Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Var inte argumentet mot en Ethereum-ETF att det skulle kunna klassas som en security pga den startade som en ICO? Då borde väl rimligen alla kryptos som misstänks vara securities pga just ICO-funding falla platt framöver?
edit: Såklart kan det vara andra hinder, men just ICO-hindret borde väl i och med detta vara eliminerat?
Det var ett argument, men när SEC förlorade mot Ripple och XRP (tror jag det var) här om året, så tror jag det föll på att hur den launchades för massor av år sedan, och att det är vitt skiljt från hur den används idag.
De som launchade ICOs kan fortfarande åka dit på hur det gick till, men de olika tokens blir inte nödvändigtivs securities retroaktivt bara för det. Ungefär så tror jag man kan tolka domen i XRP fallet.
- -
Vidare så var stakeing ett stort problem för Ethereum ETF:en. Men alla ansökningar tog bort stakeing delen, och då var det svårare för SEC att neka.
Därför blir det då intressant fråga om det verkligen är värt för "många" att köpa Ethereum ETF:en utan att kunna dra nytta av staking? Eller om det är mer värt att exponera sig mot spot Ethereum och kunna dra nytta av 4% APY staking dessutom?
Tror inte det förväntas i närheten av lika stora inflöden i ETH ETF:erna som i BTC ETF:erna av denna anledning.