2024-05-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
"Hållbarhetsansvarig? Ett flummord som ingen ens vet vad det betyder. En totalt onödig uppgift hos företag och organisationer. Typiskt är det kvinnor som inte kan något som utnämns till "hållbarhetsansvarig".
Att du inte förstår vad ordet eller jobbet innebär bevisar ju inget. Men hon har INTE anställt sig själv eller hittat på jobbet. Det är kanske nån karl i föreningen som gjort det? Intressant förening som då verkar bestå av odugliga personer som anställer okunniga personer till obegripliga jobb… Eller kan det vara du som har fel?
Citera
2024-05-27, 21:44
Medlem
Mamarketels avatar
Har själv varit ungdomsspelare i många år och träffat den utpekade vid flertalet tillfällen i vitt skilda situationer och har aldrig upplevt själv, sett eller hört något av det som framläggs i aftonbladet. Utesluter det att någon kan ha upplevt något annat vid något annat tillfälle? Nej, naturligtvis inte. Men faktum är att de jag har pratat med, uppger att den utpekade är en av de snällaste de känner och han skulle aldrig kunna göra en fluga förnär. Och jag kan själv instämma i den bilden, en mer sympatisk person är svår att finna.

Det är klart att har det som påstås inträffat ska det få repressalier, men i så fall i paritet till vad som har inträffat. De anklagelser som framkommit är bl.a. stirrat i omklädningsrummet och en hand på ett lår. Skulle det stämma är det såklart högst olämpligt och personen bör inte få arbeta med ungdomar. Men förtjänar personen den häxjakt och det drev som aftonbladet et al försöker åstadkomma för de anklagelserna som har framkommit? Ett drev som säkerligen kan driva vilken vanlig ensamstående medelålders man till självspilling. Nej, det tycker jag verkligen inte. Personen bör få vård för sitt beteende i ett sådant fall - intet mer. Såtillvida en domstol nu inte skulle fälla personen ifråga för dessa anklagelser.

Det är såklart bra att få bukt med dylika problem som kan tänkas finnas i en idrottsförening och stävja framtida sådana i ett så tidigt skede som möjligt för att förhindra att barn och ungdomar blir utsatta. Men i detta fallet tror jag dessvärre att bilden som målas upp är allt för överdriven och inte i alls i nivå med vad som har hänt eller påstås har hänt.
Citera
2024-05-27, 22:02
Medlem
deconnectes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Vad för fel med det då?
I min värld helt normalt och rimligt att kela lite med unga killar o pojkar man har hand om på träning, jobb eller liknande. Det skapar en trygg plats för pojkarna och man bygger band till dem.

Men giiivetvis ska det moraliseras o förstoras upp över lite oskyldig kroppskontakt
Du är ju helt sjuk i huvudet ditt jävla äckel
Citera
2024-05-27, 22:22
Medlem
mikkelbergs avatar
Vem är Killer?

det är frågan, vad är det med er?
Citera
2024-05-27, 22:31
Medlem
[quote=Burkgurka|88396093]Men du kan ju inte applicera dina egna upplevelser på detta fall och förutsätta att MK varit likadan. Kärnfrågan i det här fallet är trots allt om MK faktiskt gjort någon skada eller om det enbart handlar om ett beteende som vissa upplevt som obehagligt. Finns inget som framkommit om att han är varken pedofil eller elak, utan bara olämplig. Än så länge, i alla fall.
Och då är faktiskt denna häxjakt inte speciellt rumsren. Framkommer det att han gjort något brottsligt så blir det såklart annorlunda, men tills vidare bör man hålla igen med de värsta uttrycken.

Och.. det är ju som stirrar dig blind på vad du TROR du vet.[/QUOTE

Läste du artikeln som det länkades till tidigare? Där fd spelare i klubben reagerade och menade att det de då skojade bort hade de idag blivit riktigt förbannade om någon gjort mot deras barn. Det om något visar ju att en utredning behöver göras. Men att direkt gå in och påstå att det är falska anklagelser och sedan försöka vända detta mot kvinnan som anmälde som dessa kommentatorer gör, det är fan galet. Och det står jag fast vid.

Den jämförelsen jag gjorde (med hänvisning till min egen erfarenhet) handlar egentligen inte specifikt om just den här personen, utan alla dem som genom åren blivit tagna i försvar av folk som minsann ”vet” att olika saker inte hänt. Typexemplet är väl att alla känner någon kvinna som blivit misshandlad av sin partner men ingen känner någon man som misshandlat… Detta är dock applicerbart på Halmstad-snubben också. Ju mer som framkommer, desto sämre dager ställs han i.

Att det blir en stor affär av är ju inte konstigt när det gäller en elitklubb där detta fått försiggå i åratal, för oavsett om det är olagligt eller bara jävligt olämpligt så vittnar ju folk om att det inte känts ok.
Citera
2024-05-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Vem är Killer?

Jag skulle gissa på att det är ett a istället för i
Citera
2024-05-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Har själv varit ungdomsspelare i många år och träffat den utpekade vid flertalet tillfällen i vitt skilda situationer och har aldrig upplevt själv, sett eller hört något av det som framläggs i aftonbladet.
Pedofiler ger sig inte på alla ungar. De väljer de sårbara och de brukar vara bra på att sniffa upp vilka som är just sårbara.

Du slapp att bli smekt under tröjan. Andra pojkar hade inte samma tur.

Citat:
Men i detta fallet tror jag dessvärre att bilden som målas upp är allt för överdriven och inte i alls i nivå med vad som har hänt eller påstås har hänt.

Det är bara upp till offren att svara på, om det är "överdrivet" eller inte.
,

Och om killens ska ha vård eller inte. Det han INTE ska ha är tillgång till HBK:s lokaler och ungdomsspelare och HBK som klubb som möjliggjort detta genom alla år är de som verkligen ska skämmas.
Citera
2024-05-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
"Hållbarhetsansvarig? Ett flummord som ingen ens vet vad det betyder. En totalt onödig uppgift hos företag och organisationer. Typiskt är det kvinnor som inte kan något som utnämns till "hållbarhetsansvarig".
Social hållbarhet för en förening innebär bland annat att alla som deltar i föreningen skall kunna känna sig trygga och bekväma där.

Social hållbarhet för en förening innebär exempelvis att klubben inte har ett rykte om sig att skydda äldre män som gör olämpliga saker med unga pojkar.

Där har hållbarhetsansvarige en arbetsuppgift.
Citera
2024-05-28, 10:32
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Vad för fel med det då?
I min värld helt normalt och rimligt att kela lite med unga killar o pojkar man har hand om på träning, jobb eller liknande. Det skapar en trygg plats för pojkarna och man bygger band till dem.

Men giiivetvis ska det moraliseras o förstoras upp över lite oskyldig kroppskontakt
Normalt i en pedofils värld din lilla horunge
Citera
2024-05-28, 10:52
Medlem
Citat:
Har själv varit ungdomsspelare i många år och träffat den utpekade vid flertalet tillfällen i vitt skilda situationer och har aldrig upplevt själv, sett eller hört något av det som framläggs i aftonbladet. Utesluter det att någon kan ha upplevt något annat vid något annat tillfälle? Nej, naturligtvis inte. Men faktum är att de jag har pratat med, uppger att den utpekade är en av de snällaste de känner och han skulle aldrig kunna göra en fluga förnär. Och jag kan själv instämma i den bilden, en mer sympatisk person är svår att finna.

Det är klart att har det som påstås inträffat ska det få repressalier, men i så fall i paritet till vad som har inträffat. De anklagelser som framkommit är bl.a. stirrat i omklädningsrummet och en hand på ett lår. Skulle det stämma är det såklart högst olämpligt och personen bör inte få arbeta med ungdomar. Men förtjänar personen den häxjakt och det drev som aftonbladet et al försöker åstadkomma för de anklagelserna som har framkommit? Ett drev som säkerligen kan driva vilken vanlig ensamstående medelålders man till självspilling. Nej, det tycker jag verkligen inte. Personen bör få vård för sitt beteende i ett sådant fall - intet mer. Såtillvida en domstol nu inte skulle fälla personen ifråga för dessa anklagelser.

Det är såklart bra att få bukt med dylika problem som kan tänkas finnas i en idrottsförening och stävja framtida sådana i ett så tidigt skede som möjligt för att förhindra att barn och ungdomar blir utsatta. Men i detta fallet tror jag dessvärre att bilden som målas upp är allt för överdriven och inte i alls i nivå med vad som har hänt eller påstås har hänt.
Nu säger jag inte snubben är skyldig.
Men läser man om de värsta förövare genom tiderna är det exakt som du beskriver snubben,"kan ej göra en fluga förnärmad, mest sympatiska person osv..
Citera
2024-05-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nu säger jag inte snubben är skyldig.
Men läser man om de värsta förövare genom tiderna är det exakt som du beskriver snubben,"kan ej göra en fluga förnärmad, mest sympatiska person osv..
Finns det nån bild på pedofilen ?
Citera
2024-05-28, 11:49
Medlem
Comitiums avatar
Ja VEM kan det vara? Spänning till bristningsgränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in