Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Hon kanske menar att hon inte vill att han skall smeka hennes arm eller som när han knuffar henne på gungan och putter henne i rumpan. Det måste inte handla om sexuella övergrepp. Hur snäll man än är så vill man väl inte ha fullt av kort hemma på en i stor sett främling som förgripit sig på en. Tycker du att Linnea gav sken av en kvinna som blivit utsatt för övergrepp när hon pysslade med boken? Hela den här tråden är ju förvrängd av manshatande feminister som vill att Jimmi skall ha förgripit sig på Linnea för att bekräfta bilden av deras hat mot män. Det finns ingen sans eller balans i den här debatten. Bara tomma anklagelser och fabrikationer.
Jag svarade på din första kommentar gällande att våldtäkt är ett fruktansvärt trauma för en kvinna, och där du antyder att en kvinna som fallit offer inte skulle sitta sådär i soffan. Som mitt svar till dig, jo. Det kan de absolut göra, och många gör. Det var ingen parallell till deras relation men till ditt antydande.
Som jag skrev så har en gräns korsats, förmodligen flera gånger. Sen om det handlar om sexuella övergrepp eller brist på respekt för sin partner i allmänhet återstår att se tills någon i situationen uttalar sig. Men jag tycker mig se rädsla för Jim i Linneas ögon när hon sitter där i soffan och i övriga avsnitt.