Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-18, 17:48
Medlem
Tyrranics avatar
Det skulle vara intressant att se TS sojaboy-kropp.
Citera
2024-05-18, 17:50
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Många fetton skiter ju i sin egna hälsa varför tror du att de skulle bry sig ett skvatt om vad du tycker?
Citera
2024-05-18, 18:53
Medlem
PingPongZongs avatar
Såg en tjockis idag som jag inte sett på länge. Han hade vinterjacka, långbyxor och vinterkängor. Och naturligtvis hade han sina gula öronproppar i öronen. Var +28grader, blå himmel och sol. Såklart.
Citera
2024-05-18, 20:36
Medlem
Tjoflos avatar
Som att påpeka för någon varför han är fattig, när man kan arbeta och tjäna massa pengar.
Citera
2024-05-18, 22:30
Medlem
1c9r5s avatar
De flesta vill nog mest få existera. Man blir, precis som andra människor, varm av sol, vilket gör det fördelaktigt att ha mindre kläder på sig, likt en icke överviktig person. Känner du för att gå runt i långärmat, jacka och brallor när det är 25 grader ut så gör det, för all del.
Citera
2024-05-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja man undrar hur riktigt feta och överviktiga människor inte skäms när dom har så lite kläder på sig eller dom bara bryr sig inte om sin hälsa och hur dom ser ut ens ?

Eller kanske de gör att för att proveserra idioter som dig.
Citera
2024-05-20, 08:10
Medlem
Megalogics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En fet människa är fet. Inte dum. Självklart vet feta människor att det är osunt att vara just fet. Men finns inte motivationen till att gå ner i vikt eller det är svårt att gå ner i vikt och behålla vikten, så blir det svårt. Det gäller alla sorters ändringar i livsföringen.

Tänk dig själv: du har ett krav över dig att varje dag för resten av ditt liv sova mellan 21.00-4.00. Varken mer eller mindre. Och därtill ska du cykla en mil varje dag innan jobbet och endast få äta nyttigt. Men i gengäld kommer du vara smal. Hur ser din motivation ut till det?

Hur ser din motivation ut till att aldrig mer dricka alkohol? I gengäld får du vara smal.

Hur ser din motivation ut till att aldrig mer titta på en skärm? Men i gengäld får du vara smal.

Osv. En fet person måste göra dels en livsstilsförändring och sedan hålla den livet ut, för att inte gå upp i vikt igen. Alla har inte motivationen till det.

Som jag sagt tidigare, vi diskuterar inte överviktga överlag som har svårt att gå ner i vikt.

Håll dig till ämnet.
Citera
2024-05-20, 08:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Varför måste tjockisar har tighta linnen och korta shorts nu när det är sommar? dom har haft hela vintern på sig att gå ner i vikt så vi ska slippa se deras klädval på sommaren. Mina ögon blöder varje gång jag ser en tjockis med tight linne och korta shorts där allt väller ut

Borde man inte införa nån form av lag som säger att tjockisar ej ska ha dessa klädplagg? detta kan ge skador för livet

Just verkar det krylla av dom
Varför kan dom inte bara ha en t-shirt och nån klänning iställe?

Tjockisar gör lite som dom vill tror jag. Jag gillar att se dem på stan i sommar.
Citera
2024-05-20, 10:43
Medlem
bomhulls avatar
Låt tjockisar få trivas i värmen också? Det är väl ingen som vill bära tjocka lager för att dölja kroppen när det är varmt ute.
Tjocka människor känner ju sig oftast svettigare också. Var snäll mot din medmänniska
Citera
2024-05-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Låt tjockisar få trivas i värmen också? Det är väl ingen som vill bära tjocka lager för att dölja kroppen när det är varmt ute.
Tjocka människor känner ju sig oftast svettigare också. Var snäll mot din medmänniska
Hur snälla är de själva? Sitter och trängs på folk i bussar och på vagnen. Luktar illa, ser fula ut, sprider sjuka ideal och fetmaacceptans, "health at every size"
Citera
2024-05-22, 01:09
Medlem
Citat:
Jaså vad det är det för apparater? Du vill helt enkelt inte se fula eller skadade personer? Du låter rätt oempatisk. Själv vill jag helst bara se empatiska människor, så varför inte bara bli mer empatisk? Så jäkla svårt är det inte.

Edit: det finns självklart ingen kräm som tar bort bristningar. Huden har ju gått sönder och delat sig och det som är bristningen är ju tunnare hud. Det bleknar såklart men kommer aldrig gå bort. Då skulle man få sy ihop den tjockare huden i så fall och det är ju inget man gör såklart.
Tänker inte länka till dessa redskap med tanke på att reklam härinne är emot reglerna. Men jag vet att de funkar så.. Du får tro vad du vill. Jag vet.

Jag har empati för feta barn som blivit övergödda av sina feta föräldrar. Där har ju ansvaret legat helt i händerna på föräldrarna och inte barnen.

Resten ur tjockiskategorierna, inte nåt särskilt nej. De flesta av dem har gjort ett aktivt val att bli feta och strunta i allt vad hälsa vill säga. Man kan inte använda depression som en ursäkt heller. Då är man ju bara korkad eftersom fetma gör folk mer olyckliga än innan.
Citera
2024-05-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Såg en tjockis idag som jag inte sett på länge. Han hade vinterjacka, långbyxor och vinterkängor. Och naturligtvis hade han sina gula öronproppar i öronen. Var +28grader, blå himmel och sol. Såklart.
Detta reagerar jag själv ofta på även oavsett kroppsform men folk som seriöst kan gå omkring i jackor/hoodies och jeans ofta helsvart klädda när det är +25 grader och sol utan att tvärdö!?

Själv är jag på andra sidan skalan iofs och tycker allt över 20 grader är rena döden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in