2024-05-21, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Enligt några Vatniks här i tråden har ryssen redan intagit Charkiv! Nu är det ingen som märkt av detta så det var nog bara röster i deras huvuden som lurade dessa hjon.

Enligt Paasikivi skulle Ukraina ha vunnit 2023.
Citera
2024-05-21, 21:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
rysk ockupant Vs Biolabb-mygga

Makalös precision.

Headshot. Minus one occupier.

⚠️ Varning för innehållet i länken
https://x.com/albafella1/status/1792884292147663016

Knepig typ som försöker skjuta. De har nog inte så mycket träning.

Bäst är nog att försöka röra sig emot och ändra riktning.
Citera
2024-05-21, 21:37
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Säg mig, om nu putains illegala anfallskrig mot Ukraina "egentligen" är ett "proxykrig" som du verkar tro så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml är agent för de som vill ha "proxykrig""

Man kan aldrig vara helt säker. Frågan är vad skattebetalarna i väst har för intresse av detta proxykrig?

Varför ska vi betala tusentals miljarder?
Vi betalar gärna för att banka in lite vett hos Putin. Fattar tydligen inget annat, han ska ge fan i att ha fingrarna i syltburken.
Citera
2024-05-21, 21:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ryska avskum i rysk stats-tv hotar Sverige och vill lära oss en läxa.

Attention, Sweden!

Russian propagandist Simonyan wants to "teach Sweden a lesson", and, it looks like, annexe it. Praising Putin and Belousov is also included.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1792858098169753673
Citera
2024-05-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Därför att om de inser att deras eget land kommer tas ifrån dem så föredrar de att skapa kaos i hela världen, inklusive hos sig själva, hellre än att förlora. Det är ju så kärnvapen fungerar: -Om du dödar mig så ser jag till att ta dig med mig i döden....

Ett kärnvapenkrig skulle troligtvis döda fem miljarder människor under en tioårsperiod, så det blir ju det mest destruktiva som mänskligheten någonsin tagit sig för.

På vilket sätt kommer deras eget land tas ifrån dom ifall de inte kan ta Ukraina?

Ja, så det vore ju jävligt dumt om Ryssen startar kärnvapenkrig bara för att de förlorar i Ukraina eller hur?
Citera
2024-05-21, 21:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
"Amidst Chaos of War, A New Report Exposes the Stealth Take-over of Ukrainian Agricultural Land"
https://www.oaklandinstitute.org/new-report-take-over-ukrainian-agricultural-land
Snygg källa.
In 2021, the Oakland Institute was involved in a watchdog complaint to the IRS that alleged self-dealing by Mittal, who is also the vice president of Ben & Jerry's non-profit foundation.[9][10] In 2017 and 2018, Ben & Jerry's foundation paid $104,000 to the Oakland Institute, where Mittal is the only salaried employee; during this time, the Oakland Institute paid Mittal a salary of $156,000.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oakland_Institute

Ser för övrigt inga källor i själva texten. Inte en enda faktiskt. Det är ju verkligen förtroende ingivande. Clown.
Citera
2024-05-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Därför att om de inser att deras eget land kommer tas ifrån dem så föredrar de att skapa kaos i hela världen, inklusive hos sig själva, hellre än att förlora. Det är ju så kärnvapen fungerar: -Om du dödar mig så ser jag till att ta dig med mig i döden....

Ett kärnvapenkrig skulle troligtvis döda fem miljarder människor under en tioårsperiod, så det blir ju det mest destruktiva som mänskligheten någonsin tagit sig för.

Ajdå. Bäst vi ökar trycket mot Ryssland då. Vi kan inte låta ett sådant land finnas kvar. Det är väl det du menar eller varför håller du på som du gör?
Citera
2024-05-21, 21:49
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man kan jämföra många saker.
Det man är mest upprörd över i USA är att man skickar miljarders dollar till Ukraina när misären är så extrem i städer som San Fransisco, Los Angeles, Philadelphia osv osv.
I jämförelse är nog levnadstandarden bättre i Ryssland och Belarus.
Allt är relativt.

Ja det är lite lustigt då de på den yttersta högerkanten i USA plockar upp misären i Amerikanska städer som ett argument för att en del av försvarsbudgeten går till Ukraina eftersom de är extremt ideologiskt övertygade om att sociala insatser är satans påfund och att staten inte ska lägga pengar på de som inte är konkurrenskraftiga nog att bygga sig en egen stabil grund.

Om USA stoppar de få % av försvarsbudgeten som går till Ukraina så tror jag inte att just dessa individer är förespråkare för statliga housing projects för fattiga, statliga medel för proaktiva insatser mot droger, ökat socialt skyddsnät, free daycare så att fattiga enbarnsföräldrar kan arbeta, billigare högre utbildning och så vidare. Så why the fuck jämföra?

Det är som att jag skulle säga: "Sjukt att vi lägger pengar på SIDA då LGBTQ-föreningarna går på sina bara knän!"

Jag står för minskat stöd till SIDA men inte fan skulle jag lägga de pengarna på LGBTQ-föreningar. Det skulle ju bara vara ljug från min sida.

De i USA som inte vill ge till Ukraina skiter i de på Skid Row.
De vill om något ha en skattelättnad för sig själva för de intjänade slantarna, men å andra sidan vill de ju inte nalla på försvarsbudgeten heller så de finns inga slantar att tjäna in.

Att utrustning för en gång skull används för att sätta käpparna i hjulet för en för USA känd antagonist måste vara det absolut bästa jävla sättet att använda skattepengar i förhållande till att bygga 6000 Bradleys, ha dem i 40 år utan att de får se action och sedan ställa ut dem i Öknen då man ersätter dem med nästa plattform.
Citera
2024-05-21, 21:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad jag förstår så går alla sveriges partier till val på att det inte ska finnas några begränsningar på pengar till kriget.
Det vore väldigt snopet om Ukraina vill ha fred.

Va? Ett icke-svar. Igen.

Enligt dig: om inte Ukraina inleder fredsförhandlingar med Ryssland, så upphör Natos och EU’s bistånd. (Vilket är konstigt i sig att Boris kan hota med, med tanke på Brexit) Konsekvensen blir att Ukraina kollapsar. Du måste alltså mena att fredsförhandlingar innebär att Ukraina kollapsar.

Jobbig sits där så. Om de säger ja till förhandlingar kollapsar landet. Om de säger nej så kollapsar väl landet även då, med tanke på att Ryssland är så oerhört framgångsrika nu.

Vad tycker DU Ukraina ska göra?
Citera
Medlem
Citat:
Enligt Paasikivi skulle Ukraina ha vunnit 2023.

Du kanske kan gräva fram en amerikansk f.d. överste som hävdar att Ryssland kommer vinna när som helst och kontra med? Eller en återfallspedofil som förut jobbat åt CIA som också tror det. Det borde gå om du letar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Snygg källa.
In 2021, the Oakland Institute was involved in a watchdog complaint to the IRS that alleged self-dealing by Mittal, who is also the vice president of Ben & Jerry's non-profit foundation.[9][10] In 2017 and 2018, Ben & Jerry's foundation paid $104,000 to the Oakland Institute, where Mittal is the only salaried employee; during this time, the Oakland Institute paid Mittal a salary of $156,000.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oakland_Institute

Ser för övrigt inga källor i själva texten. Inte en enda faktiskt. Det är ju verkligen förtroende ingivande. Clown.

Så problemet är att han får betalt?
Citera
2024-05-21, 21:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad jag förstår så går alla sveriges partier till val på att det inte ska finnas några begränsningar på pengar till kriget.
Det vore väldigt snopet om Ukraina vill ha fred.

Fredsförhandlingar leder ju till kollaps eftersom stödet från EU o Nato upphör v
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in