. Det förutsätter att KM blir involverad i någon mån i denna handling ja. Vi måste nu tänka riktigt noga här och begrunda den "oturliga" lucka KM har i detta tidsfönster på 1 timma 15 minuter. Helena var en ordentlig tjej, hade hund skulle utbilda sig till sjuksköterska eller bli lärare och ville starta kennel på landet. Det är också en djävulsk otur att KM passar in på bra på det signalement med pilotmannen på bron från det vittne som polisen bedömde som trovärdigt. Synd också är det att han hävdade 1992 att "han knappt varit i närheten av Helena under kvällen", vilket inte stämde samt hans tidigareläggande av sin hemkomst. VARFÖR, råkar det se ut så här för KM ? Snacka om "otur".

Hållhaken är stark än idag. Det är också detta med skammen, att berätta allt detta idag att han var trots allt på plats och vet allt hur detta har gått till och av vem. Det är så här att KM har haft en historia av att tiga, mörka och fara med osanning kring detta försvinnande. I "Att lösa ett mord" är det som verkar skrämma vettet ur honom då han sitter i häkte igen , att hans nya familj som haft sedan 2002 skall få reda på att han varit intressant för polisen kring detta. Jag kan mycket väl förstå detta dock.

4. Motivet är helt enkelt detta att en utav GM i denna bil är mycket intresserad av Helena sen en tid innan och denne man råkar ha nära till våld vad gäller kvinnor. Ett psycho-beteende och har svårt för att ta ett nej. Sinnet rinner över på denne man och han blir galen när Helena illskriker och sedan också försöker fly. Det är också detta, om Helena når hemmet så kan detta bli riktig katastrof för KM, om det kom fram att han stått där passiv medan Helena befann sig i en livsfarlig situation. Han sade dock till P4-Skaraborg:

"Om jag hade skadat Helena hade jag kommit ihåg det. Det hade jag aldrig kunnat leva med." Hade han kunnat leva med, ifall han haft en mindre roll i detta försvinnande ? KM var också sjukskriven veckan efter försvinnandet vilket han också säger till P4-Skaraborg.

Här håller inte ditt resonemang. Återigen: att koppla ihop utseende på en bil OCH att biltrafik var ovanlig på cykelbanan, är inte ens en tendens till att det är GM som är där och rekar. Samma fel i resonemanget som när det gäller bilen i Trankärr. Varför skulle GM åka dit och reka? Han kan omöjligt veta om Helena tänker gå eller åka taxi hem. Vi har väl inte ens några uppgifter om att GM vid den tidpunkten (innan midnatt) känner till att Helena är på Statt.

Motivet: GM skulle alltså, enligt ditt resonemang, sedan han sett henne promenera i sällskap med KM, medvetet åkt dit så nära hennes hem, och visat sitt intresse för henne. Hon har då inte besvarat attraktionen och då har topplocket gått på GM?
Jag tvivlar.
Om GM är attraherad av Helena, måste det finnas många andra tillfällen att närma sig henne än just den kväll då KM följer henne hem och just då hon befinner sig i stort sett hemma.

Statistik och forskning säger att gärningsmannen/kvinnan är någon i offrets omedelbara närhet. Personer i offrets omedelbara närhet kan man få kunskap om genom att kartlägga offrets liv och leverne. Det kan vi inte göra här. Vi har begränsade kunskaper om Helena. Vi känner till allmänna saker som att hon var snäll och sympatisk, att hon höll på med agility, att hon ville fortsätta utbilda sig etc. Detta gör att vi är fast i att bara kunna spekulera kring vilken ung man som kan vara GM. Och detta leder ingenstans.
Senast redigerad av RFT 2024-05-28 kl. 13:01.
Citera
2024-05-28, 12:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag hade loggat ut när du skrev detta inlägg, så det hade nog inte hunnit slå om till rött än bara. Alternativt så kikade jag i andra trådar.

Nu är jag däremot inloggad, och jag ska svara på din fråga. Jag vet inte om du själv skulle ha avslöjat vem/vilka du har/har haft kontakt med genom pm eller IRL, men jag är en ärlig människa och ska besvara din fråga. Kvasta-Sara är en av dem som jag har/har haft kontakt med IRL, ja.

OK Tack för svar. Skälet till att jag frågade var att jag övervägde om Kvasta-Sara möjligtvis kunde vara trådförvillare (med flit), detta mot bakgrund av att ytterst få hade konkreta uppgifter om BW:s eventuella erkännande.

Min slutsats är dock att Kvasta-Sara inte med flit förvillat tråden.

Hon är ju permanent avstängd pga någon hackat hennes m.fl. personers konton i samband med en hackerattack mot Flashback. I och med att ni känner varandra kan hon skapa ett nytt konto och via dig verifiera att hon är en och samma som tidigare konto. Hon är ju inte avstängd pga eget regelbrott...
Citera
2024-05-28, 12:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ur, Saknad: Fallet Helena (P4-skaraborg):

Mats: "Fick ni också en beskrivning av mannen som gick med den här kvinnan ? Lars J: " En viss beskrivning ja, det fanns vissa saker som vi tyckte var intressanta , svar ja".

PW: "Mannen beskrivs också med en detalj som sticker ut. Han bär pilotglasögon."

Det är också övrig beskrivning av mannen som passar in på KM och alltså inte bara ett par pilotglasögon som är ute och går. Det fortsätter med:

Mats: "Den här mannen på bron har aldrig identifierats med säkerhet men det finns andra uppgifter som passar in på honom. Polisen har nämligen gjort en noggrann kartläggning av Helenas kväll inne på Stadtshotellet. Det här utifrån förhör med alla som var där och den kartläggningen kan man se att strax innan Helena lämnar hotellet så är hon i sällskap med en namngiven man. En man som har pilotglasögon på sig."

Lägg då till de vittnen som först tycker sig se en ensam gåendes Helena över torget. Sedan kommer då nästa uppgift där en annan ser en kvinna och en man gå tillsammans på Österlånggatan i riktning bort från torget (P4.dok.). Under denna tid påbörjas också KMs "minneslucka" så lägligt på en 1 timma och 15 minuter efter han säger sig ha ringt sambon från torget.

Det är bara så här att i och med denna lucka och övrigt mörkande och osanningar från hans sida så gör allt detta sammantaget väldigt svårt att inte se honom som just denne pilotman. Allt ramlar på plats i detta pussel. Han var denna pilotman på bron, så är det. Han ringer även sambon en gång till vid 4:00 från sitt hem och detta är inget annat än att han vill skaffa alibi samt stöd för denna tid utifrån hans tro och tänkande kring detta, är min syn på detta.

OK Bra, men givet La*rs Jo*hanssons bristande kompetens så kan det som sägs tolkas som att eftersom en man med pilotglasögon varit i närheten av Helena på Stadt så passar det bra in att Helena är med en man med pilotglasögon på bron.
Citera
2024-05-28, 14:03
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Här håller inte ditt resonemang. Återigen: att koppla ihop utseende på en bil OCH att biltrafik var ovanlig på cykelbanan, är inte ens en tendens till att det är GM som är där och rekar. Samma fel i resonemanget som när det gäller bilen i Trankärr. Varför skulle GM åka dit och reka? Han kan omöjligt veta om Helena tänker gå eller åka taxi hem. Vi har väl inte ens några uppgifter om att GM vid den tidpunkten (innan midnatt) känner till att Helena är på Statt.

Motivet: GM skulle alltså, enligt ditt resonemang, sedan han sett henne promenera i sällskap med KM, medvetet åkt dit så nära hennes hem, och visat sitt intresse för henne. Hon har då inte besvarat attraktionen och då har topplocket gått på GM?
Jag tvivlar.
Om GM är attraherad av Helena, måste det finnas många andra tillfällen att närma sig henne än just den kväll då KM följer henne hem och just då hon befinner sig i stort sett hemma.

Statistik och forskning säger att gärningsmannen/kvinnan är någon i offrets omedelbara närhet. Personer i offrets omedelbara närhet kan man få kunskap om genom att kartlägga offrets liv och leverne. Det kan vi inte göra här. Vi har begränsade kunskaper om Helena. Vi känner till allmänna saker som att hon var snäll och sympatisk, att hon höll på med agility, att hon ville fortsätta utbilda sig etc. Detta gör att vi är fast i att bara kunna spekulera kring vilken ung man som kan vara GM. Och detta leder ingenstans.

Det var mer än ovanligt, det förekom vanligtvis inte alls biltrafik där. Men samma kväll/natt ser dessa olika vittnen en liknande bil med c.a : 3 timmars mellanrum. Är det inte ens en tendens att det är GM som är där och åker ? Med denna typ av aningslöst tänkande kan du aldrig nå framgång, känsla och insikt om detta fall och andra, det kan jag säga dig.

Denna bil Gatstens vittne såg är inte nödvändig att ha med för att förklara händelsekedjan från Stadts stängning till Kohagen, självklart då denna iakttagelse gjordes tidigare på kvällen, men den är ändå mycket intressesant mot denna ovan beskrivna kontext.

GM vet inte allting om Helena, varför måste han veta detta ? Har GM total kontroll över allting, ett geni och likt ett Stasi vet var Helena är 24/7 ? Nej. Detta brott var även oplanerat, om det brott var oplanerat och att händelseförloppet sker snabbt uppe i Kohagen enligt vittnet "Hanna", så krävs det ju att dessa GM har lätt för aggression och med tillhörande våldskapital samt med avsaknad av empatikänslor.

Det är så här att om de/ en utav dem ser Helena gåendes med denne man så kan det väcka aggression om ett tidigare intresse finns, de ser heller inte denne man som ett direkt hot/hinder heller. Man åker upp dit för att tråka paret eller då trycka sig på och vilja ha gensvar av Helena. Man accepterar inte att hon inte vill ha med dem att göra.

"Det måste finnas andra tillfällen"...brottet hände denna natt och tanken med detta var nog definitivt inte att döda Helena från första början inte.

Det är detta sista stycke som du skriver och med denna fastslagna utgångspunkt liksom GW anammar då han just har hjärntvättat sig med att GMP-tänket skall följas och vara det som är helt styrande oavsett vittnen och olika omständigheter. Man följer statistiken i första hand, som det allt som oftast brukar se ut och sedan formar man denna hypotes utifrån detta faktum och tar ej hänsyn till just vad vittnen och omständigheter pekar på. Man börjar i fel ände med att slå fast sin hypotes sedan skall allt formas där efter. Man använder det man vill ha, kanske valda delar och helt bortser från annat. Allting är inte samma hela tiden, det är ingen automatik. Så enkelt blir det aldrig i verkligheten att man inte behöver tänka själv.

GW i detta har aldrig i hela sitt liv varit en brottsutredare. Han är en renodlad teoretiker. Att han i sin bok Ville Vingmutter kallar sig för "Mästerdetektiv" är det han drömt om att vilja vara, men det har han aldrig någonsin varit. Pet-detective är närmare sanningen i hans fall.
Citera
2024-05-28, 14:13
Medlem
IB03s avatar
Citat:
OK Tack för svar. Skälet till att jag frågade var att jag övervägde om Kvasta-Sara möjligtvis kunde vara trådförvillare (med flit), detta mot bakgrund av att ytterst få hade konkreta uppgifter om BW:s eventuella erkännande.

Min slutsats är dock att Kvasta-Sara inte med flit förvillat tråden.

Hon är ju permanent avstängd pga någon hackat hennes m.fl. personers konton i samband med en hackerattack mot Flashback. I och med att ni känner varandra kan hon skapa ett nytt konto och via dig verifiera att hon är en och samma som tidigare konto. Hon är ju inte avstängd pga eget regelbrott...

Nytt konto har hon nog redan under namnet kvasta sara, eller kvastasara. Hon skrev ju då om när Helena med sällskap lämnade förfesten i Töreboda. Hon skrev att PW sagt i en artikel att sällskapet lämnade vid 23:00 om det under 2024 eller under senhöst 2023, minns inte exakt.

Jag frågade PW om när de exakt lämnade förfesten, då jag ringde men hon visste inte exakt alltså som i P4-dok. "lite senare på kvällen", är det då.
Citera
2024-05-28, 14:45
Medlem
Citat:
BW är en intressant person på det viset att det finns olika uppgifter om vad han gjorde aktuell natt.

Några förlägger honom till en fest i Radbyn. Bratis uppger att MiKj sagt att BW och MiKj var ute och körde nästan hela (lör)dagen och därför tror MiKj inte att BW varit på fest i Radbyn.

Tisslatorparn uppger att JoEr anser att BW är skyldig till mordet. Det är ett rätt märkligt påstående eftersom Tisslatorparn i andra inlägg undrar vart JoEr tagit vägen och om någon vet något om honom. JoEr är även den som säger att ChEr är BW:s alibi. Tisslatorparen är även initialt inne på att BW inte varit i Radbyn.

Kvasta-Sara uppger att JoEr misstänker BW. Men Kvasta-Sara har samma problem som Prinzezzan med att hon litar för mycket på folk. Många falska berättelser har nått tråden via Kvasta-Sara.

Jag undrar därför om det verkligen finns någon som på egen hand hört BW erkänna dådet. Det känns som en trådsanning...

2010-05-12, 15:37

2011-09-15, 10:26

2011-09-18, 17:17

2011-10-02, 19:10

2012-03-22, 22:36

2016-04-16, 11:16, riktat till BadBoyRider

2016-04-16, 13:56

2017-08-26, 00:25

2017-09-04, 23:15

2018-08-31, 21:12

2021-05-23, 15:52

2021-07-06, 22:02

2023-03-06, 11:10

2023-03-14, 00:12

Citat:
I nattens inlägg tog jag fram vad som skrivits i tråden om BW:s erkännande. Jag sökte ut uppgifter och daterade dem. Jag missade då att första posten referade till tidigare inlägg. Mitt inlägg nedan behöver därför kompletteras med tre poster.

Det tycks som om ryktena kring BW startat på grund av att en användare i tråden felaktigt kopplade ett inlägg om PaRu till BW. Vår käre trådstartare Zukiyaki nämner någon som velat lätta sitt hjärta samt lite uppgifter till om denne, att han flyttat från Mariestad. TT Boy undrar då om det är BW. Zukiyaki svarar inte på detta men av ett senare inlägg framgår att det är PaRu som avses.

Mitt första citat igår var från Henis, som uppenbart fått sin uppgift från TT Boy utan att se att Zukiyaki i praktiken talade om någon annan.

Jag vill därför helt enkelt påstå att ryktena kring BW tycks ha uppkommit i tråden och då av misstag. Det finns inget direkt vittne om BW:s erkännade. Närmast uppger sig Kvasta-Sara vara som refererar till JoEr, men det hon uppger att JoEr säger är inte ett erkännande om mord utan ett hot mot ChEr som skulle kunna tolkas som ett erkännande.

2007-11-09, 18:15

2007-12-13, 17:19

2008-03-11, 10:51

Kvasta-Sara är inte ett förstahandsvittne utan kopplar allt till JoEr:

2019-01-08, 22:30

(min understrykning)

2019-01-08, 22:48

2019-01-11, 20:15

Den som först refererar till JoEr och erkännade är PW70 i sitt första inlägg:

2018-01-03, 16:31

Att döma av detta inlägg tycks det vara mer än en person som hotat om tystnad, "hota av vederbörande personer", dvs såväl JoEr som BW.

PW70 och Kvasta-Sara är även intressanta på det viset att PW70, som säger sig ha fikat med KlMa, uppger att KlMa hade mörka kläder på sig aktuell kväll medan Kvasta-Sara uppger att BW hade vita kläder på sig.

Jag har mycket svårt att få en rätsida på detta, men tycker att det lutar åt att "erkännandet" snarast är en övertolkning av en diskussion om vad som hänt med Helena. Denna övertolkning har sedan fått mer bränsle av att JoEr och BW försökt tysta ned det hela i efterhand. Kvasta-Saras inlägg tyder på att JoEr inte uppfattat något erkännande, bara att JoEr misstänker BW. Kanske har en fjäder blivit en höna...

Övriga inlägg om BW finns i min tidigare post igår:

Citat:
Det var mer än ovanligt, det förekom vanligtvis inte alls biltrafik där. Men samma kväll/natt ser dessa olika vittnen en liknande bil med c.a : 3 timmars mellanrum. Är det inte ens en tendens att det är GM som är där och åker ? Med denna typ av aningslöst tänkande kan du aldrig nå framgång, känsla och insikt om detta fall och andra, det kan jag säga dig.

Denna bil Gatstens vittne såg är inte nödvändig att ha med för att förklara händelsekedjan från Stadts stängning till Kohagen, självklart då denna iakttagelse gjordes tidigare på kvällen, men den är ändå mycket intressesant mot denna ovan beskrivna kontext.

GM vet inte allting om Helena, varför måste han veta detta ? Har GM total kontroll över allting, ett geni och likt ett Stasi vet var Helena är 24/7 ? Nej. Detta brott var även oplanerat, om det brott var oplanerat och att händelseförloppet sker snabbt uppe i Kohagen enligt vittnet "Hanna", så krävs det ju att dessa GM har lätt för aggression och med tillhörande våldskapital samt med avsaknad av empatikänslor.

Det är så här att om de/ en utav dem ser Helena gåendes med denne man så kan det väcka aggression om ett tidigare intresse finns, de ser heller inte denne man som ett direkt hot/hinder heller. Man åker upp dit för att tråka paret eller då trycka sig på och vilja ha gensvar av Helena. Man accepterar inte att hon inte vill ha med dem att göra.

"Det måste finnas andra tillfällen"...brottet hände denna natt och tanken med detta var nog definitivt inte att döda Helena från första början inte.

Det är detta sista stycke som du skriver och med denna fastslagna utgångspunkt liksom GW anammar då han just har hjärntvättat sig med att GMP-tänket skall följas och vara det som är helt styrande oavsett vittnen och olika omständigheter. Man följer statistiken i första hand, som det allt som oftast brukar se ut och sedan formar man denna hypotes utifrån detta faktum och tar ej hänsyn till just vad vittnen och omständigheter pekar på. Man börjar i fel ände med att slå fast sin hypotes sedan skall allt formas där efter. Man använder det man vill ha, kanske valda delar och helt bortser från annat. Allting är inte samma hela tiden, det är ingen automatik. Så enkelt blir det aldrig i verkligheten att man inte behöver tänka själv.

GW i detta har aldrig i hela sitt liv varit en brottsutredare. Han är en renodlad teoretiker. Att han i sin bok Ville Vingmutter kallar sig för "Mästerdetektiv" är det han drömt om att vilja vara, men det har han aldrig någonsin varit. Pet-detective är närmare sanningen i hans fall.

Nja, GW är mer mästerdetektiv än du någonsin kommer bli. Tycker du ska ägna dig åt att skriva en fantasybok. Så många olika misstänka gm du haft så. Ta med dig Ugglan också. Nu är det KM på tapeten. Vet du ens vad skrivit här?
Citera
2024-05-28, 15:53
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nja, GW är mer mästerdetektiv än du någonsin kommer bli. Tycker du ska ägna dig åt att skriva en fantasybok. Så många olika misstänka gm du haft så. Ta med dig Ugglan också. Nu är det KM på tapeten. Vet du ens vad skrivit här?

Citat:
Det är lite tråkigt att två klimakteriekossor förpestat tråden med flera tusen inlägg här med dynga. Tacka fan att den här tråden är tillbaka på gå igen.

För det första är jag inte av kvinnligt kön och jag vet mycket väl vad jag skriver om.

Vad du inte fattar är att alla de misstänkta jag haft är prövade och avfärdade en gång för alla, för teorierna om dessa blir inte förankrade i verkligheten. De är fantasy om du vill INTE danskarna och KM som bygger på konkreta uppgifter.

Vad menar DU att du har att bidraga med som för denna tråd framåt ? Lägg fram det då eller knip igen.
Citera
2024-05-28, 16:17
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Din svagaste punkt är fortfarande att brottet skulle ha skett med KM som vittne. Om GM hade hållhakar på KM, så tyder ju det på att GM och KM; kanske inte känner varandra; men vet i alla fall vem respektive är. Vad kan det vara för hållhake? Och nu har det gått 30+ år sedan händelsen. Det måste ju vara något som KM fortfarande är livrädd för att det ska bli offentligt.

Nej, man hade antagligen inte planerat att döda henne. Oavsett händelseförloppet innan det hela gick över styr så kanske hon föll olyckligt under bråket, och avled.

Till sist vidhåller jag fortfarande att tråd-diskussionen är olyckligt låst vid de unga män som var ute på sta´n denna kväll. Vi skulle behöva veta mer om Helena som person, vad hon gjorde veckorna innan händelsen och om Helenas umgänge i olika sammanhang. GM kan finnas där. Vi har bara allmänna omdömen om henne och mer än så lär vi inte få. Statistik och forskning säger att lösningar på brott många gånger kommer fram när man går på djupet med offret.
Senast redigerad av RFT 2024-05-28 kl. 16:27.
Citera
2024-05-28, 17:26
Medlem
Citat:
För det första är jag inte av kvinnligt kön och jag vet mycket väl vad jag skriver om.

Vad du inte fattar är att alla de misstänkta jag haft är prövade och avfärdade en gång för alla, för teorierna om dessa blir inte förankrade i verkligheten. De är fantasy om du vill INTE danskarna och KM som bygger på konkreta uppgifter.

Vad menar DU att du har att bidraga med som för denna tråd framåt ? Lägg fram det då eller knip igen.

Så här är det tönt. Det är bara patetiskt när du bara byter spår efter typ tre fyra veckor och gör värsta deckaren av detta. Använd hjärnan och sabba inte detta nu. Jag tror du fixar det galant om du TÄNKER lite innan du skriver ner allt. Ja jag känner en del av alla namnen här och har anknytning till Mariestad. Det funkar liksom inte att sitta och gissa fram och tillbaks. O ha ja, de jag känner i Mariestad är på GWs spår....kolla upp BW tex. Han är en av hans killar.
Senast redigerad av skovdebosse 2024-05-28 kl. 17:32.
Citera
2024-05-28, 17:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Så här är det tönt. Det är bara patetiskt när du bara byter spår efter typ tre fyra veckor och gör värsta deckaren av detta. Använd hjärnan och sabba inte detta nu. Jag tror du fixar det galant om du TÄNKER lite innan du skriver ner allt. Ja jag känner en del av alla namnen här och har anknytning till Mariestad. Det funkar liksom inte att sitta och gissa fram och tillbaks. O ha ja, de jag känner i Mariestad är på GWs spår....kolla upp BW tex. Han är en av hans killar.

Jag har ju försökt kolla upp BW men finner inte belägg för att han skulle ha erkänt mordet.

Vad har du för belägg eller argument för att BW är skyldig?

P.S. Du tycks ha blandat ihop mig med IB03... D.S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in