2024-05-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ja, varför vill Stoltenberg ha ett världskrig? Varför ska Ukraina få rätt att anfalla Ryssland? Stödet i väst kommer att gå förlorat. De flesta av de få länder i världen som stödjer Ukraina gör det bara så länge Ukraina uteslutande bedriver ett försvarskrig. Går Ukraina över på anfall är det inte nödvärn längre.

Men Ryssland har däremot rätt att anfalla Ukraina? Förstår jag ditt efterblivna resonemang rätt?
Citera
2024-05-25, 20:29
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Vilken lögnare Zelenskyj är. Man litar aldrig på en jude. Han kommer med förklaringen att 200 personer är i byggnaden direkt efter det är bombat.

Bara personalstyrkan på ett stort byggvaruhus i ett stort köpcenter borde ligga på minst 30-40 personer. En lördagseftermiddag är väl då folk handlar som mest på hela veckan så 200 personer låter i underkant.
Citera
2024-05-25, 20:34
Medlem
Om det normalt sett är 200 människor i varuhuset den dagen är det naturligtvis 200 människor även den dagen en raket smäller. Säger sig självt.
Citera
2024-05-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Mina funderingar är att du borde bekymra dig över ukraina som har skyhögt mer problem än ryssland.
Inte alls, de hålls under armarna av de demokratiska länderna så länge det behövs.
Ryssland är däremot med sitt fiaskobetonade tredagarskrig på väg ”down the drain”.

Har du några andra uppgifter?
Citera
2024-05-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Är uppenbart att den som betalar mest är den som bestämmer. Så funkar det överallt i världen.
Så är det definitivt i Ryssland, i de demokratiska länderna gäller andra regler.

Har du några uppgifter om att det jag påstår är fel vad beträffar situationen i Ukraina?
Citera
2024-05-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
NATOs ordförande funderar på att svänga I frågan, enskilda länder inom NATO (läs Ukraina, Sverige, Finland, Polen med flera) har inga restriktioner helt rätt. Med t.ex USA tillåter inte deras vapen att användas mot ryskt territorium (ännu).

Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Inte alls, de hålls under armarna av de demokratiska länderna så länge det behövs.
Ryssland är däremot med sitt fiaskobetonade tredagarskrig på väg ”down the drain”.

Har du några andra uppgifter?
När hörde du senast några goda nyheter om hur det dagliga livet i samhällen är i ukraina? Förklara.
Mest är det ju eländes elände med allt på nyheterna därifrån.
Nu är det blackout igen och flyglarm tjuter dagarna i ända.
Citera
2024-05-25, 21:05
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Fan att Nato inte kopierade konstruktionen på den då? ja just det, den kunde inte gå runt radar-zoner.
Gå hem och sug tutte.

Du skriver skit om att runka och suga tutte. Du måste ha nåt komplex, kolla upp det med 1177

Och angående topic och i ditt fall skillnaden mellan Kubakrisen och Ukraina. Tja, en liten detalj är exempelvis att Kennedy inte terrorbombade befolkningscentra i Kuba. Totalt antal dödsoffer i samband med bay of pigs avverkar din idol Putin med några få dagars mellanrum sedan nära tre år tillbaka.

Nyttiga idiot.
Citera
2024-05-25, 21:11
Medlem
Silfverryggs avatar
Och så kan vi skrapa bort ännu ett av lögnerna från ryssvännen som mumlade i nattmössan att ingen ville gå med från ukrainska fängelser.
Citat:
Nu har de första fångarna blivit villkorligt frigivna och skickats till fronten, rapporterar nyhetsbyrån AFP. En domstol i staden Chmelnytskyj i västra Ukraina uppger att två män som dömts för stöld har släppts för militärtjänst.
Enligt lagen kan endast fångar med mindre än tre år kvar på sitt straff ansöka om villkorlig frigivning för att ha anslutit sig till de väpnade styrkorna. Sexualförbrytare, de som gjort sig skyldiga till att ha dödat två eller flera personer och de som dömts för korruption omfattas inte av lagen.
Ukraina accepterar inte heller att före detta högt uppsatta tjänstemän tynar bort vid fronten. Enligt den ukrainska nyhetsbyrån Kyiv Independent kan upp till 20 000 fångar stärka den ukrainska armén enligt den nya lagen.
...
Ryssland har samlat fångar till fronten sedan sommaren 2022, då Jevgenij Prigozjin, ledare för legosoldatgruppen Wagner, inledde rekryteringsturnéer i fängelserna. Många fångar som tjänstgjorde vid fronten och benådades till följd av detta har begått allvarliga brott sedan de återvänt till det civila livet. Enligt BBC:s ryskspråkiga tjänst tar Ryssland för närvarande emot nästan alla fångar och häktade i armén.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a8c2026f-859c-479f-b971-5fabf6780be2

Så medan Ukraina har kriterier för vilka de låter gå med, tar ryssen allt de har, inklusive 61-åring samt en satanistisk mördare.
Citat:
En satanistisk ritualmördare dömd till 20 års fängelse har släppts i Ryssland, rapporterar ryska medier 76.ru. Det är enligt uppgift Nikolai Ogolobyak, 33, en självutnämnd medlem av en satanistsekt som avtjänade ett långt straff för att ha utfört ritualmord och skändat lik. Mannens fängelsestraff var ursprungligen planerat att löpa ut 2030. Ogolobyak blev dock en fri man i november efter att han rekryterats från sin fängelsecell tidigare i år till den ukrainska fronten. I Ukraina tjänstgjorde Ogolobyak i sex månader. Enligt Ogolobyaks far, som kommenterade saken, skadades den före detta fången så småningom allvarligt i Ukraina, varför det är osannolikt att mannen kommer att återvända till fronten.
...
Nikolaj Ogolobyak och hans medbrottslingar dömdes ursprungligen till fängelse 2010 för ritualmord på tonåringar och skändning av lik två år tidigare. Enligt ryska medier utfördes morden 2008 i två delar. I det första fallet dödade Ogolobyak och hans medbrottslingar två personer och halshögg den avlidne. Mördarna tog också bort hjärtan och tungor från kropparna för att steka och äta dem. Några av Ogolobyaks medbrottslingar skickades till ett mentalsjukhus för dessa brott. I ett annat fall dödade Ogolobyak två personer på ett satanistiskt sätt och högg sina offer med kniv 666 gånger.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f3bd9993-54c6-4f06-95d4-da0fd0e783b5

Så var befinner sig satanisterna egentligen? Som vanligt projicering från ryssens sida.

Varje gång en ryssvän mumlar om ukrainska satanister, använd gärna denna inläggs citat om den ryska satanisten.
Citera
2024-05-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Troligen vapen USA skickat som förvarades därför.. det har hänt förr att dom använt civila byggnader och gömt vapenleveranserna. Som vanligt skriver inte västerländsk media alla detaljer så ska gräva vidare i detta senare ikväll.
Gräva,-var då?
Du behöver inte svara,-vi vet alla svaret: Russia Today.
Citera
2024-05-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
När hörde du senast några goda nyheter om hur det dagliga livet i samhällen är i ukraina? Förklara.
Mest är det ju eländes elände med allt på nyheterna därifrån.
Nu är det blackout igen och flyglarm tjuter dagarna i ända.
Är man anfallen av ett dysfunktionellt Ryssland så är det såklart inte lätt, vad får dig att tro det?

Det är dock värre vad beträffar livskvalitén hos ryssarna utanför de asfalterade områdena. Har du koll på det? Jag har ganska/bra koll på dess eländiga misär.

Fråga gärna så kan jag berätta om mina upplevelser i Ryssland. Från Vladivostok till St Petersburg. Flera år på tåg o i bil.

Har du varit i Ryssland?
Citera
2024-05-25, 21:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ja, varför vill Stoltenberg ha ett världskrig? Varför ska Ukraina få rätt att anfalla Ryssland? Stödet i väst kommer att gå förlorat. De flesta av de få länder i världen som stödjer Ukraina gör det bara så länge Ukraina uteslutande bedriver ett försvarskrig. Går Ukraina över på anfall är det inte nödvärn längre.

Du har aldrig hört devisen: "Anfall är bästa försvar"?
Citera
2024-05-25, 21:53
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Samtidigt är detta ständiga spammande direkt kontraproduktivt. Tror inte jag är den enda som brukar skänka en slant till olika välgörenhetsorganisationer i Ukraina varje gång jag läser ett inlägg som gör mig särskilt förbannad. Har blivit tusentals kronor genom året, allt tack vare våra trådvatniks. Så skriv på bara, för varje inlägg hjälper jag till (på ett litet hörn) att fixa fler döda ryssar.

Samtidigt bör man nog inte underskatta den oerhörda skada detta ständiga spammande gör för rysslands internationella image. Hade jag varit chef för enheterna som sitter och spammar sönder forum som Flashback hade jag nog föreslagit att dessa individer kunde sättas in i Storm Z-förband istället. På så vis kanske de skulle göra lite nytta iaf.
Fint av dig att skänka en slant ❤️ Alla kan göra något. Själv åkte jag till Ukraina som volontär. Gjorde kamouflagenät och hjälpte till med matlagning som soldater körde till fronten. Vi var många volontärer från olika delar av världen! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in