2024-05-22, 21:42
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är den blåtand så kanske du kan koppla in dig. Kan finnas en etikett på enheten. Ta dig dit med annat syfte och fota. Sedan spelar du upp jamningar eller pinsamma ljud.
Jag har haft tankar i dom banorna!
Citera
2024-05-22, 21:51
Medlem
Blaskas avatar
Låter som en idiot helt klart. Många beter sig som rövar dör att dom inte förstår bättre. Enda sättet är att be personen dämpa sig. Sällan har personerna uppsåt.
Citera
2024-05-22, 22:05
Medlem
Vad är poängen med hus om man måste anpassa sig efter tråkiga människor som dig!? Låt gubben njuta, kan vara hans sista sommar.
Citera
2024-05-22, 22:31
Medlem
Samla ett gäng och börja dansa precis utanför där han bor och spelar men interagera ingenting med honom utan ignorera honom totalt. Tjoa och tjimma, drick öl och grilla också. Extra roligt vore det om ni fick dit rn bajamaja dessutom.
Blir nog tyst ganska omgående skulle jag tippa på.
Citera
2024-05-22, 22:51
Medlem
Skriv en arg lapp där du föreslår hörlurar och lägg i brevlådan. Hjälper inte detta, så dra igång gangster rap när hans jäkla Abba ljuder över grannskapet.
Citera
2024-05-22, 22:53
Medlem
franges avatar
Fixa en aktiv PA-högtalare du släpar fram till hans tomtgräns, så fort han drar på sin musik så slänger du på valfri Cannibal Corpse-klassiker på maxvolym. Låt stå på tills det att han stänger av eller sänker sin musik, då gör du omedelbart samma sak på din. Drar han på igen eller höjer - så gör du samma sak. Utan att säga ett ord till honom. Följ bara hans spelande, inget onödigt okynnes-spelande utan verkligen följ hans spelande med ditt motspelande.

Upprepa varje dag (enbart när han spelar!) tills det att han börjar ifrågasätta eller klaga, då säger du lugnt och trevligt att du minsann också vill lyssna på musik precis som alla andra.
Citera
2024-05-22, 23:05
Medlem
Kragoms avatar
Jag gör likadant som gubben. Spelar ofta Onkel Kånkel . har dock 1 km till närmsta granne
Citera
2024-05-22, 23:17
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Har/hade en liknande granne.

En fest grannen hade smög jag in och klippte elkabeln till hela huset

Testa det!

Ps! Gjort det 1 gång till efter och grannen har slutat spela hög musik.

trams och bullshit.

Du vet inte ens vad en serviskabel är, och än mindre vad du skall klippa bakom plåtarna i det plomberade fasadmätarskåpet. sluta sänk forumet.
Citera
2024-05-22, 23:54
Medlem
Made.to.suffers avatar
Finns säkert elskåp ute vid gatan du kan bryta upp å slå av några faser för gubbens hus. Alternativt skär du sönder lite bildäck och lämnar en lapp på vindrutan angående musikspelandet samtidigt.

Gubben är troligtvis en sån person som vill störa så många som möjligt ungefär lika trevligt som fåtalet som klipper gräset klockan 02:00 på natten. Eller bestämmer sig för att börja med röjsågen 04:00. Men finns faktiskt inga regler angående när oväsen sker i villaområden. Du får t.ex. helt lagligt klippa gräset 02:00 en vardag mitt i ett villaområde utan konsekvenser förutom arga grannar. Enda gången folk som klippt gräset udda tider fått konsekvenser är när de kört åkgräsklippare berusad och åkt på rattfylla.

Var ju för ett tag sen en hockeyspelare som skulle skotta snö med en fyrhjuling mitt i natten naturligtvis berusad. Nån granne ringde polisen vilket blev konsekvenser för hockeyspelaren. Men hade han varit nykter hade polisen endast pratat å frågat snällt om han kan vänta tills morgonen.
Citera
2024-05-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Rotum
Detta måste vara den mest svenska tråd jag läst.

Pojke stör sig på granne, ber om råd från andra då han inte vågar ta konflikter.

Andra pojkar rekommenderar att skriva en lapp, anmäla till olika instanser, undrar över vad reglerna säger, tipsar om att lägga ihop till ett par hörlurar till grannen och liknande.

Jag spelar ofta musik hemma med alla altandörrar och fönster öppna. Många gånger på sommarhalvåret så tar jag ut bergsprängaren på baksidan och krämar på rejält. Jag har löst det genom att jag pratat med mina grannar om att jag uppskattar musik och gärna hög sådan, framförallt när jag arbetar i trädgården eller på huset. Jag har gett alla mina grannar tillåtelse att komma och säga till om de tycker det är för högt eller om det stör sig på det. Så kan det med funka, kommunikation kallas det och är inget farligt alls. Testa så ska ni se att saker löser sig oftast. Och jag hejar på alla som vågar göra det som de mår bra av och lite för hög musik mår vi alla bra av. Våga leva lite istället för att sitta och knyta näven i fickan och sluta för fan gnälla över andra som lever livet.

Den enda sympatin jag kan ge TS är grannens val av musik, där är vi inte alls överens grannen och jag.
Och varför anser du att de andra ska behöva lyssna på din musik? Typiskt WT beteende? Du och jag hade inte kommit överens kan jag säga.
Citera
2024-05-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Du får bli ansikte åt den svenska fegheten!
Har du tänkt på att han kanske inte har en aning om att ngn störs, då ingen klagat eller sagt till honom?
Att klaga innan man försökt åtgärda problemet framstår som feghet.
Det är väl bara att knata dit och säga: Halloj på dig, skulle du kunna sänka musiken eller bära lurar när du jazzar loss.
Hur svårt?
Sen kan du beklaga dig om inget händer.
Det är min åsikt!
Jag hade inte lyssnat på grannens musik om jag blivit störd!
Visa lite kurage!
Ja, men vill man lyssna på så pass hög musik som stör grannarna så får man kanske hitta andra lösningar. Jag gillar musik själv men inte spelar jag mina baslådor så grannarna störs. Någon enstaka fest där man krämar ur är väl ok men då kanske meddelar man grannarna i förväg. Om man är normalt funtad tycker jag.
Citera
2024-05-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har en gubbe som bor flera hus bort, nog närmare 100 meter bort som jämt och ständigt drar igång musik ute i trädgården så fort det går att vara ute.
Han sköter det snyggt så att det inte blir sent men på riktigt, han får hela området att lyssna en vacker sommareftermiddag till ABBA, flera timmar.
Så fort han stänger av och går in till sig blir det som det ska, barn som leker, fåglar som kvittrar m.m.
Vad fan är det för fel på honom? Tror ni närmaste grannarna har reagerat? Hade jag bott intill honom hade jag fan blivit galen.
Jag kan ju inte direkt gå över och klaga, jag bor ändå en bra bit ifrån men likt förbannat måste jag lyssna på Per Gessle högt som fan som alla andra hushåll.
Själv så tycker jag inte att det ska spela någon roll att du bor längre ifrån grannen än de andra. DU störs och kanske enda viktigt för dig. De andra kanske är för fega för att säga till. Jag hade inte accepterat att bli störd på så vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in