2024-05-22, 19:04
Medlem
Citat:
EU-kommissionen begär att Sverige tar emot och vårdar svårt sjuka patienter från Gaza. Centerpartiet och Vänsterpartiet säger ja
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...nter-fran-gaza

Skall vi ta emot skadade från Gaza mitt under pågående vårdkonflikt, där de vårdanställda vill ha längre ledighet och jobba mindre, samtidigt som köerna växer sig rekordstora och åtminstone Malmö meddelar att man inte klarar ens Cancervården?

För övrigt säger Erdogan att hans land redan vårdar mer än 1000 skadade Hamas-krigare. Skall vi också ta emot sådana, och om inte: Hur vet vi vad vi får hit? Och hur många har de omkringliggande oljestaterna tagit emot innan kravet riktades mot väst?
Citera
2024-05-22, 19:08
Medlem
Ichwills avatar
Ännu en anledning till att Sverige bör lämna EU nu direkt.
Dom där jävla muslimerna kan ta sig till Egypten eller Iran och söka vård istället.
Citera
2024-05-22, 19:12
Medlem
Till protokollet: jag är emot. Det ligger inte i mitt intresse och våra folkvalda politiker ska agera och tillvarata mina intressen.
Citera
2024-05-22, 19:14
Medlem
Europes avatar
Rimligtvis kan de vårdas i de närliggande arabiska länderna, var av flera är bland de rikaste länderna i världen.
Citera
2024-05-22, 19:14
Medlem
Ganonitos avatar
EU kan suga min kuk. Vi har inte ens resurser till att ge svenskar vård, som betalar för den via skattsedeln.
Citera
2024-05-22, 19:15
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Sjukt!
Sverige är fortfarande inte första land så dom har nog många andra alternativ som borde vara aktuella innan dom ska komma till Sverige.
Men de klart. Dom har ju ett par generationer av släktingar här redan som springer omkring och demonstrerar på gatorna, skapar kaos och kräver rättigheter utan skyldigheter. Dom vill väl också få det lika bra som dom, så dom kan fortsätta "kriget" från Sverige sen.
Och att Vänster och Centern hurrar för detta är ju inte konstigt då dom så klart vill ha väljare.
Sossarna har ju visat i många många år hur man gör redan.

Jag har aldrig varit för EU, av just anledningen att dom ska styra över oss!

EDIT:
Har gjort en massa valkompasser idag inför EU valet (mest för att bara testa dom) och fått ca 90% på SD varje gång. Nu blev jag riktigt laddad att gå och röst också.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2024-05-22 kl. 19:18.
Citera
2024-05-22, 19:16
Medlem
a-mortals avatar
Jag har ett paket plåster de kan få.
Citera
2024-05-22, 19:41
Medlem
JustTrollings avatar
Hur är det här ens en EU fråga? Helt absurt.

Hela sjukvården är så hårt belastat att svenskar helt säkert kommer att dö om vi ska ta hit pallar för intensivvård.

Ni kan ju också vara helt 100% säkra på att alla som förs till Sverige för sjukvård kommer att vägra lämna landet, kräva asyl, och vara en belastning för det här landet tills den dag dom dör.

Kanske Gaza skulle börja med att släppa gisslan och överlämna Hamas-terroristerna till Israel?
Citera
2024-05-22, 19:42
Medlem
Jätte välkomna i min mening. Har vi stöttat och hetsat om att Israel ska våldta deras land är de värda skydd här hos oss 😃
Citera
2024-05-22, 19:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Sjukt!
Sverige är fortfarande inte första land så dom har nog många andra alternativ som borde vara aktuella innan dom ska komma till Sverige.
Men de klart. Dom har ju ett par generationer av släktingar här redan som springer omkring och demonstrerar på gatorna, skapar kaos och kräver rättigheter utan skyldigheter. Dom vill väl också få det lika bra som dom, så dom kan fortsätta "kriget" från Sverige sen.
Och att Vänster och Centern hurrar för detta är ju inte konstigt då dom så klart vill ha väljare.
Sossarna har ju visat i många många år hur man gör redan.

Jag har aldrig varit för EU, av just anledningen att dom ska styra över oss!

EDIT:
Har gjort en massa valkompasser idag inför EU valet (mest för att bara testa dom) och fått ca 90% på SD varje gång. Nu blev jag riktigt laddad att gå och röst också.

SD vill ju dock stanna kvar i EU så om du vill lämna EU är det bättre att rösta på AfS.
Citera
2024-05-22, 19:51
Medlem
De är jättevälkomna hit. Vi bör även erbjuda de boende.
Citera
2024-05-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersNg
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...nter-fran-gaza

Skall vi ta emot skadade från Gaza mitt under pågående vårdkonflikt, där de vårdanställda vill ha längre ledighet och jobba mindre, samtidigt som köerna växer sig rekordstora och åtminstone Malmö meddelar att man inte klarar ens Cancervården?

För övrigt säger Erdogan att hans land redan vårdar mer än 1000 skadade Hamas-krigare. Skall vi också ta emot sådana, och om inte: Hur vet vi vad vi får hit? Och hur många har de omkringliggande oljestaterna tagit emot innan kravet riktades mot väst?

Har vi ingen personal som kan vårda kan vi inte ta emot! Så enkelt är det! Går inte utan sjuksköterskor! Det ser dessutom ut som att strejken kommer pågå länge och utökas!

Hur kan V och C säga att vi ska ta emot under sådana förhållanden? Vill V bli strejkbrytare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in