2024-05-22, 20:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadgoth
Eh.. okej. Då vet vi.
DU frågade.
Citera
2024-05-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
kolla med din kommuns Miljö och bygg kontor.

Dom kan ge besked om dom kan hjälpa dig, jag tror iför sig att det måste vara riktigt högt ljudnivå och det även måste ske tex nattetid (men det sköter han ju) för att dom skall gå vidare med ljudmätningar osv,
Tveksamt om det är okej att störa sina grannar på dagtid. Bor man i hyresrätt har man ingen rätt att störa grannarna dagtid. Jag känner till två fall där personerna blev av med sina hyreskontrakt pga störande beteende på dagtid.
Citera
2024-05-22, 20:06
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har en gubbe som bor flera hus bort, nog närmare 100 meter bort som jämt och ständigt drar igång musik ute i trädgården så fort det går att vara ute.
Han sköter det snyggt så att det inte blir sent men på riktigt, han får hela området att lyssna en vacker sommareftermiddag till ABBA, flera timmar.
Så fort han stänger av och går in till sig blir det som det ska, barn som leker, fåglar som kvittrar m.m.
Vad fan är det för fel på honom? Tror ni närmaste grannarna har reagerat? Hade jag bott intill honom hade jag fan blivit galen.
Jag kan ju inte direkt gå över och klaga, jag bor ändå en bra bit ifrån men likt förbannat måste jag lyssna på Per Gessle högt som fan som alla andra hushåll.

Rolig tråd, du trollar väl?

Eller tror du att någon här kan svara på hur din granne tänker? Trollar du inte så är inte grannens uppförande OK och jag föreslår att du tar ett snack med honom och förklarar det för honom.
Citera
2024-05-22, 20:09
Medlem
Hör med STIM och säg att din granne spelar offentligt utan tillstånd, så kan de ge sig dit och fakturera honom.
Citera
2024-05-22, 20:10
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Rolig tråd, du trollar väl?

Eller tror du att någon här kan svara på hur din granne tänker? Trollar du inte så är inte grannens uppförande OK och jag föreslår att du tar ett snack med honom och förklarar det för honom.
Jag lovar och svär att jag inte trollar.
Hade han bott intill hade jag stormat över för längesen.
Men jag tycker fortfarande att det blir lite märkligt om jag dyker upp som bor längre bort, då får jag i så fall snacka med närmaste grannarna och gå tillsammans.
Men som sagt, det är inget trolleri.
Citera
Medlem
Gå över och hälsa. Han har säkert en riktigt jäkla mancave i källaren eller kanske en hemlig klubb.

Säkert världens jävla efterfest. Musiken i trädgården är säkert lite förkrök sen i den ljudisolerade källaren.

Sköt att slippa frun några timmar. Ni kanske öppnar eget tillsammans med en kines från kina.

Äventyret har bara börjat. Använd vingarna, vingarna använd dom....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
DU frågade.

Tycker det är värre att höra arabisk film från grannen. Jättepipig kvinnoröst och mörka mansröster kan inte ens koncentrera mig på vad jag skriver. Skitstörande och respektlöst. Det är film inte musik. Värre att höra film.
Citera
2024-05-22, 20:20
Medlem
Mailmanss avatar
Pallar du inte konfrontera honom så börjar med en snäll lapp i brevlådan där du förklarar att han kanske inte behöver spela så högt, och signera mer ”Flertalet av dina grannar”
Citera
2024-05-22, 20:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Pallar du inte konfrontera honom så börjar med en snäll lapp i brevlådan där du förklarar att han kanske inte behöver spela så högt, och signera mer ”Flertalet av dina grannar”
Ja tack, jag börjar nog så!
Lapp, klassiskt svenskt!
Citera
2024-05-22, 20:23
Medlem
NewNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaajj2.0
Det är en besvärlig situation eftersom grannen inte begår något brott, såvida det inte är med uppsåt att störa.
Om någon granne påtalar att de störs och "musikälskaren" ändå envisas med att fortsätta spela högt... då vill jag minnas att rekvisiten för ofredande är uppfyllda dvs ett brott är då begånget.
Citera
2024-05-22, 20:28
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Har/hade en liknande granne.

En fest grannen hade smög jag in och klippte elkabeln till hela huset

Testa det!

Ps! Gjort det 1 gång till efter och grannen har slutat spela hög musik.
Det gjorde du inte alls det. Du överdriver inte bara din kuklängd, allt annat också verkar det som.
Citera
2024-05-22, 20:30
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadgoth
Tycker det är värre att höra arabisk film från grannen. Jättepipig kvinnoröst och mörka mansröster kan inte ens koncentrera mig på vad jag skriver. Skitstörande och respektlöst. Det är film inte musik. Värre att höra film.
Alltså jag bor i lägenhet, där räknar man med att höra silm, musik eller ungjävlar genom väggen eller öppna fönster. Men TS bor i ett villaområde, det finns kutym och standard om det inte är ett WT-tattigt område och individer som spelar gubb- eller annan musik utan hänsyn har varken folkvett eller noprmal intelligens och kommer bli illa ansedd, vilket han antagligen skiter i. Jag gissar på minst tre av följande hos TS granne som komplement av bilden: trasiga cyklar, halvfärdiga gubbprojekt, hög med ölburkar presenningar som skräpar, kanske en trasig båt och han kissar säkert ute på tomten också, med insyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in