2024-05-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Fel fel fel fel.

Elensky är inte längre en folkvald president
Hans presidentskap förföll den 20 maj och nu är han formellt en diktator.

Putin blev omvald nyligen.

Majoriteten av jordens befolkning skiter fullständigt i Europas mest korrupta land, Ukraina.
Eller avskyr dom eftersom dom är nazister, antivaxxers, och homofober som håller på att dra in oss i WW3.

Personligen tycker jag synd om dom som blir utnyttjade och den kriminelle Joe Biden och hans judar (Blinken, Nuland, soros, Goldman Sachs mfl)

Vi i Sverige har samma framtid som Ukraina om vi inte gör motstånd.
Men det är väl din högsta önskan.
Min högsta önskan är faktiskt att vi inte genom eftergifter till diktaturens Ryssland får samma miserabla liv i framtiden som ryssarna nu redan har. Samtidigt önskar jag som majoriteten av svenskarna ju gör att det fria Ukraina med sin folkvalde president fortsatt förblir en fri suverän och fredlig nation.
Citera
2024-05-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Resultatet av ATACMS. ATACMS fungerar. Ryskt luftvärn not so much.

Guldklipp med grillat ryskt materiel för 100-tals miljoner kronor. Tyvärr ingen översättning av kameramannens kommentater.

What's RuZZian air defence doing! As a result of yesterday's attack by ATACMS cluster missiles, three launchers, a radar, and a command post of the S-400 air defence system got toasted in the village of Mospine, Donetsk region.
So that's "probably not working now!"

https://x.com/ChallengerInUA/status/1793644217321115807

Wunderbar... typiskt jävla pissryZzar o stå i shorts för att beundra skadan ute på ett fält o kladda på saker. Lär väl tappa fem år av livet men de ska väl ändå bara matas in köttkvarnen.
Citera
2024-05-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Dödsstraff finns inte som möjlighet i Haag. Men man kan ju hoppas Putin - när den dagen kommer - gör en Praljak och dricker en dödlig dos gift.
Då får Putin vara stadig på handen den dagen så han inte skakar och spiller ut och därmed misslyckas som ledare in till det sista andetaget.
Citera
2024-05-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Fast om 6.5 miljoner fllyr landet och 20% ockuperat landskap hålls så anser du att du att det är rättvist att hålla ett val?

Helvete... Humor på hög nivå!

Redacteds Clatyon Morris kallar det diktaturskap. Men så här långt inte ett ord om den riktiga diktatorn. Fascinerande om du frågar mig.

Ver du hur mycket ett val kostar och förstår du att dessa pengar kan vara mer behövligt till att rädda liv som ett exempel?

Det vore framförallt konstitutions vidrigt att utlysa val. något som naturligtvis rysstroll inte ser som något problem då putin regelbundet tillåtit den ryska konstutionen våldtas på alla tänkbara sätt.

Att frånta parlamentet sitt folkvalda mandatet i strid mot konstutionen låter som något putin regelbundet gör, dvs något som ingen demokratisk stat ska hänge sig åt.

https://rm.coe.int/constitution-of-ukraine/168071f58b
Article 83

Citat:
-In the event that the term of authority of the Verkhovna Rada of Ukraine expires while martial law or a state of emergency is in effect, its authority is extended until the day of the first meeting of the first session of the Verkhovna Rada of Ukraine , elected after the cancellation of martial law or of the state of emergency.
Citera
2024-05-23, 17:13
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Moderatorna har styrt upp en tråd avsedd för ryska lögner och "alternativ" rysspropaganda. Oklart varför han fortsätter att posta landsförrädardynga från prostituerade swebb-tv i den här tråden.

Nej, det är falskt. Det är ett fritt forum och ska så vara. Dessutom är det rätt roligt att följa deras skit. Det jobbiga är att när någon blir avstängdså kommer det en ny och man får börja om från början.
Citera
2024-05-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Jag tror inte det blir någon förhandling. Jag gissar på en stelnad front, som mellan Nord- och Sydkorea.

Stelnad front, alltså, vatnik. Lite oordning på databrickorna i översättningsprogrammet?

Att det (nej, jag tänker inte avslöja den korrekta termen) är er hetaste önskan har vi ju vetat om ett tag. Det måste gå riktigt illa för er. Trots att Ukraina har slut på vapen, ammunition och trupper för femtioelfte gången bara den här veckan så är ni inte kapabla att visa upp några större framsteg.

Men fortsätt gärna att kvacka. Det är ingen som bryr sig och du kommer inte att få någon medalj när kriget är slut.
Citera
2024-05-23, 17:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Att inte ha bråttom att avsluta kriget är inte samma sak som att vilja dra ut på det.

[…]

Haha, jo men det är det ju faktiskt. Få se vilka tirader du utföra för att slingra dig upp ur diket.

🍿
Citera
2024-05-23, 17:15
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Zelenskyj har förbjudit oppositionspartier och kritiska medier. Nu har han ställt in valet också.

Ukrainas "demokrati" ifrågasätts av självaste Elon Musk:
https://nyheter.swebbtv.se/musk-ifragasatter-ukrainas-demokrati/

Snacket om att "försvara demokrati och frihet" brukar handla om att tjäna pengar på vapenförsäljning och kontrakt för återuppbyggnad. Just saying.

Det är svårt att hålla demokratiska val under brinnande krig. Ryssland gjorde det men är ju å andra sidan ingen demokrati. Och i ett krig kan man behöva inskränkra friheter för att hindra påverkan från fienden. Ryssland gör det ju till och med i fredstid.

"Självaste Elon Musk" tillåt mig att le. Han är väl inte direkt känd som den som gör balanserade uttalanden, jfr pedofilgate.

Och bara för att du stödjer en krigiskt fascistdiktatur som dyrkar vapen, död och förstörelse och som försöker tjäna pengar på det, så missbedömer du den fria världens vilja att försvara fred och frihet utan sådana incitament. Förra gången dog miljoner soldater i frihetskampen mot odjuret i Europa och kostnaderna för den som drog tyngsta lasset, Storbritannien, var oerhört högt. Det dröjde till 60-talet innan de var på förkrigsnivåer.
Citera
2024-05-23, 17:18
Medlem
bartrams avatar
"Henrik Landerholm ser inte någon stor risk för ryska motåtgärder nu när Sverige har blivit Natomedlem: – Man ska faktiskt lyssna på vad ryska ledare säger i offentligheten om sina intentioner och avsikter. Och man har ju sagt att finskt och svensk Natomedlemskap inte är något större problem för Ryssland."
Källa:https://www.dn.se/sverige/landerholm-tveksamt-om-ryssland-ar-ett-hot-mot-nato/

Och vad var det Putin sa flera gånger att man inte skulle göra innan "specialoperationen" inleddes.?

Uppenbarligen måste man vara Sveriges Säkerhetsrådgivare för att inte förstå! Man tar sig för pannan!
Citera
2024-05-23, 17:28
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ja, vi får se. Jag tror inte att väst, när det kommer till kritan, är berett att göra några uppoffringar alls, förutom att sända grejjer så att Ukrainarna kan fortsätta dö i lagom takt.

Om den ryska krigsmaskinen skall besegras så måste väst skicka egna trupper. Det är först då, när det varje vecka landar ett plan fyllt med liksäckar av "veckans skörd" av dödade soldater, som västs vilja att försvara demokrati kommer testas.

Är länderna i EU beredda på hundratusentals döda för att kämpa i Ukraina?
Jag tror inte det, men jag kan ju ha fel förstås.

Jag tror inte väst behöver skicka marktrupper för att besegra Ryssland. Det gjorde man inte mot Sovjet i Afghanistan utan bara vapen, underrättelser etc, och det fungerade då. Jag har svårt att tro att Ryssland är mer kompetent än Sovjet då.
Citera
2024-05-23, 17:37
Medlem
Ryssarna närmar sig alltmer Charkiv nu.
Snart kan dom ställa upp sitt artelleri och börja beskjuta staden.
Citera
2024-05-23, 17:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Utrensningarna i militären och myndigheterna fortsätter. Fler grips för korruption. Detta kommer ju minska korruptionen en del då det är färre som stjäl och övriga kanske inte vågar stjäla lika mycket som tidigare. Samtidigt skapar det ju en rädsla för ingen kan känna sig säker; de gamla reglerna gäller inte längre. Det bästa vore ju en sammansvärjning för att störta Putin bland alla som nu inte vet om de står näst på tur. Vågar man vänta och hoppas på att man är den sista som hamnar i onåd?
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1793601133404979337
Det är fler exempel i den tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in