Citat:
Jaså vad det är det för apparater? Du vill helt enkelt inte se fula eller skadade personer? Du låter rätt oempatisk. Själv vill jag helst bara se empatiska människor, så varför inte bara bli mer empatisk? Så jäkla svårt är det inte.
Edit: det finns självklart ingen kräm som tar bort bristningar. Huden har ju gått sönder och delat sig och det som är bristningen är ju tunnare hud. Det bleknar såklart men kommer aldrig gå bort. Då skulle man få sy ihop den tjockare huden i så fall och det är ju inget man gör såklart.
Tänker inte länka till dessa redskap med tanke på att reklam härinne är emot reglerna. Men jag vet att de funkar så.. Du får tro vad du vill. Jag vet.
Jag har empati för feta barn som blivit övergödda av sina feta föräldrar. Där har ju ansvaret legat helt i händerna på föräldrarna och inte barnen.
Resten ur tjockiskategorierna, inte nåt särskilt nej. De flesta av dem har gjort ett aktivt val att bli feta och strunta i allt vad hälsa vill säga. Man kan inte använda depression som en ursäkt heller. Då är man ju bara korkad eftersom fetma gör folk mer olyckliga än innan.