2024-05-22, 19:09
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag gick förbi huset och han var inte ens ute i trädgården men högtalarna har han fortfarande på, varför stänga av en vinnande playlist liksom.
Nu är det ymca och om jag minns rätt från spellistan kommer nog its raining men snart! Vilken guldkväll!
Lider med dig. Verkligen.
Citera
2024-05-22, 19:14
Moderator
Tystnads avatar
kolla med din kommuns Miljö och bygg kontor.

Dom kan ge besked om dom kan hjälpa dig, jag tror iför sig att det måste vara riktigt högt ljudnivå och det även måste ske tex nattetid (men det sköter han ju) för att dom skall gå vidare med ljudmätningar osv,
Citera
2024-05-22, 19:20
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
kolla med din kommuns Miljö och bygg kontor.

Dom kan ge besked om dom kan hjälpa dig, jag tror iför sig att det måste vara riktigt högt ljudnivå och det även måste ske tex nattetid (men det sköter han ju) för att dom skall gå vidare med ljudmätningar osv,
Så sett är det nog lönlöst då det är äganderätt och ja, han spelar aldrig sent.
Det är väl mer common sense att man inte beter sig som en total apa, det finns ju inget som lagligt hindrar mig eller alla andra hushåll här att göra exakt samma sak.
Men det gör vi inte.
Citera
2024-05-22, 19:36
Bannlyst
Citat:
Så sett är det nog lönlöst då det är äganderätt och ja, han spelar aldrig sent.
Det är väl mer common sense att man inte beter sig som en total apa, det finns ju inget som lagligt hindrar mig eller alla andra hushåll här att göra exakt samma sak.
Men det gör vi inte.

Vad gör ni då, glor på tv4?
Citera
2024-05-22, 19:38
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadgoth
Ibland lyssnar jag faktiskt på musik! På rimlig nivå och naturligtvis inomhus.
Du mennar att gubben är rebellisk för att han kan få ymca att dåna en km?
Citera
2024-05-22, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ibland lyssnar jag faktiskt på musik! På rimlig nivå och naturligtvis inomhus.
Du mennar att gubben är rebellisk för att han kan få ymca att dåna en km?

Förstår inte varför man gnäller på musik om det inte är gangsterap med fula ord. Det du gnäller på är beteendet och man kan undra varför du bryr dig så pass. Har du inget annat livet going on? Är du pensionär eller?
Citera
2024-05-22, 19:49
Medlem
Klart man får lyssna på musik i trädgården men givetvis på rimliga ljudnivåer så det inte stör om man bor i tätbebyggt område. Någon enstaka gång får man väl tolerera lite högre t.ex. vid fest. Om du inte vågar säga till grannen lämna en lapp.
Citera
2024-05-22, 19:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Förstår inte varför man gnäller på musik om det inte är gangsterap med fula ord. Det du gnäller på är beteendet och man kan undra varför du bryr dig så pass. Har du inget annat livet going on? Är du pensionär eller?
Folk vill kunna vistas i sina trädgårdar utan att ständigt behöva höra efterblivna gubbar för högt spela gammal musik man inte vill lyssna på. Att inte göra så är vanligt folkvett.
Citera
2024-05-22, 19:55
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Om jag lyssnar på musik har jag den goda smaken att använda hörlurar utomhus.
Citera
2024-05-22, 20:00
Medlem
Köp en present
Bluetooth hörlurar
Anonymt
Skriv från grannarna
Sånt driver mig till vansinne
Lite musik helt okej
Men inte så att man inte kan höra annat än det han lyssnar på
Citera
2024-05-22, 20:02
Medlem
Citat:
Jag har en gubbe som bor flera hus bort, nog närmare 100 meter bort som jämt och ständigt drar igång musik ute i trädgården så fort det går att vara ute.
Han sköter det snyggt så att det inte blir sent men på riktigt, han får hela området att lyssna en vacker sommareftermiddag till ABBA, flera timmar.
Så fort han stänger av och går in till sig blir det som det ska, barn som leker, fåglar som kvittrar m.m.
Vad fan är det för fel på honom? Tror ni närmaste grannarna har reagerat? Hade jag bott intill honom hade jag fan blivit galen.
Jag kan ju inte direkt gå över och klaga, jag bor ändå en bra bit ifrån men likt förbannat måste jag lyssna på Per Gessle högt som fan som alla andra hushåll.
Anmäl grannen för störande av den allmänna ordningen. Tveksamt om hans störande spelande är lagenligt. Bor man i hyresrätt, har man ingen rätt att störa grannar ens på dagtid.
Citera
2024-05-22, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Om jag lyssnar på musik har jag den goda smaken att använda hörlurar utomhus.

Eh.. okej. Då vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in