2024-05-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platinamix
BO heter W*s*m i förnamn.

Jag hörde också att motivet var relaterat till en tidigare misshandel som BO blivit utsatt för i samband med ett bråk på en parkering. Att gärningsmannen ville hämnas igen när han kommit ut från fängelse. Typ. Men det kan ju vara rena spekulationer. Namnet är jag dock säker på.
Är väl inte hedersrelaterat i så fall
Om inte polisen har börjat med andra benämningar
Var det släktingar till BO eller ej?
Citera
2024-05-20, 23:16
Avslutad
Citat:

Jag hörde också att motivet var relaterat till en tidigare misshandel som BO blivit utsatt för i samband med ett bråk på en parkering. Att gärningsmannen ville hämnas igen när han kommit ut från fängelse. Typ. Men det kan ju vara rena spekulationer. Namnet är jag dock säker på.

a,i ?
Citera
2024-05-20, 23:34
Avstängd
Vilka är de kriminella som nyss har släppts som Diamant Salihu pratar om?
Citera
2024-05-21, 00:27
Medlem
Låter mer som hämnd för att ha vittnat mot den som misshandlade honom 🤮

Bra Sverige! Och polisen som vill att man alltid ska vittna 🤦🏻‍♂️.
Citera
2024-05-21, 05:46
Medlem
Är det denna man?

https://mrkoll.se/person/asim-Jarkas-Vita-Liljans-Vag-23-Skarholmen/dYQauerAsqqkulaTmUxaDYuqDYuqcYfrkyqRaQdYQauerAuerA

Han förefaller vara gift med två barn. Frun och han postar öppet på Facebook. Tror mer på teorin om hämnd än heder.
Citera
2024-05-21, 08:36
Medlem
Citat:

W*sim J*rk*s ? *=a
Citera
2024-05-21, 09:52
Medlem
notknapparens avatar
BO verkar själv tro att det handlar om att gm gjort det hela till en "hedersgrej"; att den utpekade gm verkar tro att BO har en relation med gm:s exhustru. Det framgår av vad BO sagt till polisen i samband med den tidigare misshandelsutredningen.

Expressen:

"I förhör berättade den misshandlade – numera mördade – mannen att han var vän med gärningsmannens exhustru, och att han hade hjälpt henne att renovera hemma."

//
"– Jag har förstått det som att det är hedersrelaterat. Även när han pratar om min fru och hetsar henne mot mig. Och när han säger att hans barn skulle kunna utföra något dåd mot mig."

Enligt artikeln skedde misshandeln okt- 22. Flera maskerade män följde efter BO på väg till handelsplatsen Kungens kurva och misshanlade honom. Mannnen larmade polis.

Misshandeln hade föregåtts av hotfulla röstmeddelanden till BO:s fru tidigare under -22. Den mannen kunde identifieras och dömdes för grov misshandel och olaga hot. I TR dömdes han till ett år och tio månader eftersom man ansåg att motivet var hedersrelaterat. HR sänkte straffet till ett år och sex månader då man inte ansåg att hedersmotivet inte var stryrkt. Eftersom gm beställt en enkelbiljett till Turkiet och hållit sig undan polisen fick han stanna kvar i häktet tills domen vunnit laga kraft. Mannen blev släppt ur fängelset i höstas.

BO har känt sig rädd för att bli offer för gängkriminalitet:

"– Jag behöver skydd, jag behöver skyddsväst, livväst, som står emot ammunition. Jag kan själv bli kriminell för att försvara mig själv men det är inte det jag vill."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mannens-radsla-innan-mordet-behover-skydd/
Citera
2024-05-21, 10:02
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Låter mer som hämnd för att ha vittnat mot den som misshandlade honom 🤮

Bra Sverige! Och polisen som vill att man alltid ska vittna 🤦🏻‍♂️.

Det finns ett uttryck som lyder "golare har inga polare". Har man känningar inom gängmiljön som denna man bevisligen hade, bör man känna till det väl.
Citera
2024-05-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Att reda ut sånt här kommer kosta oss skattebetalare enormt mycket pengar. Säg att de båda MGM döms till livstid så uppgår de samhällsekonomiska kostnaderna till minst 100 miljoner kronor. Värt?

Pengar finns det gott om. Folk anar inte hur rikt Sverige är.
Citera
2024-05-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det finns ett uttryck som lyder "golare har inga polare". Har man känningar inom gängmiljön som denna man bevisligen hade, bör man känna till det väl.

Vad var det för känningar? Han var bekant med gärningsmannen via en vän? Det är ganska svagt "känning" om du frågar mig. Sjukt att man ska tvingas leva som i ett klansamhälle från medeltiden bara för att man råkar vara bekant med någon kriminell i andra eller tredje led.
Citera
2024-05-21, 11:19
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Vad är din poäng då? Att det är rätt åt honom att han nu ligger på bårhuset eller?
Citera
2024-05-21, 11:47
Medlem
Väldigt passande det här med Vita Liljans väg får man säga.

"Vad betyder vita liljor?
En lilja kan också symbolisera kärlek. Den används därför ofta på bröllop. Tänk på att betydelsen kan variera beroende på vilken färg en lilja har. Det är framförallt vita liljor som symboliserar oskuld och kärlek."

"Vita liljor och nejlikor är vanliga i samband med begravningar, men används också i vissa andra sammanhang, det kan dock vara klokt att använda dem med viss försiktighet då de lätt kan missuppfattas."

Det kan alltså lätt missuppfattas men iden är i grund och botten god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in