2024-05-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hon kanske menar att hon inte vill att han skall smeka hennes arm eller som när han knuffar henne på gungan och putter henne i rumpan. Det måste inte handla om sexuella övergrepp. Hur snäll man än är så vill man väl inte ha fullt av kort hemma på en i stor sett främling som förgripit sig på en. Tycker du att Linnea gav sken av en kvinna som blivit utsatt för övergrepp när hon pysslade med boken? Hela den här tråden är ju förvrängd av manshatande feminister som vill att Jimmi skall ha förgripit sig på Linnea för att bekräfta bilden av deras hat mot män. Det finns ingen sans eller balans i den här debatten. Bara tomma anklagelser och fabrikationer.

Jag svarade på din första kommentar gällande att våldtäkt är ett fruktansvärt trauma för en kvinna, och där du antyder att en kvinna som fallit offer inte skulle sitta sådär i soffan. Som mitt svar till dig, jo. Det kan de absolut göra, och många gör. Det var ingen parallell till deras relation men till ditt antydande.

Som jag skrev så har en gräns korsats, förmodligen flera gånger. Sen om det handlar om sexuella övergrepp eller brist på respekt för sin partner i allmänhet återstår att se tills någon i situationen uttalar sig. Men jag tycker mig se rädsla för Jim i Linneas ögon när hon sitter där i soffan och i övriga avsnitt.
Citera
2024-05-28, 09:31
Medlem
Ja, många imbecilla lågbildade hjon här. Jävla tjat om Jimmy från vissa.

Citat:
Hon kanske menar att hon inte vill att han skall smeka hennes arm eller som när han knuffar henne på gungan och putter henne i rumpan. Det måste inte handla om sexuella övergrepp. Hur snäll man än är så vill man väl inte ha fullt av kort hemma på en i stor sett främling som förgripit sig på en. Tycker du att Linnea gav sken av en kvinna som blivit utsatt för övergrepp när hon pysslade med boken? Hela den här tråden är ju förvrängd av manshatande feminister som vill att Jimmi skall ha förgripit sig på Linnea för att bekräfta bilden av deras hat mot män. Det finns ingen sans eller balans i den här debatten. Bara tomma anklagelser och fabrikationer.
Citera
2024-05-28, 09:32
Medlem
Du har fel. Linnea är inte attraherad av Jimmy som inte förstod det och ville umgås som kära par gör, röra armar, axlar, hålla hand osv. Det tyckte hon var jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av zerafinaa
Jag svarade på din första kommentar gällande att våldtäkt är ett fruktansvärt trauma för en kvinna, och där du antyder att en kvinna som fallit offer inte skulle sitta sådär i soffan. Som mitt svar till dig, jo. Det kan de absolut göra, och många gör. Det var ingen parallell till deras relation men till ditt antydande.

Som jag skrev så har en gräns korsats, förmodligen flera gånger. Sen om det handlar om sexuella övergrepp eller brist på respekt för sin partner i allmänhet återstår att se tills någon i situationen uttalar sig. Men jag tycker mig se rädsla för Jim i Linneas ögon när hon sitter där i soffan och i övriga avsnitt.
Citera
2024-05-28, 09:34
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerafinaa

Nu handlade ju mitt inlägg inte bara om att sitta i den där soffan vilket du säkert vet. Är det rädsla du ser i Linneas ögon eller är det bara ett vanligt äckel man ser eftersom hon känner stor avsmak för Jimmi men är tvingad att umgås då hon medverkar i det här experiment. Du känner henne inte och kan därför inte ha en aning om vad hon känner. Däremot kan man ju utefter hennes agerande med boken och bilderna ganska lätt förstå att några övergrepp har inte skett.
Senast redigerad av Tervull 2024-05-28 kl. 09:36.
Citera
2024-05-28, 09:38
Medlem
RevengeXTs avatar
Den 15 april i år skriver hon om GVFÖ och att hon sitter där med "proffsen"! Märkligt då om hon blev våldtagen förra året..
För övrigt så såg jag att hon har en pacemaker sen två år tillbaka.

Linnealsberg på Instagram, öppet konto!
Citera
2024-05-28, 09:44
Medlem
En iakttagelse: för några dagar sen kollade jag vilka Jimmi och Linnea följde på Instagram. Då följde Jimmi Linnea, men hon följde inte honom. Tyckte ändå det var lite anmärkningsvärt då hon följde alla de andra deltagarna. När jag kollade igen nu följer inte Jimmi Linnea längre.
Citera
2024-05-28, 10:03
Avslutad
Citat:
Du får nog se över din läsförståelse, att du inte kan läsa är inte mitt fel. Personen jag citerade skrev ordagrant om våldtäkt. Självklart försvarar jag en person som på Flashback blir påhoppad gång på gång med grova anklagelser utan minsta förankring i verkligheten. Du är en manshatande idiot och du hoppas väl på att Linnea blivit grovt antastad av Jimmi för att bevisa din skeva bild av män, jävla äckelkärring.

Jävla äckelkärring kan du vara själv, du resonerar som nån av ”äckelkärringarna” som önskar bli Jims cougar. ”Pick me istället, jag förstår dig 😍😍😍. Jag är inte som den där otacksamma Linnéa”
Citera
2024-05-28, 10:09
Medlem
Vilken tråkig och torr tjej Linnea verkar vara.
Hon beter sig så omoget också. Kan hon inte bilda lite längre meningar när hon pratar till exempel. Vill inte 😁
Citera
2024-05-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Då är det givetvis inte OK. Men jag har inte fått den känslan; han har troligtivs bara velat gosa med henne och hon har tyckt det känts fel. Och ska han plötsligt sitta och be om ursäkt.

Säg ifrån på ett tydligt sätt för helvete! Var tydlig och rak med att det inte känns bra, då är jag övertygad om att han hade backat direkt. Nu lät hon det gå för långt. Inte hennes fel givetvis; det är inte så lätt. Men det är fan inte hans fel heller, vilket programmet fick det att låta som.
Problemet är om han spelat på Linneas dåliga samvete med sitt bekräftelsebehov och kombinerat det med kladdande. Då blir det svårt att vara tydlig eftersom du straffas av reaktionen från din partner.
Citera
2024-05-28, 10:15
Medlem
Citat:
Skaffa lite kunskap innan du uttalar dig, snälla. Du jämför på riktigt människor som sitter fast i våldsamma relationer som gradvis tryckts ner med Linnea och Jimmi som känt varandra i ett par veckor. Dessa män är ofta kärleksfulla i början och stegvis kommer övergreppen. Hur många kvinnor som blir våldtagna på en av sina första dejter går in i ett förhållande med förövaren tror du? Om Jimmi som i stort sett är en främling för Linnea skulle förgripit sig på henne sexuellt tror du då hon hade velat ha en minnesbok med fullt av hans bilder i sitt hem. Du kan inte ha höga tankar om kvinnor fast du leker feminist.
Tänk på att programmet är regisserat och att deltagarna blir ombedda om scener. Minnesboks-scenen var definitivt ett önskemål från produktionen. Lägenheten var dessutom så sjukt stelt stylad med böckerna balanserade mot väggen.
Citera
2024-05-28, 10:15
Medlem
”Övergrepp” eller inte. Det är det ingen här som vet.

Men som vanligt, alltid denna överdrift om hur farligt det är. Om han nu myst lite med hennes fitta när hon sov, helt klart inte bra såklart, men GET OVER IT!
Så jävla farligt och traumatiserande kan det inte vara. Skulle någon ta på min balle när jag sov så skulle jag (lite beroende på vem det är) tycka det var lite vidrigt, men sen skulle jag gå vidare i livet utan större problem.

Det här larvet om att det är sååååå mycket allvarligare för en kvinna. 😝 Spyr på det!
Citera
2024-05-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Torstens åsikt om hennes utseende är subjektiv, i någon annans ögon kan hon vara snygg. Han har rätt till sin åsikt, men det är ingen mänsklig rättighet att yttra negativa åsikter till någon, det är ohyfsat och oförskämt.
Anastasia har "det" enligt mig, oavsett hur hennes kropp ser ut.
Jag hade kunnat förväxla Anastasia med deras husvagn. Samma utstrålning, pigmentering och passerat bäst-föredatum.
För mig signalerar hon bara deppig och oduschad tjockis men alla har väl sin typ. Vad skulle du säga att "det" består av i Anastasias fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in