2024-05-25, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Putin kommer säkert lägga en doktrin att om utländska vapen används i Ryssland så kommer Ryssland attackera de sätena där dessa tillverkas och då blir det jävligt farligt.
Ja, och då får Nato en ursäkt för att bomba Rysslads vapenförsörjare Iran och Nordkorea.
Citera
2024-05-25, 17:01
Avslutad
Citat:
Putin kommer säkert lägga en doktrin att om utländska vapen används i Ryssland så kommer Ryssland attackera de sätena där dessa tillverkas och då blir det jävligt farligt.

Den röda linjen målade ju Putin i sanden redan 24/2 2022,

"Whoever tries to interfere with us, and even more so to create threats for our country, for our people, should know that Russia's response will be immediate and will lead you to such consequences that you have never experienced in your history. We are ready for any development of events. All necessary decisions in this regard have been made. I hope that I have been heard"

Han blev inte hörd och har inte gjort ett jävla skit. Mycket kan man säga om Putin, men viss överlevnadsinstinkt tycks han ändå besitta.
Citera
2024-05-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Under ett besök i Kiev nyligen öppnade USAs utrikesminister Blinken för att USA kan häva det hittillsvarande beslutet att amerikanska vapen inte får användas för angrepp inne i Ryssland. Biden har dock ännu inte bestämt sig.

Nu säger NATOs generalsekreterare Stoltenberg samma sak.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/nato-chefen-lat-ukraina-sla-till-i-ryssland/

Vad säger ni? Naturlig utveckling att Ukraina får möjlighet att bedriva ett fullständigt krig och inte bara försvar? Farlig upptrappning med större för att konflikten spårar ur till ett världskrig?

Iom att planen inte föll ut som man tänkt sig, att Ryssland skulle tagit till större vapen långt tidigare och därav startat WW3 så måste man nu eskalera det hela.
Eliten har ju planerat för detta och alla andra planer ligger och väntar på startskottet.

Ska bli lite småroligt att se alla svenska krigshetsare när de blir indragna för att skeppas till fronten.
”Men.. jag har ju ett viktigt arbete! Jag har familj och barn, jag kan inte åka till kriget.”

Verkligheten knackar på dörren.
Citera
2024-05-25, 17:04
Medlem
Citat:

Haha, visst du. Google hur jävla illa det skulle gå för väst om vi skickade MBT så får du facit på exakt vad som kommer att hända.
Citera
2024-05-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det finns många nyanser av grått i det hela. Du tycks bara se det i svart eller vitt.

Om NATO levererar utrustning som används till att anfalla Ryssland direkt är det som att NATO själva invaderar Ryssland.
Det är väl okej i sig men man får då räkna med att framförallt tyska fabriker blir utslagna eftersom även det plötsligt blir okej.
Det blir en eskalering av kriget till ett världskrig.

Personligen tror jag bara det är tomt prat från NATO. Ingen vill ha ett storkrig.

Flera västerländska länder har redan tillåtit Ukraina att använda deras vapen i Ryssland. Ännu har inga ryska bomber fallit i ex. London.

I realiteten skulle det innebära en deeskalering då Ryssland ex skulle kunna förhindras att anfalla civilbefolkningen i Kharkiv.
Citera
2024-05-25, 17:25
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det är att försvara sig att slå mot mål av betydelse för den angripande makten och som kan försvåra för angriparens verksamhet i Ukraina.

Gör dig inte dummare än du är.

Intressant att jag fått 3st svar på detta nu, men just ditt är rätt? Vilka pajaser ni är. Tyvärr har ni alla fel, det är inte att försvara sig.
Citera
2024-05-25, 17:26
Medlem
Man undrar ju varför det inte redan gjorts. Ryssland verkar inte ha eldkraft nog att få slut på Ukrainas motstånd, men hela Nato löser man? Vad pekar på det?
Citera
2024-05-25, 17:27
Medlem
An eye for an eye är det enda rimliga här. Om Ryssland får attackera X i Ukraina så får Ukraina attackera X i Ryssland. Vill Ryssland inte ha X attackerat så finns det en lösning.
Citera
2024-05-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Man undrar ju varför det inte redan gjorts. Ryssland verkar inte ha eldkraft nog att få slut på Ukrainas motstånd, men hela Nato löser man? Vad pekar på det?

Det enda Ryssland skulle kunna använda med någon större effekt mot väst är strategiska kärnvapen. Är det sannolikt att Ryssland skulle eskalera på det sättet? Vissa i den här tråden verkar tro det.
Citera
2024-05-25, 17:33
Medlem
Min krigserfarenhet består av att spela Civilization, jag är därmed väl medveten om att jag inte vet vad jag pratar om överhuvudtaget.

Med det sagt verkar det som pågår vara det näst värsta scenariot för Ryssland (där det värsta är nederlag), ett utdraget krig. Det kostar enorma summor pengar att upprätthålla status quo, som inte ens det är tillräckligt, och det kostar ännu mer pengar och produktion, produktion som kanske inte ens finns tillgänglig, för att skaffa sig det övertag som krävs och bryta ner fienden snabbt och väl bakom linjerna bara kötta ner territorium efter territorium.

Det är en dålig sits till att börja med. Om man nu plötsligt skulle få en allians mot sig som inte bara bistår med vapen utan aktivt deltar, det är en mardröm. Det går inte, det är bara att ge upp. Eller skicka nukesen. Vilket också är det Putin skramlar med till och från. Antagligen för att han vet att han spelar ett högt spel.

Tycker det är dags att visa ryssen på allvar vilka det är han har att göra med. Och efter det jävla nederlaget han förtjänar så kommer imperiet förhoppningsvis slitas sönder av inre motsättningar.
Citera
2024-05-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Ska bli lite småroligt att se alla svenska krigshetsare när de blir indragna för att skeppas till fronten.
”Men.. jag har ju ett viktigt arbete! Jag har familj och barn, jag kan inte åka till kriget.”

Så är det inte, vatnik. Vi har regler för hur sådana saker går till men eftersom du uppenbarligen inte är svensk så behöver du inte veta hur dessa regler ser ut. Du har inte med det att göra.

Kriget är mellan ryzzland och Ukraina. Har du inte fattat det vid det här laget så är det nog dags att släppa sargen och komma in i matchen.

Idi u pičku materinu!
Citera
2024-05-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Tiden är kommen.
Väst har hunnit förbereda sig och mobilisera för ett storskaligt krig mot Ryssland.

Må gud skydda alla er som ger er in i krig för dessa ynkryggars skull. De själva kommer inte stå i frontlinjen.

Väst har sedan länge slut på allt. En sista "I could bite you" innan den vita flaggan hissas i Bryssel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in