Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Fick du inte lära dig i skolan att man räknar ut per "enhet" för att jämföra olika fenomen.
Och gör man det så är fortsatt män farligare än björnar.
Nej, när en man från braslien mördar sin fru i Brasilien så är han inte "utlänning".
Förstår att det är svårt fatta för sånna som du.
Onödigt svar för att slippa svara.. klassiskt.
Det är inte så viktigt vad du eller jag lärt oss i skolan... jag gör rätt. Man måste ta hänsyn hur ofta företeelsen sker, hur många chanser den har haft att hända. Jag har alltid undrat vilka människor media brukar lura när de medvetet gör den typen av fel, och det är alltså dig?
Om en Yeti endast dödar 2 personer på tusen år, är den då farligare för dig att träffa i fjällen än en ren? Renar har säkert dödat fler än 10 på tusen år, så är renen då det rätta svaret? Nej, du kan inte veta om du inte vet hur många interaktioner det varit. Om du får reda på att Yetin bara träffat två personer de senaste tusen åren och han mördade båda, vill du då vara den tredje personen som Yetin möter, eller vill du vara den 4 965 334 678 som interagerar med renarna på tusen år?
Det känns ofta som man slösar sin tid på att försöka hjälpa dig, men jag hoppas du förstod av exemplet ovan. Yetin är alltså långt farligare än renar, även om de dödat "flest" så dödar de inte "oftast". På exakt samma sätt är det med björnar och människor.
Angående det andra så kan du ändra termen till "Icke svensk", hoppas det klarnar för dig då.
Person i ett annat land som inte är svensk.