2024-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Av alla som är med i programmet känns det nu som att Torsten är den som gick in i detta från början med inställningen att giftermålet ändå inte skulle hålla, utan detta var en chans för honom att utvecklas som människa, spännande psykologintervjuer och tester, gratis terapi, en givande sommar. Ett experiment. Bara det att det finns en människa på andra änden, Anastasia, som får ta konsekvenserna av hans personliga utveckling. Jag gissar att det är när Anastasia (som har skinn på näsan, men samtidigt väldigt sårbar och öppen) visar att hon fattar läget och utmanar honom får stämpeln "elak" av Torsten. Hoppas som sagt att Torsten på riktigt kan börja se henne som en människa av kött och blod och inte bara en lattjolajbans partner i experimentet han deltar i. Jag gillar dom båda två och hejar på dom, men det här senaste avsnittet skavde lite.

Sedan undrar jag också lite varför Linnéa inte bara har lämnat än, hon har ju helt checkat ut. Funderar på om det är något slags prissumma deltagarna får av svt om de håller sig kvar hela experimentet ut?

Tyckte det gavs liiite förklaring till detta i eftersnacksavsnittet, där Alex från förra säsongen var med och berättade om hur man som deltagare ju har gått in i experimentet med väldigt stor investering av sig själv och sin tid (typ) och att man därför ofta drar sig in i det sista för att hoppa av. Tror absolut inte att det finns ekonomiska incitament att fortsätta, utan mer eller mindre självpåtagen social "press" att fortsätta. Kalle öppnade ju verkligen för att hon skulle få avsluta, men kanske ville hon ge det en chans till under parhelgen men kände när de träffades igen att nä, det här obehaget har inte försvunnit under tiden de var ifrån varandra.

Viss kudos till Jim som verkar insett ett och annat om sig själv, men det låter samtidigt lite som att det är någon annan som berättat för honom att han borde inse det, och inte något som han själv landat i. Där verkar Torsten vara med självständig i att analysera sig själv t ex.
Citera
2024-05-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addebooii88
Torsten är inte attraherad av Anastasia vilket märks tydligt. Han ser ingen framtid med henne (som partner) därav tar han det lättsamt och fokuserar på att få ut något annat (i det här fallet personlig utveckling). Det krävs rätt stora bollar att droppa den och framförallt inför kameran "Jag är inte attraherad av dig, jag härdar ut för att vi är med i ett TV-program och jag fokuserar därför på min personliga resa".

De har skrivit på ett kontrakt att vara kvar i programmet oavsett motgångar om det inte sker något väldigt utöver det vanliga som rättfärdigar ett uttåg. De har tagit sig förbi castingprocesser, djupintervjuer och det är en stor TV-produktion vi pratar om. Då är det inte bara att kasta in handduken vid första bråk, TV-tiden a la 45 minuters avsnitt ska produceras.

Du borde se eftersnacksprogrammet där Torsten är med. Sedan uttrycker han att "jag är inte attraherad av dig" till Anastasia (i något annorlunda ord, men dock med samma tydliga budskap) redan dagen efter bröllopet tror jag. Så det krävdes inte särskilt stora bollar.

Och angående Linnéa så är det här ju mer än något bråk som det ska kastas in handduken över. Hon är ju djupt olycklig, vem som helst kan se det.
Citera
2024-05-20, 17:49
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Jimmi blir också trängd av Linneas ointresse för honom vilket förmodligen gör honom mesigare o tråkigare än normalt. Att dra vitsar om bögar o negrer är bara kul om en pk-tjej avgudar en.
Vet inte om denna varit uppe i tråden, visar nog att slutet är nära för Christoffer o Roseanna, han tjänar bara hälften mot henne o vill nog komma upp sig lite mer.
En PK-tjej skulle inte alls skratta åt något hon själv inte skulle skämta om, för i det ögonblicket slutar hon avguda dig! det är väl bara fråga våra tjejer i tråden här
Undra om Brad Pitt brukar skämta på samma tema? när han stirrat sig bokstavligen blind på en Linnea midtjej
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-20 kl. 17:54.
Citera
2024-05-20, 17:51
Medlem
Det går rykten om att Jimmi inte är så snäll som man tror.. och att det nog kommer komma ut till slut. Någon som vet vad det handlar om?
Citera
2024-05-20, 18:27
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
En PK-tjej skulle inte alls skratta åt något hon själv inte skulle skämta om, för i det ögonblicket slutar hon avguda dig! det är väl bara fråga våra tjejer i tråden här
Undra om Brad Pitt brukar skämta på samma tema? när han stirrat sig bokstavligen blind på en Linnea midtjej

Brad drar nog mest Hitler vitsar o pedofilvitsar.
Citera
2024-05-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Ja, men det är ju bara ett underhållningsprogram. och i exempelvis den australiska versionen försöker de inte att liksom dölja detta. De går där verkligen all in ! och det är ett jäkla drag hela tiden. de dricker champagne till frukost, paren träffas ofta.skulle tro att den produktionen av married at first sight Australia är hundra ggr mer påkostad än den svenska. det är action hela tiden. men samtidigt inte någon lekskola eller där experterna styr. Deltagarna är oerhört mycket mer mogna än i den svenska versionen. De liksom gifter sig på riktigt och kör järnet bara. inget jams alls. jag tipsar gärna om den, den nya säsongen börjar 26 maj i tv 4 play. Då får ni verkligen jämföra. Jag orkar personligen inte se särskilt mycket mer på den svenska versionen. får allergiska reaktioner typ.

Tack för tipset 26 maj👍
Citera
2024-05-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
Det går rykten om att Jimmi inte är så snäll som man tror.. och att det nog kommer komma ut till slut. Någon som vet vad det handlar om?
Ingen aning. Men kan det vara förklaringen till få kommentarer på ig från de andra?
Citera
2024-05-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Ingen aning. Men kan det vara förklaringen till få kommentarer på ig från de andra?

Ja det kan vara en förklaring. Bara Anastasia av de andra deltagarna har gillat hans inlägg. Linnea följer honom inte, men han följer Linnea.
De andra deltagarna följer dock Jimmi. Men ja man undrar..
Citera
2024-05-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Detta är bara spekulation men på sättet Linnea uttrycker sig i dagens avsnitt känns det som att det har hänt nåt mer än att Jim tagit på henne lite för ofta...

Jag tror på någon slags känslomässig utpressning där han gått över gränsen.

Bara scenen vid bommen i skogen och hur de står när de pratar där skrämmer mig. Tänk en natt hemma där han mässar om hur mkt han ger och hur mkt hon får…………. Usch!
Citera
2024-05-20, 19:15
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows

Det var väl nån som antydde nåt här i tråden och så blev det en trådsanning. Fy sjutton för illasinnade rykten och skitprat men du kanske gillar sånt?
Citera
2024-05-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Det var väl nån som antydde nåt här i tråden och så blev det en trådsanning. Fy sjutton för illasinnade rykten och skitprat men du kanske gillar sånt?

nej inte alls, men läste det på ett annat ställe också. Så därför undrade jag om nån vet något eller om det enbart är ett rykte.
Citera
2024-05-20, 19:27
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in