2024-05-24, 22:20
Medlem
Boggymans avatar
Fyfan vad sorgligt

Kan inte ens föreställa mig hur brodern i familjen mår just nu
Citera
2024-05-24, 22:21
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Korrekt att vi inte vet vad som hänt. Utredningen lär nog komma fram till vissa slutsatser. Ska man ändå spekulera lite så låter omkörning osannolikt. Om så skulle vara fallet så är personerna i den omkörda bilen vittnen. Håller inte heller för särskilt sannolikt att en bil som precis blivit omkörd av någon som sedan frontalkrockar med en buss bara skulle köra vidare från olycksplatsen.
Lite så känner jag också, tror inte heller på omkörning och vittnen finns (trots XX-kromosomets tvärsäkra påstående om motsatsen) . Dels finns det två överlevande i bilen, dels alla i bussen. Framförallt bussföraren borde sett vad som hänt.
Citera
2024-05-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenya
Hört att mannen körde bilen och gjort en farlig omkörning, hann ej tillbaka innan dom smällde med bussen. Oerhört tragiskt hur det än gått till.

Det är rätt. Mannen körde men det var ingen omkörning med i bilden.
Citera
2024-05-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Lite så känner jag också, tror inte heller på omkörning och vittnen finns (trots XX-kromosomets tvärsäkra påstående om motsatsen) . Dels finns det två överlevande i bilen, dels alla i bussen. Framförallt bussföraren borde sett vad som hänt.

Helt rätt. Det var ingen omkörning med i bilden.
Citera
2024-05-24, 22:28
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Låt oss med XY i sista kromosomparet sköta tänkandet och dra slutsatserna, det blir nog bäst så
Nej du, killgissningar och gubbgissningar har vi nog av

Fakta är vad vi vill ha och då det finns dubbla uppgifter i tråden är ingen spikat ännu.
Det kommer att bli en utredning och vi får bara hoppas att vi får något besked från den.
Citera
2024-05-24, 22:36
Medlem
Fyfan vad tragiskt. Livet är så skört ibland. En lycklig familj som varit på semester för att fira examen blir totalt utrotade medan arabiska och somaliska mammor bajsar ut kriminella ungar varannan dag som klarar sig gång på gång.
Citera
2024-05-24, 22:42
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Fyfan vad tragiskt. Livet är så skört ibland. En lycklig familj som varit på semester för att fira examen blir totalt utrotade medan arabiska och somaliska mammor bajsar ut kriminella ungar varannan dag som klarar sig gång på gång.

Aja, det brukar väl inte gå så bra för dem heller. De har ju ihjäl varandra på löpande band. Skillnaden är att det är mer eller mindre självvalt. Det här är en tragedi på riktigt. Det gör ont att tänka på hur de anhöriga känner nu och den lilla bebisen som mist sin mamma. Riktigt jävla jobbigt fast man inte ens känner dem.
Citera
2024-05-24, 23:06
Medlem
Citat:
Det låter inte helt osannolikt att nån somnat vid ratten efter utlandsresa och lång flygning hem med jetlag osv.
Låter mer troligt än ett tappat hjul i alla fall.
Mycket tråkigt hur som helst.

Märkligt om det är så.. igen. Dvs en form av blackout på väg hem från flygplatsen. Långt ifrån en kopia på olycka, men han som körde av färjan och ner i plurret för ett par veckor sedan var också nyss hemkommen efter en lång flygning. Borde väl vara en ren slump, men samtidigt svårt att inte reagera när/om det skett två obegripliga dödsolyckor med samma bakgrund såpass nära inpå varandra.
Citera
2024-05-24, 23:16
Medlem
Usch detta är så tragiskt! I mina sena tonår var det två dödsolyckor på den vägen där bekanta till bekanta dog. RIP till systrarna och hoppas föräldrarna klarar sig utan för svåra men. Mina tankar är med närmaste familjen.
Citera
2024-05-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Fyfan vad sorgligt

Kan inte ens föreställa mig hur brodern i familjen mår just nu

Vad bra ändå att det FINNS ett syskon till. Första jag tänkte när jag läste artikeln i tidningen, om två omkomna systrar - "måtte det finnas ett barn kvar" - För FÖRÄLDRARNAS skull. Tänk att förlora alla sina barn på ett bräde..

Nu återstår det ju att se om föräldrarna själva överlever.
Citera
2024-05-24, 23:34
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Det känns väldigt sorgligt med tanke på den lilla flickan som förlorat sin mamma. Föräldrarna och brodern är ändå vuxna, visst är det tråkigt för dem också men att förlora sin mamma när man är bebis, fyfan stackarn
Citera
2024-05-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Somnade eller sjukdom skulle jag gissa. Alla hjul satt kvar på bilen.

Om du är man, och kör en bil med TRE brudar i - då somnar du inte gärna. Plötslig sjukdom mer troligt då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in