2024-05-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag dikterar inte hur kvinnor skall tänka. Jag utgår ifrån uppgiften att majoriteten valde björn.
Att alla inte valde björn betyder att alla inte tänker lika - men fortfarande har kvinnor i samma kontext samma risker att förhålla sig till - den risken är i huvudsak män.

Du skrev för bara ett par inlägg sen att kvinnor måste. Jag säger inget om vad de måste. Jag tycker gärna de får tänka själva.
Citera
2024-05-20, 17:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Du skrev för bara ett par inlägg sen att kvinnor måste. Jag säger inget om vad de måste. Jag tycker gärna de får tänka själva.
Ja kvinnor måste förhålla sig till kvinnors verklighet - precis som män måste förhålla sig till mäns verklighet.
Det innebär inte att alla tänker likadant.
Citera
2024-05-20, 18:01
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Eller så backar man långsamt ifrån björnen och fortsätter i annan riktning så kommer troligtvis björnen göra desamma. Varför skulle man ropa på just en man? Vad skulle han kunna göra tänker du?

Obegripligt att du inte har kapacitet att tänka längre än ditt korkade resonemang.
Backa sakta ifrån en isbjörn😅😅snart så är du middag..
Citera
2024-05-20, 20:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Du är pinsam micro113. Jag vågar tro hela Flashback tycker du är pinsam och besvärande. Du är förstås immun mot det eftersom du är ”som du är”. Dvs fullständigt immun mot logik och förstånd.

Så du är ett obetydligt fall. Ingen kan bry sig om dig mindre.

Men TS. När tänker du uppenbara dig igen. Eller startade du tråden och gick under jord sedan?

De enda som är pinsamma och besvärande är så klart klicken män som ägnat inlägg efter inlägg åt att gråta och gnälla över att majoriteten kvinnor som svarade på frågan "man vs bear" valde "bear".

Några av dessa män har därvidlag slagit sig för bröstet och stolt förkunnat att det är bullshit eftersom kvinnor inte stöter på björnar lika ofta som män. Till er säger jag: Mamma är jättestolt över er. Ni är smarta för er ålder.

Resten av dessa män borde få sin skärmtid kraftigt reducerad av sina handledare.

Fyfan säger jag bara. Jag visste såklart sen innan att kvinnofientliga män är undermänniskor men i denna tråden har de sjunkit till botten av slaskhinken.
Citera
2024-05-20, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De enda som är pinsamma och besvärande är så klart klicken män som ägnat inlägg efter inlägg åt att gråta och gnälla över att majoriteten kvinnor som svarade på frågan "man vs bear" valde "bear".

Några av dessa män har därvidlag slagit sig för bröstet och stolt förkunnat att det är bullshit eftersom kvinnor inte stöter på björnar lika ofta som män. Till er säger jag: Mamma är jättestolt över er. Ni är smarta för er ålder.

Resten av dessa män borde få sin skärmtid kraftigt reducerad av sina handledare.

Fyfan säger jag bara. Jag visste såklart sen innan att kvinnofientliga män är undermänniskor men i denna tråden har de sjunkit till botten av slaskhinken.
Exakt.
En del män har till och med hotat kvinnor som väljer björn över främmande man med stryk. Kinda proves the point.
Citera
2024-05-20, 21:21
Medlem
Citat:

Klicken?

Jag är närmaste rörd att nån minns detta begrepp. Seriöst alltså. Jag har inte hört detta sedan 80-talet. Så heder till dig som använder det ännu!

Till saken.

Du har ingen sak Jenny. Du är skitsur men du har ingen sak.

Som vanligt kan man säga. Du är skitsur men kommer inte med argument. Det finns inget att svara på.

Du är väldigt arg men du kommer inte med några argument. Återkom med dem så så svarar jag.
Citera
2024-05-20, 21:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Exakt.
En del män har till och med hotat kvinnor som väljer björn över främmande man med stryk. Kinda proves the point.

Japp. Det är så jävla löjligt att de tror sig ha rätten att kontrollera vad kvinnor svarar på en hypotetisk fråga på sociala medier.
Citera
2024-05-20, 23:07
Medlem
Citat:

Buuhuuu gråt mera....

Nästa gång när ni kommer med mer snevriden bajsstatistik... förvänta er exakt samma sak
Citera
2024-05-20, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Buuhuuu gråt mera....

Nästa gång när ni kommer med mer snevriden bajsstatistik... förvänta er exakt samma sak
Snedvriden bajsstatistik och helt sjuk retorik är ju det vi möter och förväntar oss av er hela tiden.
Citera
2024-05-21, 00:15
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken kvinna som helst kan berätta för dig att det där är oväsentligt. Så länge hon inte vet att främlingen i skogen har riskfaktor 0 så måste hon förhålla sig till att han kan vara farlig.
Japp, det är sunt, men det är ju inte var tråden handlar om.
Citera
2024-05-21, 00:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Japp, det är sunt, men det är ju inte var tråden handlar om.
Jo, det är faktiskt precis det som tråden handlar om.
Citera
2024-05-21, 00:28
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fick du inte lära dig i skolan att man räknar ut per "enhet" för att jämföra olika fenomen.
Och gör man det så är fortsatt män farligare än björnar.

Nej, när en man från braslien mördar sin fru i Brasilien så är han inte "utlänning".
Förstår att det är svårt fatta för sånna som du.
Onödigt svar för att slippa svara.. klassiskt.

Det är inte så viktigt vad du eller jag lärt oss i skolan... jag gör rätt. Man måste ta hänsyn hur ofta företeelsen sker, hur många chanser den har haft att hända. Jag har alltid undrat vilka människor media brukar lura när de medvetet gör den typen av fel, och det är alltså dig?

Om en Yeti endast dödar 2 personer på tusen år, är den då farligare för dig att träffa i fjällen än en ren? Renar har säkert dödat fler än 10 på tusen år, så är renen då det rätta svaret? Nej, du kan inte veta om du inte vet hur många interaktioner det varit. Om du får reda på att Yetin bara träffat två personer de senaste tusen åren och han mördade båda, vill du då vara den tredje personen som Yetin möter, eller vill du vara den 4 965 334 678 som interagerar med renarna på tusen år?

Det känns ofta som man slösar sin tid på att försöka hjälpa dig, men jag hoppas du förstod av exemplet ovan. Yetin är alltså långt farligare än renar, även om de dödat "flest" så dödar de inte "oftast". På exakt samma sätt är det med björnar och människor.

Angående det andra så kan du ändra termen till "Icke svensk", hoppas det klarnar för dig då.
Person i ett annat land som inte är svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in