2024-05-21, 19:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Posta bevisen(on topic) eller tjafsa om varför(off topic) hen inte kan posta.

Ja, du, om du stod för vad du kräver nu, då skulle det inte bli många inlägg kvar på den här sajten. Du är ju en av de värsta när det kommer till "godtycklig" moderering, eller som det faktiskt är, subjektiv moderering.

Han skriver att han har bevisen och förklarar varför han inte kunnat posta dem. Det är minst lika mycket on topic som inlägget han svarade på. Antingen är bägge inläggen OT eller så är inget av dem det! Som vanligt blundar du för frågeställningen och kommer med löjliga icke-svar.
Citera
2024-05-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Igen.

Vilket är on topic.

Igen.

Vad du eventuellt skulle kunna skriva i en annan tråd är inte on topic.

Igen.

Moderatorsåtgärder ännu mindre on topic.
Så, att anklaga en användare för att inte ha några bevis är helt ok och on-topic, men när sagda användare försvarar sig med att den tråd där sådana bevis i så fall ska postas, är låst, så är det inte ok och off-topic?

Varför i hela friden då?

Båda inläggen handlar ju om bevis/inte bevis för att barnvacciner orsakar autism?
Citera
2024-05-21, 20:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Att vaccin leder till autism är en debunkad myt i hur många studier som helst.

När man inte hittar något samband ens i en metastudie omfattande 1,25 miljoner barn (kohortstudier) så finns det verkligen inget sådant samband att hitta.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24814559/

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inlägget handlar om att han har de bevis han säger sig ha och varför han inte kunnat presentera dem.
Man får ha bra jävla subjektivt tunnelseende, för att bara se något annat än det.

Men tack för att du bekräftar mina ord om löjliga bortförklaringar!

Varför kan han inte presentera bevisen i inlägget?
Citera
2024-05-21, 20:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Exakt. Och godtyckligheten blir allt mer 'in your face'.

Ett tidens tecken givet den massiva censur i både gammelmedia och sociala media vi har genomlidit under 'Covid19-pandemin'?

Så är det. Och nu dröjer det inte länge innan man åker på helt godtyckliga varningar för ingenting alls, bara för att man skrivit ifrågasättande om vissa moderatorer här. Det är likadant varenda gång.

Men det är precis som du skriver, antingen är bägge inläggen OT eller så är inget av dem det.

Det blir bara fler och fler troll och en förkrossande majoritet nonsens, trams och fakeinlägg på det här forumet, och en allt mindre försvinnande andel sakliga och substantiella inlägg. Och allt det beror enkom på den moderering som sker på forumet. Där trolling, fakeinlägg, rena påhitt, falsk ryktesspridning och grov smutskastning premieras samtidigt som sakliga inlägg och faktareferenser motarbetas. Du som har bevisen möttes först av en avstängd tråd och sedan en varning, men trollet och hens inlägg låtsas modsen som inte finns. Det går snabbt utför för det här forumet nu, tyvärr.
Citera
2024-05-21, 20:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Varför är det andra inlägget On topic men inte detta?

Är alla inlägg som inte innehåller något det kunde innehålla off topic, och är i så fall alla inlägg som innehåller allt de kan innehålla on topic, oavsett var de skrivs?

Var i reglerna står det att den som har bevis måste presentera dessa, annars är det off topic?

Återigen, ni moderatorer ägnar er i sådana här trådar enbart åt rena icke-svar och löjliga bortförklaringar. Precis som nu!

Helt uppenbart så är antingen bägge inläggen OT eller så är inget av dem det!

Det faktum att ni moderatorer som skriver i tråden kategoriskt stoppar huvudet långt ner i gyttjan för att undvika den frågeställningen, visar klart och tydligt att det är precis så som TS, och jag, menar.
Citera
2024-05-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Därför att moderator på oklara grunder låste den tråd där sådana bevis ska presenteras.

Här: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
Citera
2024-05-21, 20:24
Medlem
När var det senast modsen i det delforumet var villiga att diskutera kreativa lösningar på sådant här?

Ja TS har fel i just detta fallet, men de som läser tråden måste inse att detta är en fortsättning på en lång historia egentligen. Så man har ju förståelse för TS frustration.
Citera
2024-05-21, 20:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Därför att moderator på oklara grunder låste den tråd där sådana bevis ska presenteras.

Vad sägs om att du istället för att tjafsa om att en tråd låstes för nästan ett år sedan, och dessutom antyda att jag skulle ha något med låsandet av tråden att göra, helt enkelt hade postat dina påstådda bevis i någon annan tråd?

Du kunde ju startat en ny tråd eller helt enkelt använt någon av alla de andra trådar där det diskuteras vacciner och autism - t.ex denna tråd där du varit mycket aktiv: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
Citera
2024-05-21, 20:27
Moderator
pbos avatar
Citat:

Du tror inte att tråden hade låsts upp igen om du hade PM:at ansvarig moderator dina fantastiska bevis och bett att få presentera dem i tråden?

Edit: Istället för att gå off-topic om trådstängningen i en annan tråd.
Senast redigerad av pbo 2024-05-21 kl. 20:36.
Citera
2024-05-21, 21:34
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Igen, varför är mitt svar på SnakePlissskens inlägg "off-topic" samtidigt som dennes inlägg INTE är det?

Vad skiljer inläggen åt avseende on vs off topic?

Det här blir lite som följande senario.

Två par är ute och äter middag, du och jag och våra respektive.
När min respetive spiller vin på bordet så sopar jag på henne i plytet! Smack bara så att läppen spricker.
Då spiller din fru ut vin av resn förskräckelse och du reagerar då instinktivt och smäller till din fru på truten så att läppen spricker.
När sedan konstaplarna kommer och griper dig, skiter du fullständigt i din egen handling och börjar gorma över varför de inte griper mig först.

Det kanske är så att din antagonist åkt på en varning också? Bara att du inte sett det än? Eller så har någon anmält ditt inlägg och det blev bortmodererat men ingen har kanske anmält din atagonists inlägg.

Tips: fokusera på dig själv, anmäl inlägg du tycker bryter mot reglerna så brukar det mesta ordna upp sig.
Ett undantag är kroniska rättshaverister.
Citera
2024-05-21, 21:45
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Nja, diskussionen mellan mig och SnakePlisssken handlar om huruvida jag har bevis för att barnvacciner orsakar autism.

SnakePlisssken: Anklagar mig för att inte ha några sådana bevis.

Jag: Kontrar med att jo, sådana bevis finns, men att jag uppenbarligen inte får posta dessa i därför avsedd tråd, givet att moderator låste denna på allt annat än klara grunder.

SnakePlisssken: Falsk anklagelse.

Jag: Förklarar var anklagelsen är just, falsk.

Här menar moderator att endast mitt försvar mot anklagelsen är OT, inte anklagelsen i sig.

Du håller med?

Nu var det de specifika inlägget/inläggen jag kommenterade. Eran "diskussion" har jag inte något som helst intresse av att tröska igenom och nu var det ju ett inlägg som varnades och inte "diskussionen" om jag förstog saken rätt.
Citera
2024-05-21, 22:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
När var det senast modsen i det delforumet var villiga att diskutera kreativa lösningar på sådant här?

Ja TS har fel i just detta fallet, men de som läser tråden måste inse att detta är en fortsättning på en lång historia egentligen. Så man har ju förståelse för TS frustration.

TS har inte fel i det faktum att antingen så är bägge inläggen OT eller så är inget av dem det, och det är vad denna trådens frågeställning gäller.

Ja, alla vettiga skribenter här på forumet har stor förståelse för TS frustration
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in