2024-05-19, 11:27
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draganoni
En moster och hennes systerbarn, finlandssvenska

Puh!
Jag var lite orolig för att det var ett par bekanta till mig som jag inte kunnat kontakta.

Men, jag vill dock beklaga sorgen för de avlidnas anhöriga.

Säkert har den ene försökt att rädda den andra.
Senast redigerad av Public Enemy 2024-05-19 kl. 11:30.
Citera
2024-05-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan inte vara så enkelt att en i paret trillar i vattnet men är dålig på att simma/kan inte simma, den andre hoppar i för att försöka rädda en vilt sprattlade pojkvän/flickvän och båda drunknar.
Kallt i vattnet och man tappar snabbt kraft och ork.

Troligt att det är detta som skett.

Det verkar enligt uppgifter i tråden handla om en moster och systerson, om de uppgifterna stämmer.

Om någon av dem trillat i vattnet kan den andre ha försökt rädda denne. Det är viktigt att ta hjälp av en livboj, eftersom den som är påväg att sjunka lätt kan dra ner den andre under ytan i panik, men det är förmodligen inget som livräddaren här har hunnit tänka på, vilket gjort att det slutat så illa att båda omkommit. Tragiskt.
Citera
2024-05-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad har hänt då enligt dig som verkar vara insatt?

Du får vänta som alla andra på mer info =)
Citera
2024-05-19, 17:14
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Min gissning eftersom det är ett så invandrartätt område att det var två solbadande från Mellanöstern, dom har sämst simkunskaper allra helst afrikaner.
Åtminstone borde sim-märket Baddaren vara inkluderat i SFI.

Hur man blir Svensk För Invandrare.

Är det mord hoppas jag innerligt att mordoffret skrattade högt när denne såg att båda skulle drunkna.

Och finlandssvenskar tydligen..
Citera
2024-05-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Och finlandssvenskar tydligen..

Finland har ju dom tusen sjöarnas land, nog måste dom ha förmågan.
"76 %
av elever i årskurs 6
kan simma enligt den
nordiska definitionen
av simkunnighet.

Men denna olycka har visat sig vara finlandssvenskar alltså?

Oavsett härkomst är det ju tragiskt, tankar till familjen säger min känslomässiga sida - gör något åt sådana här olyckor, MSB kan ju typ informera eller nåt. Säger min logiska sida.
Citera
2024-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Är det mord hoppas jag innerligt att mordoffret skrattade högt när denne såg att båda skulle drunkna.

Utan att veta närmare omständigheter skulle jag kunna tro att detta handlar om en tragisk olycka. Om det skett under sen kväll/natt finns kanske inga vittnen som kan bekräfta att det är en olycka som skett, dvs vittnen som kan bekräfta att den ene försökt rädda den andre från att drunka. Därav utreds händelsen som mord, för att elt enkelt utesluta 'foul play'...

...men samtidigt kanske det finns detaljer kring detta som väcker frågetecken för Polisen? De anhöriga kanske har sagt att båda är ytterst goda simmare?

Kan det ändå vara så att detta handlar om självmord och utvidgat självmord?

Eller att någon av dem har eller har haft en hotbild mot sig (kriminellt umgänge, våldsamt ex, eller annat) vilket gjort att denne inte velat röra sig ute själv för sin egen trygghets skull. Kanske hade de stämt träff med någon, möjligen på annan plats, men när den som haft hotbilden mot sig inte kommit själv till mötet, så har båda tagits av daga, dvs den ena har då varit fel person på fel plats, 'collateral damage' i en eskalerande konflikt?

Som sagt, detta är verkligen tragiskt oavsett vad som än må ha hänt...
Citera
2024-05-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Utan att veta närmare omständigheter skulle jag kunna tro att detta handlar om en tragisk olycka. Om det skett under sen kväll/natt finns kanske inga vittnen som kan bekräfta att det är en olycka som skett, dvs vittnen som kan bekräfta att den ene försökt rädda den andre från att drunka. Därav utreds händelsen som mord, för att elt enkelt utesluta 'foul play'...

...men samtidigt kanske det finns detaljer kring detta som väcker frågetecken för Polisen? De anhöriga kanske har sagt att båda är ytterst goda simmare?

Kan det ändå vara så att detta handlar om självmord och utvidgat självmord?

Eller att någon av dem har eller har haft en hotbild mot sig (kriminellt umgänge, våldsamt ex, eller annat) vilket gjort att denne inte velat röra sig ute själv för sin egen trygghets skull. Kanske hade de stämt träff med någon, möjligen på annan plats, men när den som haft hotbilden mot sig inte kommit själv till mötet, så har båda tagits av daga, dvs den ena har då varit fel person på fel plats, 'collateral damage' i en eskalerande konflikt?

Som sagt, detta är verkligen tragiskt oavsett vad som än må ha hänt...

En av dem tycks ju varit vid liv när de hittades, men avled kort därefter. Att den personen dött av något annat än drunkning har jag ju enormt svårt att tro. Mest troligt avled även den andra av drunknnig.

Hursomhelst, tragiskt.
Citera
2024-05-20, 00:14
Medlem
*attarapmusic är kvinnans Instagram
*=n
Citera
2024-05-20, 05:51
Medlem
Citat:
Finland har ju dom tusen sjöarnas land, nog måste dom ha förmågan.
"76 %
av elever i årskurs 6
kan simma enligt den
nordiska definitionen
av simkunnighet.

Men denna olycka har visat sig vara finlandssvenskar alltså?

Oavsett härkomst är det ju tragiskt, tankar till familjen säger min känslomässiga sida - gör något åt sådana här olyckor, MSB kan ju typ informera eller nåt. Säger min logiska sida.

Visst är det bra att kunna simma, men hamnar du oväntat i kallt vatten med kläder på (även om det nu längre inte behövs täckjacka liksom) kan den där simförmågan ofta slänga sig i väggen.
Sen ska den andra hjälpa den som ramlat i och har panik, kanske dragit i sig vatten redan och den får också i sig vatten och dör senare av det alternativt utlöser vattnet och stressen hjärtproblem hos någon av dem.

Otroligt tragisk händelse för de anhöriga när två i samma släkt drunknar såhär
Citera
2024-05-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan inte vara så enkelt att en i paret trillar i vattnet men är dålig på att simma/kan inte simma, den andre hoppar i för att försöka rädda en vilt sprattlade pojkvän/flickvän och båda drunknar.
Kallt i vattnet och man tappar snabbt kraft och ork.
Så kallt är det väl inte? Jag badade i fredags och det var bekvämt, hade kunnat ligga i 20 min
Citera
2024-05-20, 08:34
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draganoni
*attarapmusic är kvinnans Instagram
*=n
Å, så trist, en helt ung människa.
Alldeles säkert en tragisk olycka.
Citera
2024-05-20, 08:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bindningstid
Så kallt är det väl inte? Jag badade i fredags och det var bekvämt, hade kunnat ligga i 20 min
Badade du i havet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in