2024-05-24, 23:29
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Vet inte hur korkad man får vara - men det här med att Ukaina vinner - är faktiskt ganska långt ner på skalan om intelligens.
Ryssland får frivilliga som är redo att försvara sitt land i massor. Eftersom de förstår att det här kriget är mot Nato och USA och politikerna i både USA och i EU har redan delat upp Ryssland så att de får var sin del av de enorma naturresurserna som Ryssland har.

Och alla städer i Ukraina är tomma på folk. De går inte ut för då kan de bli tvångsrekryterade till fronten och där lever man inte länge. Om det skulle vara en folkomröstning i Ukraina så skulle ingen önska kriget. Alla vill att det skall ta slut. Inte ens i början på rysslands militära operation var det inte mer än 16 procent som ville ha krig. Det är bara neonazisterna och banderas som krigshetsar och när det fanns demokratiska val 2013 och de här tre partierna ställde upp - så fick de inte så många röster så att de kom in till Radan.

Jodå, man är rätt korkad om man inte inser att ett lands befolkning inte är redo att försvara sitt land.

Men enligt dig så är det bara ryssen som är det även fast man inte är under attack.

Klokt inlägg... Not! Vodka kanske?
Citera
2024-05-24, 23:37
Medlem
Jofs avatar
Putin vill ha eld upphör. Han nöjer sig med det han tagit.
Den storartade planen att ta Kiev och hela Ukraina på nån vecka gick inte.
Han har gett upp mer avancemang. Det bidde en tumme 😜.
Och kostat mycket.

Putin är ingen härförare. Han är en pajas. Får glömma sina stora drömmar.
Citera
2024-05-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Att Rysslands ekonomi går bra trots sanktioner innebär inte att det är där man finner de bästa investeringsmöjligheterna som privatperson i skandinavien.

Men du är ju en fattig bögtattare, så hur skulle du någonsin kunna förstå ekonomiska samband? Du måste må riktigt jävla dåligt alltså.

Så det går jättebra, men du skulle helst inte investera egna pengar i det av någon anledning?😆
Citera
2024-05-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Så du tror på allvar att inte fler än 3% män i vuxen ålder är redo för att infinna sig för att försvara sitt land?
Hur korkad får man vara på en skala mellan 1 och 10?
Räkna mellan 10-20% så har du mes största sannolikhet rätt.siffror. Minst!
Varför nämner du inte även ryssarnas tvångs mobilserade som det också finns mängder av bildbevis på?
Du skrev ju tidigare att du var en mästare på internet och att du kan se båda sidor.

JA, läs vad jag svarade på och mitt svar så ser du ju att det är vad jag gör.

Jag skrev ett svar på ett påstående om att Ukraina hade 700k som anmält sig frivilliga.
Jag förklarade så att alla skulle kunna förstå hur man kan veta att det är en lögn.

Bemöt det istället för att tramsa och skitposta.
Varför ljuger man om detta?
Eller påstår du att de hundratals filmerna som visar Kievs tvångsrekryterare jagar och använder våld för att tvinga med sig civila män?

Tramspostande, sluta med det.
Citera
2024-05-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Militärt ingripande kanske stämmer bättre med sanningen, eller hur?

På sätt och vis är ju det här "kärnfrågan" som till stor del ligger till grund för att detta gör att så många svenskar fått för sig att ta sida med USA här.

Invasion eller "intervention".
Jag förstår inte hur man kan förneka att USA tagit över styret i Ukraina, och att man inte låtsas om hur man "modellerat" allmänna opinionen till att bli hatisk mot den rysktalande ryskvänliga befolkningen i de östra och södra delarna av Ukraina.
Ett folkmord som avbröts av Ryssland.

Borde vi då inte stödja dem istället? Eller mer sansat och i linje med den framgångsrika svenska modellen, hålla oss borta från all inblandning nu när världens två största supermakter ska till att gå loss på varandra?

Rent krasst har vår oförmåga att sätta oss in i händelserna gjort att USA nu har klorna i oss också.

Nej, vatnik. Det VAR och ÄR en invasion. Allt ditt svammel om USA och internvention har du och din sort ältat i 2 år nu, utan att någonsin kunna styrka era efterblivna påståenden.
Citera
2024-05-24, 23:51
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:

Jag skrev ett svar på ett påstående om att Ukraina hade 700k som anmält sig frivilliga.
Jag förklarade så att alla skulle kunna förstå hur man kan veta att det är en lögn.

Eller påstår du att de hundratals filmerna som visar Kievs tvångsrekryterare jagar och använder våld för att tvinga med sig civila män?

https://www.dailykos.com/stories/2024/5/22/2242187/-Ukraine-1-Million-Military-aged-Men-have-Registered-Drone-Hangs-Ukraine-Flag-in-Putin-s-hometown
Här är källan, antageligen en bättre källa enn dina.
Bara för att du är oenig betyder det inte att det är lögn eller trams, lär dig att debattera sak och inte person så blir tråden bättre.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det går allmänna rykten på twitter att Ukraina har framgångar i Kharkiv och vinner mark.

Tydligen har Ukraina tagit detta på allvar nu och satt in kompetenta förband. Svårigheten för Ukraina är att man fortfarande är begränsad i att skjuta över gränsen till Ryssland och störa uppfarts-och underhållsvägar.

Ryssland kan därigenom hålla grytan kokande och sända in reserver, allt för att binda Ukrainska stridskrafter som behövs på andra ställen.

Men det är fantastiskt vilken enorm sisu Ukraina uppvisar, inte ens Finland skulle klara detta....PERKELE?

En fint för att locka bort ukrainska trupper. Det riktiga målet är Chasiv Yar.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ryssarna bygger nu upp stora trupp / material koncentrationer öster om Sumi, norr om Belgorod. Transporterna sker via järnväg.

https://youtu.be/AY2ClcLf3zY?t=433

Det troligaste här är att det blir samma resultat som mot Charkiv. Den här styrkan är inte okänd.

Förmodligen vet Ukraina nästan allt om var ryska förband finns.

Och om den är norr om Belgorod kanske den också är ämnad för Charkiv, vem vet.
Citera
2024-05-24, 23:52
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
En fint för att locka bort ukrainska trupper. Det riktiga målet är Chasiv Yar.
Tror du verklegen Ukraina är så dumma att dom inte vet det, eller försöker du bortförklara ännu en offensiv fiasko?
Citera
2024-05-24, 23:58
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Du skriver att det.en lögn och jag skriver att man måste vara mer eller mindre dum i huvudet om man inte kan inse att fler än 3 % frivilliga inte är redo för att försvara sitt land.

Du skriver om tvångs mobilserade i Ukraina men nämner inget om de tvångs mobilserade i Ryssland.

Har ingen anledning att bemöta dig. Jag dum förklarar dig. Försöker åtminstone, men det verkar inte fungera.

Din intelligens ligger på Scott ritter nivå!
Senast redigerad av CanisMinor 2024-05-25 kl. 00:03.
Citera
2024-05-25, 00:01
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Vet inte hur korkad man får vara - men det här med att Ukaina vinner - är faktiskt ganska långt ner på skalan om intelligens.
Ryssland får frivilliga som är redo att försvara sitt land i massor. Eftersom de förstår att det här kriget är mot Nato och USA och politikerna i både USA och i EU har redan delat upp Ryssland så att de får var sin del av de enorma naturresurserna som Ryssland har.

Och alla städer i Ukraina är tomma på folk. De går inte ut för då kan de bli tvångsrekryterade till fronten och där lever man inte länge. Om det skulle vara en folkomröstning i Ukraina så skulle ingen önska kriget. Alla vill att det skall ta slut. Inte ens i början på rysslands militära operation var det inte mer än 16 procent som ville ha krig. Det är bara neonazisterna och banderas som krigshetsar och när det fanns demokratiska val 2013 och de här tre partierna ställde upp - så fick de inte så många röster så att de kom in till Radan.

Ni Vatniks alltså! Nu kör ni narativet att Ukraina måste gå med på en skit fred! Ok går alltså bajs för orcherna, dags att börja köra på alltså!
Citera
2024-05-25, 00:01
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Flest och modernast kärnvapen på planeten, inte en supermakt?
I praktiken ensam spelare i rymden under många år på 10-talet, ett fenomen som stod sig fram tills att de nekade Elon Musk att köpa en missil så han fick börja utveckla egna. Inte en supermakt?
Vågade sätta mot USA i Ukraina? Inte en supermakt?

Förstår att det var lätt att lura dig att "hålla på USA". Stick och kolla på Bollibompa?

Går det bra tycker du? För att vara en supermakt, mot Europas fattigaste land.

Var tvungen att googla. Bollibonpa. Nej jag föredrar isf vilse i pannkakan
Senast redigerad av CanisMinor 2024-05-25 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in