2024-05-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.

Här finns en lista på reddit på konspirationsteorier som visat sig vara sanna.
Välkommen i gänget!

https://reddit.com/r/conspiracy/w/lopc?utm_source=share&utm_medium=android_app
Citera
2024-05-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
.
Men övelag så pysslar inte regeringar och ljusskygga organisationer med att konspirera enligt dig. Man kan fundera på när dom slutade med det. Hela världshistorien är fylld av exempel annars. Inte direkt så att Machiavelli var utan inspiration direkt.

Nej det har du totalt missuppfattat. Självklart kan människor och ljusskygga organisationer konspirera.

Däremot ska man passa sig för att tro att alla konspirationer hänger ihop och bunta ihop chemtrails med JFK. Och speciellt ska man dra öronen åt sig när man inte ens orkar fundera på vem den stora skurken är utan helt slentrianmässigt säger att det är "staten" - som ju kan vara allt från kungen till Putin.
Citera
2024-05-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Varför lät etablissemanget genom skolverket och forum för levande historia mytomanen Mietek Grocher ljuga sig blå för hundratusentals svenska barn i årtionden? Varför har man inte gjort några rättelser kring detta på något sätt?

Sions vises protokoll var redan innan Hitler var allmänt känd avslöjat som en förfalskning av en rysk antisemit. Sedan finns det förstås samvetslösa människor som låtsas ha överlevt Förintelsen, eftersom det går att slå mynt av det.
Citera
2024-05-24, 22:08
Medlem
Citat:
.
I vilka större konspirationsteorier saknas det whistleblowers? Skriv inte New World Order och UFO, MkUltra, Project Monarch, Elite SRA och Gladio. Cia drogsmuggling osv. Det kryllar av dom ifall du lyfter på stenarna. Blundar du finns dom inte för dig

Vad du inte riktigt verkar förstå är att konspirationsteorier är en del av underhållningsindustrin. Det du lite naivt kallar "whistleblowers" kan lika gärna vara en del av en industri som försöker sticka ut och tjäna en slant på YT-klick.

Historien är full av "whistleblowers" som vid en granskning visar sig vara bluff. Granska dina visselblåsare lika kritiskt som du granskar fienden "staten".
Citera
2024-05-24, 22:08
Medlem
Konspirationsteori är per definition en teori om att intressen konspirerar, d.v.s. samarbetar för att uppnå något. T.ex. hur samhället ska fungera och inte minst för att bevaka sina intressen.

Klart att intressen konspirerar. Den som tror att de som har den ekonomiska makten inte skulle bevaka sina intressen är naiv. Typ, nu är det demokratiska val, då får folket bestämma och vi som sitter på den ekonomiska makten lägger oss inte i

Diverse konspirationsteoretiker är stollar som är ute och cyklar, därmed inte sagt att de problem de vill belysa inte existerar.
Citera
2024-05-24, 22:15
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej det har du totalt missuppfattat. Självklart kan människor och ljusskygga organisationer konspirera.

Däremot ska man passa sig för att tro att alla konspirationer hänger ihop och bunta ihop chemtrails med JFK. Och speciellt ska man dra öronen åt sig när man inte ens orkar fundera på vem den stora skurken är utan helt slentrianmässigt säger att det är "staten" - som ju kan vara allt från kungen till Putin.

Har grävt i mer 20 år nu och ja, jag kan säga att det är otroligt komplicerat. Det blir en ruggigt massa namn och organisationer att ha koll på på. Chemtrails har inte hört nåt om från konspirationsteoretiker.

Förövrigt brukar "Pindar " i bland omnämnas som den som sitter högst upp i oyramiden. Men fan vet.
Citera
2024-05-24, 22:15
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Vad du inte riktigt verkar förstå är att konspirationsteorier är en del av underhållningsindustrin. Det du lite naivt kallar "whistleblowers" kan lika gärna vara en del av en industri som försöker sticka ut och tjäna en slant på YT-klick.

Historien är full av "whistleblowers" som vid en granskning visar sig vara bluff. Granska dina visselblåsare lika kritiskt som du granskar fienden "staten".

Vilken visselblåsare har varit bluff?
Citera
2024-05-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Sions vises protokoll var redan innan Hitler var allmänt känd avslöjat som en förfalskning av en rysk antisemit. Sedan finns det förstås samvetslösa människor som låtsas ha överlevt Förintelsen, eftersom det går att slå mynt av det.

Jo men det mest anmärkningsvärda med mytomaner som Mietek Grocher är inte att dom existerar utan att dom tillåts att torgföra sina "sanningar" oemotsagda, beskyddade och avlönade av staten och dess myndigheter.

Att en svensk myndighet som Forum för levande historia tillsammans med Skolverket saluför lögnare som Mietek Grocher inför flera generationer av svenska skolbarn är ju som hämtat direkt ur idèstoffet till Sions Vises Protokoll.

Oavsett om det specifika protokollet är sant eller inte så verkar det onekligen som om sionistisk propaganda fått dominera utbildningsväsendet i Sverige alltjämt sedan andra världskrigets slut och framåt.
Citera
2024-05-24, 22:27
Medlem
Citat:
Har grävt i mer 20 år nu och ja, jag kan säga att det är otroligt komplicerat. Det blir en ruggigt massa namn och organisationer att ha koll på på. Chemtrails har inte hört nåt om från konspirationsteoretiker.

Förövrigt brukar "Pindar " i bland omnämnas som den som sitter högst upp i oyramiden. Men fan vet.

Jag hade ingen aning om vem eller vad Pindar är för någonting men jag roade mig med att ställa frågan den exakta frågan "Vem eller vad är Pindar?" till ChatGPT och svaret jag fick fick mig verkligen att klia mig i huvudet.

"Ditt namn ska leva för evigt i segerhymner,
Din bedrift ska skrivas i historiens blad.
Du är en hjälte, en mästare, en sann segrare,
Ditt namn, o Pindar, ska sjungas för alltid."

Detta var rätt och slätt vad ChatGPT svarade mig och när jag frågade vad den menade svarade den bara på grekiska, när jag frågade varför den skrev på grekiska skrev den att den hade tekniska problem och det har den fortfarande.

När jag googlar Pindar hittar jag info om att det är en grekisk poet. Är det vem denne Pindar är? 😆😆😆
Citera
2024-05-24, 22:28
Medlem
Citat:

Stackare, att ha grävt i 20 år måste kännas lite hopplöst och frustrerande med tanke på det skrala resultatet.

Och för att knyta an till trådstarten: Känns det bättre så här två decennier senare och har det varit värt resan? Skulle du rekommendera TS att ge sig in på samma resa?

Citat:
... Chemtrails har inte hört nåt om från konspirationsteoretiker. ...

Så du har inte hört att "eliten" vill utrota mänskligheten och förgöra den heterosexuella vite mannen med strimmor på himlen? Då har du missat något, det hänger tydligen ihop med invandring, HAARP, JFK, WEF, WHF, vaccin och månlandningar. Och så då även Soros, Gates och judar såklart.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-05-24 kl. 22:30.
Citera
2024-05-24, 22:37
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Jag hade ingen aning om vem eller vad Pindar är för någonting men jag roade mig med att ställa frågan den exakta frågan "Vem eller vad är Pindar?" till ChatGPT och svaret jag fick fick mig verkligen att klia mig i huvudet.

"Ditt namn ska leva för evigt i segerhymner,
Din bedrift ska skrivas i historiens blad.
Du är en hjälte, en mästare, en sann segrare,
Ditt namn, o Pindar, ska sjungas för alltid."

Detta var rätt och slätt vad ChatGPT svarade mig och när jag frågade vad den menade svarade den bara på grekiska, när jag frågade varför den skrev på grekiska skrev den att den hade tekniska problem och det har den fortfarande.

När jag googlar Pindar hittar jag info om att det är en grekisk poet. Är det vem denne Pindar är? 😆😆😆

Jag såg det ja. Gå till sidan Above Top secret. Tryck in Pindar i sökfältet.
Citera
2024-05-24, 22:47
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Stackare, att ha grävt i 20 år måste kännas lite hopplöst och frustrerande med tanke på det skrala resultatet.

Och för att knyta an till trådstarten: Känns det bättre så här två decennier senare och har det varit värt resan? Skulle du rekommendera TS att ge sig in på samma resa?

Så du har inte hört att "eliten" vill utrota mänskligheten och förgöra den heterosexuella vite mannen med strimmor på himlen? Då har du missat något, det hänger tydligen ihop med invandring, HAARP, JFK, WEF, WHF, vaccin och månlandningar. Och så då även Soros, Gates och judar såklart.

Ja jag hört det omnämnas i samma breda drag som flat earth. Men aldrig hört eller läst någon namnkunnig konspirationsteoretiker prata eller skriva om det. Dom brukar fokusera på helt andra saker. Vilka ljuskygga sällskap och blodslinjer som styr världen och roffar åt sig det mesta av värde mm. Jag har nog lyssnat på dom alla kan jag nog säga. . Leo Zagami läser jag nu. Han backar upp alla sina påståenden med dokument och foton

Men visst, gifter från flygplan är ingen omöjlighet. Vi såg ju storyn kring DDT. Och fluor i dricksvattnet är en realitet i vissa amerikanska stater. Ingen rök utan eld där heller förmodligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in