Citat:
Av alla som är med i programmet känns det nu som att Torsten är den som gick in i detta från början med inställningen att giftermålet ändå inte skulle hålla, utan detta var en chans för honom att utvecklas som människa, spännande psykologintervjuer och tester, gratis terapi, en givande sommar. Ett experiment. Bara det att det finns en människa på andra änden, Anastasia, som får ta konsekvenserna av hans personliga utveckling. Jag gissar att det är när Anastasia (som har skinn på näsan, men samtidigt väldigt sårbar och öppen) visar att hon fattar läget och utmanar honom får stämpeln "elak" av Torsten. Hoppas som sagt att Torsten på riktigt kan börja se henne som en människa av kött och blod och inte bara en lattjolajbans partner i experimentet han deltar i. Jag gillar dom båda två och hejar på dom, men det här senaste avsnittet skavde lite.
Sedan undrar jag också lite varför Linnéa inte bara har lämnat än, hon har ju helt checkat ut. Funderar på om det är något slags prissumma deltagarna får av svt om de håller sig kvar hela experimentet ut?
Sedan undrar jag också lite varför Linnéa inte bara har lämnat än, hon har ju helt checkat ut. Funderar på om det är något slags prissumma deltagarna får av svt om de håller sig kvar hela experimentet ut?
Tyckte det gavs liiite förklaring till detta i eftersnacksavsnittet, där Alex från förra säsongen var med och berättade om hur man som deltagare ju har gått in i experimentet med väldigt stor investering av sig själv och sin tid (typ) och att man därför ofta drar sig in i det sista för att hoppa av. Tror absolut inte att det finns ekonomiska incitament att fortsätta, utan mer eller mindre självpåtagen social "press" att fortsätta. Kalle öppnade ju verkligen för att hon skulle få avsluta, men kanske ville hon ge det en chans till under parhelgen men kände när de träffades igen att nä, det här obehaget har inte försvunnit under tiden de var ifrån varandra.
Viss kudos till Jim som verkar insett ett och annat om sig själv, men det låter samtidigt lite som att det är någon annan som berättat för honom att han borde inse det, och inte något som han själv landat i. Där verkar Torsten vara med självständig i att analysera sig själv t ex.
det är väl bara fråga våra tjejer i tråden här