2024-05-21, 18:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nja, diskussionen mellan mig och SnakePlisssken handlar om huruvida jag har bevis för att barnvacciner orsakar autism.

SnakePlisssken: Anklagar mig för att inte ha några sådana bevis.

Jag: Kontrar med att jo, sådana bevis finns, men att jag uppenbarligen inte får posta dessa i därför avsedd tråd, givet att moderator låste denna på allt annat än klara grunder.

SnakePlisssken: Falsk anklagelse.

Jag: Förklarar var anklagelsen är just, falsk.

Här menar moderator att endast mitt försvar mot anklagelsen är OT, inte anklagelsen i sig.

Du håller med?

Det varnade inlägget handlar inte om några bevis, istället tjafsar du om modereringen.

Solklart off topic oavsett vad andra har postat.
Citera
2024-05-21, 18:53
Medlem
flashmaners avatar
Som vanligt är modereringen på forumet fullständigt godtycklig och som vanligt så gömmer sig modsen bakom en massa löjliga bortförklaringar och icke-svar.

Antingen är bägge inläggen OT eller så är inget av dem det.
Citera
2024-05-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det varnade inlägget handlar inte om några bevis, istället tjafsar du om modereringen.
Inte? Här är det varnade och raderade inlägget:
Jag var i full färd med att leda det i bevis när tråden helt plötsligt låstes. Här var visst SnakePlisssken med på ett hörn i vanlig ordning.

Jag ser fram emot att den tråden låses upp igen, men håller inte andan: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Citat:
Solklart off topic oavsett vad andra har postat.
Igen.

Jag: Kontrar med att jo, sådana bevis finns, men att jag uppenbarligen inte får posta dessa i därför avsedd tråd, givet att moderator låste denna på allt annat än klara grunder.

Jag: Förklarar varför anklagelsen är just, falsk.

Här menar moderator att endast mitt försvar mot anklagelsen är OT, men inte anklagelsen i sig.

Du håller med?
Citera
2024-05-21, 18:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Inte? Här är det varnade och raderade inlägget:
Jag var i full färd med att leda det i bevis när tråden helt plötsligt låstes. Här var visst SnakePlisssken med på ett hörn i vanlig ordning.

Jag ser fram emot att den tråden låses upp igen, men håller inte andan: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Igen.

Jag: Förklarar varför anklagelsen är just, falsk.

Här menar moderator att endast mitt försvar mot anklagelsen är OT, men inte anklagelsen i sig.

Du håller med?

Ja, som jag påstår, du tjafsar om moderering, avundsjuk på SnakePlisssken och postar inga bevis som du påstår dig sitta på.

Solklart off topic och värt en varning.

(Jag postar som användaren OY)
Citera
2024-05-21, 19:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Igen.

Igen.

Vilket är on topic.

Citat:

Igen.

Vad du eventuellt skulle kunna skriva i en annan tråd är inte on topic.

Igen.

Moderatorsåtgärder ännu mindre on topic.
Citera
2024-05-21, 19:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja, som jag påstår, du tjafsar om moderering, avundsjuk på SnakePlisssken och postar inga bevis som du påstår dig sitta på.

Solklart off topic och värt en varning.

(Jag postar som användaren OY)

Nej, det gör du inte, det står klart och tydligt "Moderator" rakt under ditt alias!
Jag däremot postar som vanlig medlem. Det står "Medlem" rakt under mitt alias!

TS har helt rätt här. Antingen är bägge inläggen OT, eller så är inget av inläggen det.
Citera
2024-05-21, 19:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Som vanligt är modereringen på forumet fullständigt godtycklig och som vanligt så gömmer sig modsen bakom en massa löjliga bortförklaringar och icke-svar.

Antingen är bägge inläggen OT eller så är inget av dem det.

Varför det? Inlägg fyra handlar om modereringen på forumet vilket de andra tre inte gör. Det hör alltså inte till ämnet eftersom det inte är modereringen på forumet och stängningen av en tråd. Vad är godtyckligt med det?
Citera
2024-05-21, 19:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Varför det? Inlägg fyra handlar om modereringen på forumet vilket de andra tre inte gör. Det hör alltså inte till ämnet eftersom det inte är modereringen på forumet och stängningen av en tråd. Vad är godtyckligt med det?

Inlägget handlar om att han har de bevis han säger sig ha och varför han inte kunnat presentera dem.
Man får ha bra jävla subjektivt tunnelseende, för att bara se något annat än det.

Men tack för att du bekräftar mina ord om löjliga bortförklaringar!
Citera
2024-05-21, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inlägget handlar om att han har de bevis han säger sig ha och varför han inte kunnat presentera dem.
Man får ha bra jävla subjektivt tunnelseende, för att bara se något annat än det.

Men tack för att du bekräftar mina ord om löjliga bortförklaringar!

Posta bevisen(on topic) eller tjafsa om varför(off topic) hen inte kan posta.
Citera
2024-05-21, 19:48
Medlem
Citat:
Posta bevisen(on topic) eller tjafsa om varför(off topic) hen inte kan posta.
Hur postar jag bevis i en låst tråd?
Citera
2024-05-21, 19:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
När SnakePlisssken anklagar mig för att inte ha några bevis för att barnvacciner orsakar autism så svarar jag att det är omöjligt att posta bevis i en låst tråd.

VAD är det som gör mitt svar OT men inte det inlägg jag svarar på?

Båda inläggen handlar om bevis för att barnvacciner orsakar autism.

Vet du det?

Avundsjuk?

Lås upp tråden och jag postar dem, ett bevis i taget.

Igen.

Båda inläggen handlar om bevis för att barnvacciner orsakar autism.

VAD är det som gör mitt svar OT men inte det inlägg jag svarar på?

Vet du det?

Veckans brasklapp?

Vad som är möjligt eller inte möjligt att posta är off topic, svar(bevis) på SnakePlisssken fråga är on topic.

Har du inget svar på en konkret fråga som är on topic så låt bli att kommentera i tråden eller riskera varning.
Citera
2024-05-21, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hur postar jag bevis i en låst tråd?

Det går inte och det ger dig inte rätt att tjafsa off topic i någon tråd öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in