Citat:
Ursprungligen postat av
ankylosaurus
Och du har uppenbarligen missat spelet i kulisserna, där det här kriget provocerades fram.
Då kvarstår frågan om VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml blir "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citat:
Ursprungligen postat av
ankylosaurus
Jag förstår att detta framstår som hjälp för dig, men vad du inte fattar är att de stackars ukrainska folket används som proxysoldater i ett krig de inte ville ha. Så länge som detta går dig förbi kommer du konstant missförstå vad som händer.
Säg mig, om nu putains illegala anfallskrig mot Ukraina "egentligen" är ett "proxykrig" som du verkar tro så undrar jag om den psykotiske dvärgen i kreml är agent för de som vill ha "proxykrig" då hen tydligen på deras initiativ, order och uppmaning har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna dessa "proxykrigare"? Eller är hen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?