2024-05-27, 18:36
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Big fire at grain terminal in Azov sea port, Rostov region of Russia
https://t.me/rostov_glavniy/84830
Låt inte ryssen tjäna ett kopek på stulet ukrainsk säd.
Citera
2024-05-27, 18:37
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina har väntat i 1.5 år nu på att dom ska få sina f16.
Spana i skyn var en liknelse bara.
Har autism? Dom förstår inte ironi.
Huvudsak är att det är ryssarnas golfbilar och 70-80 årigt gamalt pansar som nu skjuts bort.
Om några månader har de nog bara apostlahästarna att ta sig fram med
Citera
2024-05-27, 18:41
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Tror du nte att skyddspansar på en stridsvagn väger nåt?
Ju mer pansar ju mer väger vagnen din idiot.

Så du påstår att man har inte utvecklat skyddet ända sen 60 talet på stridsfordon? Jösses du måste vara helt på läktaren. Det är skillnad på pansar i ren plåt som väger en hel del och dagens moderna skydd för pansar.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Olaf Scholz: Ryssland förlorar 24000 soldater varje månad

Scholz Speaks About Russian Losses

German Chancellor Olaf Scholz said that the aggressor country Russia is losing 24,000 soldiers killed and wounded in Ukraine every month.

https://charter97.org/en/news/2024/5/27/596577/
Citera
Medlem
X3treams avatar
Varje dag som går, desto mer pinsamt för Ryssland, världens så kallade näst starkaste arme klarar inte av ett gäng bönder från Ukraina, hur pinsamt är inte det? När kommer Putin ta livet av sig?
Citera
2024-05-27, 18:44
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Olaf Scholz: Ryssland förlorar 24000 soldater varje månad

Scholz Speaks About Russian Losses

German Chancellor Olaf Scholz said that the aggressor country Russia is losing 24,000 soldiers killed and wounded in Ukraine every month.

https://charter97.org/en/news/2024/5/27/596577/

Det stämmer ganska bra med de redovisade siffrorna då, vi får hoppas på 30000 varje månad.
Citera
2024-05-27, 18:45
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Kan du skriva saker som stämmer om kriget i stället för att ljuga och skriva irrelevanta saker?
Du som kan Rysslands historia och vet vad de har för grejer, varför leva i lögner? Berätta i stället
hur illa det är för Ryssland, så kan du få samtalsstöd här av oss.

Varför åker de MC och golfbilar? Vad är anledningen till denna manöver?

Jag skulle också välja MC före deras stridsvagnar, militärutrustning har ju Ryssland visat sig vara värdelös på.
Citera
2024-05-27, 18:47
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Huvudsak är att det är ryssarnas golfbilar och 70-80 årigt gamalt pansar som nu skjuts bort.
Om några månader har de nog bara apostlahästarna att ta sig fram med

Alltså vad fan babblar den där nöten om nu? Verkar ha bränt de sista databrickorna i skallen.

Men från en sak till en annan. Franska instruktörer på väg in i Ukraina:
Citat:
Oleksandr Syrskyi, befälhavare för Ukrainas väpnade styrkor, sade på måndagen att han hade undertecknat dokument som tillåter franska militära befälhavare att besöka ukrainska träningscenter.
- Jag är glad att välkomna Frankrikes initiativ att skicka utbildare till Ukraina för att utbilda ukrainska soldater, säger Syrskyi till Telegran.
Beskedet föregicks av ett samtal mellan Syrskyi och Frankrikes försvarsminister Sebastien Lecornu via videolänk.
- Jag har redan undertecknat dokument som gör det möjligt för de första franska utbildarna att besöka våra utbildningscenter snart så att de kan bekanta sig med sin infrastruktur och personal, sa Syrskyi i en uppdatering.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010421668.html

Och ryssfittan fortsätter att bomba Kharkiv.

OffT: Många av oss autister/aspisar förstår konceptet med ironi. Hens inlägg anmäld för det där skitsnacket.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-05-27 kl. 18:49.
Citera
2024-05-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ett pansarkott kan slå ut en hel grupp soldater ett pansarskott kan slå ut en soldat på en mc.
Men det är ju som att bomba mygg, helt överdrivet, en motorcyklist slås ju ut av en enkel kula som knappt kostar något.
Citera
2024-05-27, 18:57
Medlem
erektidiots avatar
Från "nu tar Ryssland Karkhiv" till "oskyddad markpersonal är egentligen bättre" på bara en vecka. Oerhörd cope.

Vad är det som egentligen händer i Ryssland och Ukraina för att denna snedtändning ska ha kommit till daga?
Citera
2024-05-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Åh herregud. Har för mig att jag såg något om att ryssen faktiskt har redan börjat dra fram skrot från 30- och 40-talet. Ska se om jag hittar stället igen. Synd att jag inte sparade det för senare tillfällen.

20-tal väl? De har kommit rullande i antika lastbilar också.
Citera
2024-05-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ukraina kör med sina cv 90 med 10 soldater i varje.
En drönare klipper då 10 man vid en träff på en cv90.
Det här kan du säkert styrka med en källa, antar jag? Jag förstår inte hur en drönarträff ska kunna slå ut både besättning och uppsuttet skytte.
Citat:
Man gör inte pansar av plåt det görs av härdat stål
Vad fan pratar du om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här