Citat:
Ursprungligen postat av
MATochLIVSMEDEL
Röstade blankt i EU-valet, känner inte att något parti representerar mina åsikter. Jag är ekonomiskt vänster och vill se en stor förstatling av post, skola, kollektivtrafik och andra viktiga samhällsfunktioner. Skulle även vilja se att staten tog över produktionen av vissa livsmedel och andra produkter.
Samtidigt har vänstern inga tillfredsställande svar på hur vi ska lösa migrationen, integrationen, lag och ordningen osv. Där står jag till höger.
Jag vill varken rösta på V eller SD, eller något annat parti för den delen heller. Funderar därför på att starta ett nytt parti som förenar vänsterns ekonomiska politik med högerns traditionella/konservativa ådra. Typ vänstern utan identitetspolitik eller högern fast utan utsugandet.
Finns det andra som delar den här politiska ståndpunkten? Skulle någon vara intresserad av att diskutera olika politiska frågor utifrån det här och skapa något slags partiprogram?
Intressant tanke, men ett partiprogram behöver du förstås.
Men hur har ni tänkt, citat: "lösa migrationen, integrationen, lag och ordningen osv"? Mer socionomer? Det är redan prövat. Integrationen kan man förstås lösa genom att alla som varit för invandringen flyttar ut i förorterna. Men det kommer förstås inte att hända. Flyttar det in för mycket invandrare där de bor, flyttar de istället ut.