Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Man kan jämföra många saker.
Det man är mest upprörd över i USA är att man skickar miljarders dollar till Ukraina när misären är så extrem i städer som San Fransisco, Los Angeles, Philadelphia osv osv.
I jämförelse är nog levnadstandarden bättre i Ryssland och Belarus.
Allt är relativt.
Ja det är lite lustigt då de på den yttersta högerkanten i USA plockar upp misären i Amerikanska städer som ett argument för att en del av försvarsbudgeten går till Ukraina eftersom de är extremt ideologiskt övertygade om att sociala insatser är satans påfund och att staten inte ska lägga pengar på de som inte är konkurrenskraftiga nog att bygga sig en egen stabil grund.
Om USA stoppar de få % av försvarsbudgeten som går till Ukraina så tror jag inte att just dessa individer är förespråkare för statliga housing projects för fattiga, statliga medel för proaktiva insatser mot droger, ökat socialt skyddsnät, free daycare så att fattiga enbarnsföräldrar kan arbeta, billigare högre utbildning och så vidare. Så why the fuck jämföra?
Det är som att jag skulle säga: "Sjukt att vi lägger pengar på SIDA då LGBTQ-föreningarna går på sina bara knän!"
Jag står för minskat stöd till SIDA men inte fan skulle jag lägga de pengarna på LGBTQ-föreningar. Det skulle ju bara vara ljug från min sida.
De i USA som inte vill ge till Ukraina skiter i de på Skid Row.
De vill om något ha en skattelättnad för sig själva för de intjänade slantarna, men å andra sidan vill de ju inte nalla på försvarsbudgeten heller så de finns inga slantar att tjäna in.
Att utrustning för en gång skull används för att sätta käpparna i hjulet för en för USA känd antagonist måste vara det absolut bästa jävla sättet att använda skattepengar i förhållande till att bygga 6000 Bradleys, ha dem i 40 år utan att de får se action och sedan ställa ut dem i Öknen då man ersätter dem med nästa plattform.