Citat:
Ursprungligen postat av
SorgsenNationalist
Personer som påstår att människan ALDRIG kommer att få veta saker som sker i andra delar av universum har jag inte mycket till övers för. Vet du vad ALDRIG betyder? Jag är fullt medveten om avstånden i universum. Däremot vet INGEN hur mänskligheten ser ut i framtiden och vad vi är kapabla till. Att då sitta och gagga om ALDRIG…svårt att ta en sådan person på allvar.
Du reagerar för känslomässigt. Det är bara ett krasst konstaterande från min sida, du kan ju bara se 1900-talets historia i backspegeln så ser du lite av den troliga framtiden för den mänskliga civilisationen. Jag tror att människan mycket väl skulle kunna utvecklas och få kontakt med stjärnorna och annat liv, men det kommer med stor sannolikhet inte att ske, se bara hur massor miljarders miljarder vi lägger på att bomba varandra i skallen än att utföra något vettigt, bara där ringer varningsklockorna högt som fan. Tystnaden ute i Universum och frånvaron av signaler från eventuella rymdcivilisationer kan helt enkelt betyda att när en civilisation blir för avancerad så att den får kapacitet att förgöra sig självså gör den det. Därav inget tecken på liv. Som jag sa, vilda djur sänder inga signaler.