2024-05-26, 15:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ser inte det som troligt alls faktiskt, då inga tecken på att det skulle ske finns.

Jag håller med dig, Isak är nog den sista vi vill bli av med. Personligen hoppas (samt även tror ) att man håller kvar de stjärnorna och stommen i form av Bruno, Gordon, Big J, Botman, Isak , Tino . Det man skulle kunna sälja av (speceillt nu när europaspel är ur bilden och man inte behöver bry sig om homegrow ) är Longstaff, miggy , ritchy ,targett, Dummet, willock (menar inte att man ska sälja av alla nödvändigtvis) utan mer att det är denna typ av spelare som är vettiga att rotera ut och fylla på med nya och bättre för att fortsätta höja kvalitén över hela laget även när det gäller truppbredden.

Nu kan man kraftsamla inför nästa säsong och ifall man inte når europaspel nästa säsong så kan det nog bli svårt att behålla alla stjärnor. Men denna säsong känns relativt säker att vi inte kommer tvingas sälja några av de stora. (Men vi vet ju aldrig fullt ut vad som kommer att ske förstås).

Är även lite velig när det kommer till Wilson och Trippier. Wilson har ju en spelare som inte kan spela en hel säsong, så man bör värva en till anfallare som backup till Isak och då ha Wilson som ett andra/tredje alternativ. Eller så säljer man Wilson och köper en likvärdig/bättre (vilket troligen blir rätt dyrt). Trippier är väl nästan sista chansen nu att få en okej summa för, personligen så ser jag dock gärna honom kvar i klubben då han har minst en säsong kvar på jäkligt bra nivå även om man sett lite försämringar, är dock en viktigt individ att ha i klubben utöver det som är rent spelmässiga.

Som jag förstått det så måste väl Newcastle sälja minst en stjärna(dyr spelare) för att inte få problem med FFP? Isåfall är det ju antingen Bruno, Isak eller kanske Gordon?
Men rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2024-05-26, 15:39
Moderator
zanteras avatar
Inte långt kvar nu till än av de roligaste matcherna varje säsong - playoff finalen till PL. Vad tror ni, Leeds eller Southampton?
Citera
2024-05-26, 15:47
Medlem
Citat:
Helt enig, vi har ju en rätt dryg start på säsongen då vi har två mittbackar borta med acl skada (runt 4 månader in på den kommande säsongen) så Kelly är viktigt att få in. Sen måste vi ju göra något åt vårt läckande bakåt för jag tror inte att det enbart beror på spelare utan något taktiskt . Vi satsade mer framåt denna säsong vilket absolut genererade mer mål men vi läckte även stundtals som ett såll.

Två saker som måste ses över bortom spelare är enligt mig.

- Skador, hur kommer det sig att vi hade så mångs skador som vi haft (vilktet helt klart har gjort det svårare för oss då vi inte riktigt har jätte stor bredd på truppen men väldigt hög kvalité även fast många rotationsspelare gjort ett väldigt bra jobb), är det rent slumpmässigt eller är beror det på något som kan härledas till träning eller anläggning tex. Krävs en utredning här, och som jag förstått så är det på g.

- Taktik, Hitta tillbaka till vårat solida försvar där vi hade ett väldigt bra samspel mellan mittfältet och backlinjen och detta utan att tumma på den offensiva aspekten allt för mycket. Vi har tyvärr sett allt för ofta under den gångna säsongen att vi haft extrema luckor mellan vårat mittfält och backlinje.

Yes, har också läst att klubben skulle undersöka varför det blev så många skador under säsongen. Bra iaf att dom verkar göra något. Luckan mellan backlinjen o mittfältet har jag tänkt på hela tiden, o har inte fattat varför inget görs åt det. Nåt för Howe att fixa inför premiären
Citera
2024-05-26, 15:51
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte långt kvar nu till än av de roligaste matcherna varje säsong - playoff finalen till PL. Vad tror ni, Leeds eller Southampton?

Leeds är ju ett roligare lag att möta så håller på dem. Men det kanske är för att jag varit i Leeds och på Elland Road. Southampton har jag inga känslor för alls.
Citera
2024-05-26, 16:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Extra roligt nu i efterhand där dom hade tagit CL vom dom vunnit mot City. 😁

När Wenger eller Arteta vann FA-cupen så räknades det inte som riktiga titlar, men nu när Klopp avslutar med ligacupen så räknas den som en riktig titel. 😂
Så kan du inte räkna, vi vet inte hur det hade gått i sista omgången om Spurs hade vunnit mot City.

Tror Spursfansen hade firat en vinst mot City men nu när det var omöjligt så blev det väl lite tröst i att fira att Arsenal inte vann ligan istället.
Citera
2024-05-26, 16:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Vadå, som att inte Spurs hånar Arsenal varenda tillfälle de får också? De firar till och med när sitt egna lag förlorar så länge det bidrar till att sabotera för Arsenal. Det där är en helt annan nivå enligt mig, och det tycker också varenda tränare de haft senaste åren. Alla säger samma sak, deras mentalitet är i botten och inte undra på att de aldrig vinner något med den inställningen.

https://youtu.be/c6EbFahUJhE?si=1f7pdBVNDszKDke8
Jo, det är fram och tillbaka.
Citera
2024-05-26, 16:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Som jag förstått det så måste väl Newcastle sälja minst en stjärna(dyr spelare) för att inte få problem med FFP? Isåfall är det ju antingen Bruno, Isak eller kanske Gordon?
Men rätta mig gärna om jag har fel.

Det är väl inte nödvändigt om man inte tänkt spendera mycket. Skulle man sälja av med breddspelare så skulle det räcka.
Citera
2024-05-26, 16:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det är väl inte nödvändigt om man inte tänkt spendera mycket. Skulle man sälja av med breddspelare så skulle det räcka.

Så kan det vara, nyheterna om att dom behövde sälja någon dyr spelare kom väl tidigt på året då det snackades om att dom gjort närmare miljarden+ i förlust och sen varken nya CL eller EL-pengar. Lewis Hall kostar dom 28 miljoner pund sen är det snack om ny målvakt då dom tappar två st utan någon inkomst där.

Nya FFP-reglerna är ju lite annorlunda så det påverkar ju hur klubbarna behöver agera på marknaden. Men jag kan ärligt säga att jag inte har superkoll på allt det där, speciellt inte hur det ligger till i alla lag.
Senast redigerad av jontepsg 2024-05-26 kl. 16:37.
Citera
2024-05-26, 16:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Så kan du inte räkna, vi vet inte hur det hade gått i sista omgången om Spurs hade vunnit mot City.

Tror Spursfansen hade firat en vinst mot City men nu när det var omöjligt så blev det väl lite tröst i att fira att Arsenal inte vann ligan istället.

Nä det är jag medveten om såklart, läget hade varit annorlunda om Spurs vunnit. Men oavsett så är det en rolig tanke att tänka 😁
Citera
2024-05-26, 16:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nä det är jag medveten om såklart, läget hade varit annorlunda om Spurs vunnit. Men oavsett så är det en rolig tanke att tänka 😁
En annan rolig tanke är att om ni inte blivit överkörda hemma utav West Ham så hade det varit guld
Citera
2024-05-26, 16:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
En annan rolig tanke är att om ni inte blivit överkörda hemma utav West Ham så hade det varit guld

Haha överkörda är lite överdrivet, det är ju inte så att dom släppte in 6 mål och hemmafansen valde att gå hem i halvlek. 😛
Citera
2024-05-26, 16:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Haha överkörda är lite överdrivet, det är ju inte så att dom släppte in 6 mål och hemmafansen valde att gå hem i halvlek. 😛
Spelar ingen roll om det var 0-2 eller 0-6, guldet var bara glömma efter den matchen och det är överkörning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in