2024-05-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.
Du är inte dum men är ute och trollar. Tror inte på att du är ”nyvaken” när du rabblar upp en massa mer eller mer obskyra uppfattningar.
Citera
2024-05-24, 17:38
Medlem
Inse att människor har en psykologi och lär dig den så kommer du förstå människors beteenden. Förstå att människans psykologi är utvecklat över miljoner år, och grunden är lagd innan vi ens var människor. Lär dig därför kollektiv och individuell psykologi. Jag kom in i psykologi först genom att läsa filosofi, men man kan börja direkt med mänsklig psykologi om filosofi är för flummigt.

Förstå hur statistik funkar på populationer så kommer du förstå vad som kommer vara utfall av större händelser där många människor påverkas eller är inblandade, framför allt om du förstår mänsklig psykologi.

Förstå hur makt funkar, och vad makt gör med människor som exponeras för det. Inse att det finns en subkategori av människor som har drag av dark triad och som tar sig upp till toppen av maktstrukturer, oavsett hur de är formade, givet nog med tid, och att de från toppen börjar utnyttja dessa maktstrukturer med samarbete av andra liknande personlighetstyper, för att ta över mer och mer makt, med syftet att helt enkelt styra över världen. Det är här konspirationsteorier blommar ut om vem som har makten eller vad syftet är, men den generella abstrakta principen om att människor söker sig till makt (och att vissa personlighetstyper är överrepresenterade på toppen) gäller oavsett vad, och är också en tidlös princip och konsekvens av mänsklig psykologi.

Om du vill förstå syftet med händelser i världen, fråga dig själv alltid "cui bono?", eller "vem tjänar på detta." och följ makten.

Förhåll dig skeptisk och vetenskaplig, men håll sinnet öppet för allt och var nyfiken utan att vara dömande och kritiserande på förhand.

Lycka till!

PS: När du lärt dig allt det här börja snegla på österländsk filosofi för att bredda och komplettera din kunskap. Vi i väst har ett sätt att se på verkligheten och de i öst ett annat, och det tjänar en väl att förstå ett större perspektiv än gemene människa.
Citera
2024-05-24, 17:39
Medlem
Du kan börja med sökmotorer och även AI som chatgpt där märker du direkt av hur går värld är uppbyggd. För mig var det besök på darkwebb, Deppwebb och när man började läsa artiklar där från journalister och forskare som fick sina artiklar nerplockade av google. Detta blev mer uppenbart under vaxx-tiden
Citera
2024-05-24, 17:40
Medlem
olinstys avatar
Världen är bra så mycket simplare än konspirationsteorier. Kul fakta, dom som har högt iq har svårare med att fatta att konspirationsteorier
är konspirationsteorier när dom har blivit övertygade.
Citera
2024-05-24, 17:44
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Det känns extremt ineffektivt att var man måste göra detta på egen hand. Vi lever inte i 1984. Det måste inte ske dolt. Var finns människor som har skrivit om det här? Alex Jones? Swebbtv? Jag vill inte gå runt med foliehatt och tro på allt utan anledning, men jag vill inte heller vara naiv. Hur hittar jag en bra balans? Hur vet jag vad som är sant och inte sant? Finns det några gruppchattar och dylikt? Finns det någon som har försökt sammanställa information? Hur hittar på någonting över huvud taget att lita på? Hur stor är den kontrollerade oppositionen utbredd?

Jag råder dig att läsa Confessions Of An Economic Hitman av John Perkins. En klassiker som har en del ögonöppnande innehåll. Inget man kan förväxla med clowner som Alex Jones. En film du kan se som inte tramsar eller överdramatiserar är Snowden. Du förstår säkert vad den handlar om.

Mvh
Citera
2024-05-24, 17:50
Medlem
KingHisss avatar
När det kommer till konspirationsteorier så ska bara max 3 personer veta om sanningen, helst 2. Resten är bara vilseledning.

Än idag finns folk som ivrar om 9/11, än idag Covidvaccin, det är bara vilseledande, de som skapar konspiration är väl medvetna om att vanligt folk kommer att nappa, och spinna vidare på det.

Inte alltför ofta som konspirationsteorier skapas av flummare som övertänker ett visst scenario det är väl rätt så normalt även om det är flumm-tankar. Hjärnan går ju i ett hela tiden när man röker eller knarkar.

Lägg inte för mkt tid på gissningar, även om jorden nu skulle vara platt (flat earth) vad kan du göra åt det? Är det värt att ens försöka? Hur påverkar det ditt liv i stora drag? Kommer du leta efter ”kanten”?

Om du kunde bevisa 9/11 som en orkestrerad attack av CIA vad ska du med den infon till? Hur ska du basunera ut den så att de som bestämmer lyssnar på dig?
Citera
2024-05-24, 17:55
Medlem
Citat:
Var börjar jag? Var talar man om de här sakerna? Är det ens möjligt att få en överblick över situationen? Är det några böcker jag bör läsa eller videoklipp jag behöver se?

Sveakanal på youtube tar upp mycket.
Citera
2024-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

• The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.

Jag säger som många andra:
Välkommen till verkligheten.

PS. När du kommer fram till att jorden är platt så kommer du inse att du inte ens har skrapat på ytan av hur djupt detta går.
Senast redigerad av Morgonsolen200 2024-05-24 kl. 18:02.
Citera
2024-05-24, 18:10
Medlem
Citat:
Hej alla,

• The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Feminismen

Tack.

Grattis till uppvaknandet,
Några kaninhål att dyka ner i,

Tartaria, mudflood,
Månlandningen,

Börja med Tartaria Mind unveiled på youtube har en bra serie om ämnet!
Citera
2024-05-24, 18:12
Medlem
Glödskals avatar
Kom ihåg att stater och andra auktoriteter alltid talar sanning. Alltid.

Tycker du annorlunda bygger du bomber iförd foliehatt.
Citera
2024-05-24, 18:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Om du kunde bevisa 9/11 som en orkestrerad attack av CIA vad ska du med den infon till? Hur ska du basunera ut den så att de som bestämmer lyssnar på dig?

Om jag hade bevis skulle jag kontakta t.ex Fox, RT, Al jazeera, BBC, NY Times och fråga vem som lägger högsta budet för att få nyheten/bevisen…
Citera
2024-05-24, 18:18
Medlem
ManicToos avatar
En konspirationsteori som du känner till är en konspiration som gått några varv runt jorden. Dåliga konspirationsteorier självdör, medans de som har lite kittlande glöd ich sannolikhet i sig lever vidare. Och nu sitter du som newbie och får tugga i dig 20 års väl uttestade konspirationer. De är därför alla riktig bra och trovärdiga. Förr fanns bara UFOs.

Detta är min konspirationsteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in