2024-05-24, 00:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Därför att Hitler attackerade dem.

Oavsett vad som händer är Ukraina mer eller mindre körda.Vad tror du själv att ryssarna skulle kräva för att blåsa av anfallskriget? Vilka eftergifter pratar vi om?

Patetiskt påstående.

Man har vart utan ammo i ett par månader innan nu.., och vad har ryssarna åstadkommit under denna tid ?

Närmast inte ett skit. Skriver det en gång till : Inte ett skit !

Såå.., du tror att de ryska T-14 kommer att rulla på segerrikt till Kiev.., nu igen, som året innan, eller året innan dess ? Efter alla förluster i man och materiell, sparkade befäl, nyligen arresterade befäl (sånt gör "mumma" för officerskårens moral).., lägg till Prigozins kuppförsök..

Det blir halt inom en månad för rysk framgång. Kanske man har lyckats plocka någon liten by till innan dess.
Citera
2024-05-24, 00:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
The first batch of Ukrainian pilots have graduated from F-16 training at an Arizona military base, a crucial step toward putting modern, American-made fighter jets in Ukraine's skies

Ja-a.., får ser hur det går. Väst borde släppa sina krav på att vapenstödet enbart får användas på ukrainsk jord. Britterna har ju släppt det, andra behöver släppa det också.

Det är Putin som valt kriget, och han tvekar inte.

För dessa dyrgripar till F16, kommer att bli mycket eftersökta mål utav ryssarna. Speciellt när de är på marken. Man behöver inte göra det svårare för Ukraina, än vad det alleredan är !

För ett år sedan påstod trollen här att Ukraina skulle ta tillbaka Krim.

Idag ser vi att Ukraina har problem på alla fronter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nämen. En rimlig tanke från dig.

Ja, pga de attackerades - precis som Ukraina blivit.

Kanske lättade sanktioner? Att de får delta i internationella tävlingar? En långsiktig avbetalning av krigsskadeståndet?

Om du tror att ryssarna inte skulle ha hårdare krav än så, så är det ju fullständigt huvudlöst av Ukraina att inte förhandla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Zelenskyj, som sitter och trycker i sin bunker och snortar kokain, har alltså sagt att ukrainarna vill slåss?

Är det därför som miljontals män i vapenför ålder har flytt?

Det är ryssarna som flyr mobiliseringen.

Vet du hur man vet att en vatnik inte är svensk?

Tjat om att Ukraina har värnplikt och att det är hemskt

Tjat om att han är jude

Tjat om att han är clown

Osv. Osv

Vet du vem Ronald Reagan var vatnik?
Citera
2024-05-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Svara på frågan istälket. Vilja är dessa "vi" som skall döda alla ryssar? Är det svenskarna?

Oj oj. Nu kräver du svar. Ni dör som flugor och svenska vapen gör jobbet. Fina pengar.

Du fattar att Sverige är med i Nato?
Citera
2024-05-24, 00:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
För ett år sedan påstod trollen här att Ukraina skulle ta tillbaka Krim.

Idag ser vi att Ukraina har problem på alla fronter.

Man har problem, det medger jag. Har sagt länge att detta krig kommer att ta tid, lång tid. Dock har man överlevt, och stödet ifrån väst..ökar, likaså att medvetandet i väst om vad som står på spel..ökar.., och även finansieringen till Ukraina...ökar..

Syns du att Putins krigsföring är lyckosam, såhär nu det är i sitt tredje år.., och priset landet/befolkning får betala ?
Citera
2024-05-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Oj oj. Nu kräver du svar. Ni dör som flugor och svenska vapen gör jobbet. Fina pengar.

Du fattar att Sverige är med i Nato?

Du säger att "vi" skall döda alla ryssar, men än så länge är det ju bara ukrainska soldater som dödar ryssar, bortsett från ett fåtal soldater i de internatiinella enheterna.

Vilka är "vi" och hur skall det gå till? Är du kanske själv på väg ned för döda ryssar?
Citera
2024-05-24, 00:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man har problem, det medger jag. Har sagt länge att detta krig kommer att ta tid, lång tid. Dock har man överlevt, och stödet ifrån väst..ökar, likaså att medvetandet i väst om vad som står på spel..ökar.., och även finansieringen till Ukraina...ökar..

Syns du att Putins krigsföring är lyckosam, såhär nu det är i sitt tredje år.., och priset landet/befolkning får betala ?

Jag tror att fler och fler i väst vaknar upp och inser att kriget är ett ekonomiskt bedrägeri.

Det går inte att skrämmas med påhittade hot som Ryssland, koldioxid och förkylningsvirus hur länge som helst.

Redan Eisenhower varnade för det militärindustriella komplexet. Det var 1961:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eisenhower%27s_farewell_address
Citera
2024-05-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Om Väst ville militärt besegra ryssen i ett konventionellt krig i Ukraina skulle det inte krävas speciellt många dödsoffer för Väst. Antagligen skulle det inte ens krävas att Väst skickade marktrupper då de ukrainska skulle vara fullt tillräckliga.

Samma taktik som användes mot serber, libyer och Iraks miljonarmé skulle fungera lika bra här. Skulle inte ta speciellt lång tid för Väst att slå ut ryskt luftvärn, rysk logistik, ryska baser och flygfält med kryssningsmissiler och precisionsbombning och sedan kan man genomföra en massiv bombkampanj mot ryska försvarslinjer i Ukraina. Till sist kan ukrainska styrkor med luftunderstöd från Väst rensa ut de kvarvarande ryssarna.

Det som inte verkar finnas med i din kalkyl är att Ryssland har en kärnvapenarsenal. Skulle det vara som du säger, att väst skulle gå in och direkt strida i Ukraina, skulle Ryssland använda sig av den arsenalen. Jag tror därför inte på någon vinst för väst på krigsfältet i Ukraina. Den enda vägen framåt, där det kommer att sluta förr eller senare, är att Ukraina får avträda en del av sitt territorium till Ryssland eller en nybildad entitet som kommer att vara en rysk lydstat ungefär som Belarus. Allt annat är bara rena fantasier.

Ju förr det här kriget slutar dess bättre tycker jag. Jag har den vanan att jag är emot alla krig. När krigstrummorna trummas och medierna beter sig som de gör nu, då är det inoppurtunt en liten stund. Men sen får man alltid rätt eftersom alla krig bara leder till död, förstörelse och elände. Till slut finns det liksom ingen lust att strida mer och fler och fler veteraner som deltagit i krigen, börjar protestera mot vansinnet och kräver att det ska upphöra. En stark fredsrörelse bildas, massa lögner som förklarar varför kriget drog igång, kommer som regel fram.

Så därför föreslår jag fred redan nu. Nu blir vissa krigshökar sura, men om ett tag, kanske något år, kommer det ändå sluta som jag säger och ni har kanske då rent av kommit till samma slutsats som mig. Det enda krig är bra för, är att göda militärbudgetar och att massakrera människor. Det är barbariskt och onödigt. En diplomatisk och politisk lösning är alltid, alltid, alltid att föredra.
Senast redigerad av R4D4 2024-05-24 kl. 00:56.
Citera
2024-05-24, 00:52
Medlem
Citat:
Jag tror att fler och fler i väst vaknar upp och inser att kriget är ett ekonomiskt bedrägeri.

Det går inte att skrämmas med påhittade hot som Ryssland, koldioxid och förkylningsvirus hur länge som helst.

Du tror mycket du, allt du tror bevisas som falskt. Bättre du tror i kyrkan.
Citera
2024-05-24, 00:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jag ställde dig en fråga, skulle uppskatta om du svarade på den : Syns du att Putins krigsföring är lyckosam, såhär nu det är i sitt tredje år.., och priset landet/befolkning får betala ?
Citera
2024-05-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Det som inte verkar finnas med i din kalkyl är att Ryssland har en kärnvapenarsenal. Skulle det vara som du säger, att väst skulle gå in och direkt strida i Ukraina, skulle Ryssland använda sig av den arsenalen. Jag tror därför inte på någon vinst för väst på krigsfältet i Ukraina. Den enda vägen framåt, där det kommer att sluta förr eller senare, är att Ukraina får avträda en del av sitt territorium till Ryssland eller en nybildad entitet som kommer att vara en rysk lydstat ungefär som Belarus. Allt annat är bara rena fantasier.

Ju förr det här kriget slutar dess bättre tycker jag. Jag har den vanan att jag är emot alla krig. När krigstrummorna trummas och medierna beter sig som de gör nu, då är det inoppurtunt en liten stund. Men sen får man alltid rätt eftersom alla krig bara leder till död, förstörelse och elände. Till slut finns det liksom ingen lust att strida mer och fler och fler veteraner som deltagit i krigen, börjar protestera mot vansinnet och kräver att det ska upphöra. En stark fredsrörelse bildas, massa lögner om varför kriget drog igång kommer fram i ljuset.

Så därför föreslår jag fred redan nu. Nu blir vissa krigshökar sura, men om ett tag, kanske något år, kommer det ändå sluta som jag säger och ni har kanske då rent av kommit till samma slutsats som mig. Det enda krig är bra för, är att göda militärbudgetar och att massakrera människor. Det är barbariskt och onödigt. En diplomatisk och politisk lösning är alltid, alltid, alltid att föredra.

Spännande! Jag tror inte ryssen vågar använda kärnvapen för då utplånar väst ditt lilla tsardömme.

Så länge det dör drivor med ryssar är allt bra, ryska skepp och flyg förstörs i mängder, väst förlorar lite gammalt tjafsvapen medan ryska krigsmakten snart är nere på 1/3. Väst har inte börjat än....rysk ekonomi är i kris, väst använder fortfarande fickpengar. Ryssen flyr i massor, begår självmord med mera. Allt går enligt planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in