2024-05-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Förhandlingar betyder ju ändå indraget stöd från Väst påstår du. Vilket leder till kollaps. Vad har Ukraina för val i din värld?

Ukraina i dagsläget har få val, vilket beror på att landet blivit grundlurat av väst. Det finns inget scenario med lyckligt slut. Landet har redan bombats sönder. Hundratusentals har redan dött. Även om ryssen skulle köras ut, vilket endast kan ske om väst, helt osannolikt, skulle vara berett att offra hundratusentals egna soldater, så har landet redan blivit förstört. USA har redan tagit kontrollen över den västra delen och Ukraina har förlorat sitt oberoende.

Väst, med USA i spetsen har använt Ukraina som ett verktyg för att försvaga Ryssland. Cynismen och sveket är totalt.

Anledningen för att Ukraina att ändå förhandla, trots den erbarmeliga situationen, är att spara människoliv. Det ligger kanske några 100.000 liv i vågskålen, liv som annars kommer malas ned i köttkvarnen det kommande året, innan Ukraina slutligen tvingas ge upp, ungefär som när Tyskland kastade in handfuken i 1:a världskriget. Nånstans tar det slut.
Citera
2024-05-23, 22:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Precis, dialog och förhandling fungerar bara när motparten håller sitt ord.

Något som Ryssland är notoriskt dåliga på, de gillar att spela fult varenda gång och de bevisar det igen och igen.

De gick in med våld och ska därför mötas med våld tills de bättrar sitt beteende.

Ja ryssarna gillar våld och ska bemötas med ultravåld. Lite lagom och bra.
Citera
2024-05-23, 22:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Så länge två tredjedelar av Rysslands befolkning lever under existensminimum, då går inte ekonomin bra. Bara för att BNP visar plus betyder inte det att ekonomin går bra. Krigsekonomin kan inte fortsätta hur länge som helst. All industri som inte gynnas av den är på fallrepet. Punkt.

Krigsekonomi är "broken window fallacy", det fungerar bara tills det inte fungerar längre. Sen är det slut på kriget.
Citera
2024-05-23, 22:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ja, exakt. Framtiden för Ukraina ser mörk ut. Och självfallet kommer förhandlingar idag leda till ett sämre avtal än det som förkastades i april 2022.

...Men anledningen till att ändå förhandla är ju att stoppa slakten av människor. Men eftersom pririteten idag är att fortsätta kriget så kommer det inte att ske.

Det fanns inget avtal som var värt att beakta. Att ryssen ska få styra och ställa som den vill är inte ett avtal, det är ett slavkontrakt!
Citera
2024-05-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"På NATO:s toppmöte i Bukarest i april år 2008 annonserade USA:s utrikesminister Condo¬leezza Rice USA:s ambition att göra Georgien och Ukraina till medlemmar av NATO. Hon sa ”Om det tidigare fanns en öppen dörr så är den dörren nu vidöppen”.

Tyskland och Frankrike ledde en grupp europeiska länder som protesterade. De ansåg att beslutet var en onödig provokation. CIA-chefen William J. Burns, tidigare USA:s ambassadör i Ryssland, skrev följande i ett brev till den amerikanska regeringen:

Ukrainas inträde i NATO är en överträdelse av den rödaste av alla gränser för den ryska eliten. Från grottmänniskorna i Kremls mörkaste skrymslen till Putins hårdaste liberala kritiker, jag har ännu inte hittat någon som ser Ukraina i NATO som något annat än en direkt utmaning mot ryska intressen.

Tysklands dåvarande förbundskansler Angela Merkel, som kommer från Östtyskland, talar ryska och bättre än andra politiska ledare i Väst vet hur ryssarna tänker, har senare kallat denna NATO-inbjudan för rena krigsförklaringen mot Ryssland. Så nej, Rysslands invasion i Ukraina var inte oprovocerad."

https://swebbtv.se/w/nM7AERYvawuTW8jLH7ayZv

Det där hade inget med det jag skrev att göra.
Citera
2024-05-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur för man en dialog och förhandling med någon som inte respekterar en dialog och en förhandling? Det är en retorisk fråga. Våld är lösningen, går det inte med lite våld så går det med mer våld. Frågor på det?

Jag har inga frågor alls. Jag tror mig förstå hur du tänker. Tidigare har väst alltid behållit en diplomatsk kanal öppen, även med motståndare som ansetts vara opålitliga. Men det var då.

Nu är det kompromisslös krigshets som gäller. Jag fattar det. Fördumningen av väst är total.
Citera
2024-05-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ukraina i dagsläget har få val, vilket beror på att landet blivit grundlurat av väst. Det finns inget scenario med lyckligt slut. Landet har redan bombats sönder. Hundratusentals har redan dött. Även om ryssen skulle köras ut, vilket endast kan ske om väst, helt osannolikt, skulle vara berett att offra hundratusentals egna soldater, så har landet redan blivit förstört. USA har redan tagit kontrollen över den västra delen och Ukraina har förlorat sitt oberoende.

Väst, med USA i spetsen har använt Ukraina som ett verktyg för att försvaga Ryssland. Cynismen och sveket är totalt.

Anledningen för att Ukraina att ändå förhandla, trots den erbarmeliga situationen, är att spara människoliv. Det ligger kanske några 100.000 liv i vågskålen, liv som annars kommer malas ned i köttkvarnen det kommande året, innan Ukraina slutligen tvingas ge upp, ungefär som när Tyskland kastade in handfuken i 1:a världskriget. Nånstans tar det slut.

Ryssarna har visat vad de gör med civila ukrainare på ockuperad mark. Om ryssland får ukrainskt territorium genom strid eller förhandling kommer död övergrepp och slaveri bli resultatet för alla ukrainare under ryskt styre.
Citera
2024-05-23, 22:48
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Krigsekonomi är "broken window fallacy", det fungerar bara tills det inte fungerar längre. Sen är det slut på kriget.
Precis, det går tills det inte går längre sen är det som att köra in i en mur.
Citera
2024-05-23, 22:48
Medlem
Citat:

Inte ens försvarsindustrin i Ryssland går bra. Rostecs VD köpte TVtid för någon dag sedan o förklarade att produktionen inte kan fortsätta under dagens villkor. 85% av Rysslands materiel köps av Rostec.
Citera
2024-05-23, 22:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag har inga frågor alls. Jag tror mig förstå hur du tänker. Tidigare har väst alltid behållit en diplomatsk kanal öppen, även med motståndare som ansetts vara opålitliga. Men det var då.

Nu är det kompromisslös krigshets som gäller. Jag fattar det. Fördumningen av väst är total.

Jag tror mer på att man tröttnat på ideliga hot om ditt och datt. Kom till saken för fan! Vi vill ha fred, vill ni ha krig så har vi rustat för det, så sätt igång! Lika bra att få det överstökat en gång för alla och för sista gången.
Citera
2024-05-23, 22:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Precis, det går tills det inte går längre sen är det som att köra in i en mur.

Exaktemundo, en otrevlig mur dessutom. Vem ska rädda ryssen?
Citera
2024-05-23, 22:52
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Väl rutet! Heil Kriget!
Orecis, det är vad din plastgud putin lurat in din efterblivna hjärna till , att försvara hans krig, för du vet väl vem som startade krkget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in