2024-05-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.

Tycker du ska släppa detta med konspirationsteorier, det måste finnas bättre saker att fundera på. Tänk om du grubblar för mycket och slutar som snubben som trodde att hans barn hade orm-dna. Hitta en roligare hobby, musik eller så.
Citera
2024-05-24, 22:50
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Hittar ingen sådan specifik sida. Hittar en film som verkar regisseras av en Steven Greer som ser ut att vara den person som är på din profilbild. Men vadå, så Pindar är typ en av våra alien overlords eller nåt sånt i den stilen? Ödlemänniska i ordets rätta bemärkelse eller vadå?

https://www.abovetopsecret.com/search.php
Citera
2024-05-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja jag hört det omnämnas i samma breda drag som flat earth. Men aldrig hört eller läst någon namnkunnig konspirationsteoretiker prata eller skriva om det. Dom brukar fokusera på helt andra saker. Vilka ljuskygga sällskap och blodslinjer som styr världen och roffar åt sig det mesta av värde mm. Jag har nog lyssnat på dom alla kan jag nog säga. . Leo Zagami läser jag nu. Han backar upp alla sina påståenden med dokument och foton

Men visst, gifter från flygplan är ingen omöjlighet. Vi såg ju storyn kring DDT. Och fluor i dricksvattnet är en realitet i vissa amerikanska stater. Ingen rök utan eld där heller förmodligen

Är inte begreppet "namnkunniga konspirationsteoretiker" lite väl brett? Att du inte har hört talas om så namnkunniga människor som Jeranism och Dane Wigington tyder på du inte riktigt har koll på samlingsbegreppet konspirationsteorier.

En snubbe som Dane har ju vikt sitt liv åt att argumentera för att "eliten" vill förgöra oss.

Citat:
Ja ... Jag har nog lyssnat på dom alla kan jag nog säga. . ..

Uppenbarligen inte, du har ju missat Jeranism och Wigington.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-05-24 kl. 23:02.
Citera
2024-05-24, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Varför skulle inte mäktiga människor som älskar makten mer än allt annat försöka styra i det fördolda då det är mycket effektivare än att styra i det öppna?

De döljer inte mycket. Snarare låtsas de flesta människor tro på nakna lögner för att de är konformister, därav Kejsarens nya kläder.
Citera
2024-05-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Jag har ingenting emot judar per definition,

Om jag vore en konspirationsstolle så skulle jag fundera en liten stund på ditt nick och om det gör ditt påstående trovärdigt.
Citera

Moderatormeddelande

Postat av gason 2024-05-24, 23:08
Moderator
Använd trådarna för respektive konspirationsteori för att argumenter för eller emot den specifika teorin.
Det blir väldigt rörigt om alla ska diskutera allt i en tråd som denna.

/Moderator
2024-05-24, 23:14
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Är inte begreppet "namnkunniga konspirationsteoretiker" lite väl brett? Att du inte har hört talas om så namnkunniga människor som Jeranism och Dane Wigington tyder på du inte riktigt har koll på samlingsbegreppet konspirationsteorier.

En snubbe som Dane har ju vikt sitt liv åt att argumentera för att "eliten" vill förgöra oss.

Uppenbarligen inte, du har ju missat Jeranism och Wigington.

Nej Dane W har jag aldrig hört talas. Ingen som dykt upp på dom stora kanalerna. Verkar vara en outsider. Men tack för tipset. Ska lyssna lite på honom. Jacob Nordangård däremot är mycket bra. Skriver och föreläser om klimatkonspirationer. Han har jag lyssnat på en hel del.
Jeranism, nej. Ingen känd. Men kan kolla upp han också
Citera
2024-05-24, 23:17
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Stackare, att ha grävt i 20 år måste kännas lite hopplöst och frustrerande med tanke på det skrala resultatet.

Och för att knyta an till trådstarten: Känns det bättre så här två decennier senare och har det varit värt resan? Skulle du rekommendera TS att ge sig in på samma resa?

Så du har inte hört att "eliten" vill utrota mänskligheten och förgöra den heterosexuella vite mannen med strimmor på himlen? Då har du missat något, det hänger tydligen ihop med invandring, HAARP, JFK, WEF, WHF, vaccin och månlandningar. Och så då även Soros, Gates och judar såklart.

Som sagt, det har omnämnts i breda drag, inget specifikt. Och vad vet du förresten om vad mäktiga och inflytelserika judar som Soros och Co har för agenda?
Citera
2024-05-24, 23:21
Medlem
Citat:
Om jag vore en konspirationsstolle så skulle jag fundera en liten stund på ditt nick och om det gör ditt påstående trovärdigt.

Det är bra, det visar att du försöker tänka i rätt banor - sen vad som verkligen är objektivt rätt eller fel, det är ju inte alltid så lätt. Luskade litet kring den knapphändiga information jag hade om dig också - jag kände igen det i bakhuvudet. Du är förmodligen inte någon millenial eller generation z, så mycket kan jag konstatera med en hyfsat hög grad av säkerhet.

Men om vi bortser från specifikt sionister för ett litet ögonblick (eftersom det alltid landar i en massa tradig propaganda om nazism o fascism osv. precis som det blev planerat) så brukar lackmustestet när det kommer till att kolla om någon är någorlunda kritiskt tänkande för mig vara att kolla vad en specifik person har för åsikter och huvudsaklig uppfattning om framförallt det första Kennedy-mordet (förutsatt att vederbörande känner till detta mord).

Får jag fråga dig rätt upp och ner: tror du att Lee Harvey Oswald ensam och utan iblandning av andra konspiratörer mördade John F. Kennedy?
Citera
2024-05-24, 23:24
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.
Något du måste tänka på är att det kan finnas flera lager av konspirationer. Det kan vara så att det är konspirationsteorin som är själva konspirationen.

Ta ett konkret exempel: klimatförändringarna. En del menar att klimatförändringarna inte är verkliga utan att det är en konspiration. Andra menar att klimatförändringarna är verkliga och att idén att det inte finns några klimatförändringar är en konspiration.

Du kanske tycker att nånting inte stämmer, du ser en konspiration där människor blir lurade och du anar hur det verkligen ligger till. Men tänk om det du tror också är en konspiration. Det är någon som manipulerar dig att tro att det är på det viset.

Tänk om 9/11 skedde precis som det förefaller ha hänt. Men av någon anledning finns det en grupp som vill sprida misstro om detta och de manipulerar folk att tro att 9/11 egentligen är en konspiration. Eller tänk om det som hände är ännu mer hemligt än vad någon kan föreställa sig, så någon mäktig grupp manipulerar fram en konspirationsteori som är upprörande men inte alls så upprörande som vad som verkligen hände. De som skulle kunna avslöja vad som verkligen hände blir förblindade av den befintliga konspirationsteorin.

Ingen vet hur många lager en konspiration kan ha. Tänk om någon manipulerar dig att tro att någon försöker manipulera dig att tro på en konspirationsteori?
Citera
2024-05-24, 23:28
Medlem
Citat:
Som sagt, det har omnämnts i breda drag, inget specifikt. Och vad vet du förresten om vad mäktiga och inflytelserika judar som Soros och Co har för agenda?

Om jag lyssnar på dig så vill de förgöra vita ariska män.
Citera
2024-05-24, 23:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Tack.

Det bästa sättet att hitta på en trovärdig lögn är att blanda i en god portion sanning. Det är så konspirationsteorier oftast funkar, lägg in sådant som stämmer så att det man vill lura folk med verkar trovärdigt.

Sen finns det ju riktiga konspirationer också, men det är mer som är BS än inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in