2024-05-19, 00:09
Medlem
FarbrorVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Är det ingen som på ditt jobb har nämnt någoting om de hört ifall Elliot nämnt något för någon om han hade tänkt göra något, hade några planer?

Just det som är så konstigt. INGEN verkar ha känt Elliott. Jag gick skiftet mot han och sen var han på en annan avdelning än där jag jobbade, så jag såg han 1 gång under 2år då vi hade nåt informationsmöte.
Jag visste bara att han tillhörde Korg-avdelningen där han var en duktig svetsare.

På fikarasterna då vi nämner Elliott så är det alla möjliga spekulationer, från kidnappning till drogförsäljning. Det är som ett enda stort svart hål, verkar inte vara nån som vet ett skit.
Citera
2024-05-19, 01:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jamen då var ju matchen inte samma kväll som han försvann och därmed ointressant.
Matchen var nog samma dag (28/11) som mobilen pingades i Jävre, dvs den dag han antas ha försvunnit. På onsdagen saknade ingen honom, utan först på torsdagen då han inte dök upp på jobbet och sen inte på middag hos sin mamma (tror jag det var).
Citera
2024-05-19, 01:16
Medlem
Alltså, det är ny information om det stämmer att killen var på en hockeymatch samma kväll före han försvann. Stämmer verkligen detta? Det som jag har hört att han sågs senast på arbetet och media har haft bilden ute där man kan se honom lämna jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vet inte när den slutade, men den här artikeln med resultatet verkar ha publicerats 20:31:

Bortasegern mot Skellefteå förlänger sviten för Färjestad
28 november, 20:31, 2023

https://hockeysverige.se/2023/11/28/bortasegern-mot-skelleftea-forlanger-sviten-for-farjestad-2023-11-28

Var det inte så att han jobbade tisdag 28 november och skulle plugga hemma på onsdagen?
Citera
2024-05-19, 06:52
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorV
Den spelades i Skellefteå, och han var med på matchen enligt vad mina kollegor sagt. Jag for aldrig och såg matchen fastän företaget bjöd.

Det e märkligt, du är den första som nämner detta efter snart 2000 inlägg i tråden?

Ni schelleftebor är bra märkliga.

Dags att öppna era trötta munnar nu!
Han har alltså varit på hockey den kvällen han försvann?

Stängdes inte mobilen av vid samma tid som matchen slutade, fast i Jävre?
Citera
2024-05-19, 07:02
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det e märkligt, du är den första som nämner detta efter snart 2000 inlägg i tråden?

Samtidigt säger ju Farbror V att Elliot var på jobbet dagen efter matchen, det går inte ihop för mig.
Citera
2024-05-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald

Det var väl kl 21:21 i Jävre, en timma efter matchen slutat isf. Jag kan tycka att polisen borde ha sökt vittnen från matchen om det varit så att han var där?
Citera
2024-05-19, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Samtidigt säger ju Farbror V att Elliot var på jobbet dagen efter matchen, det går inte ihop för mig.

Elliot jobbade till kl 15:30 dagen/tisdagen då han försvann, även matchen va den kvällen och matchen slutade efter mobilen stängdes av 6 mil norr om arenan.
På onsdagen skulle Elliot blogga till truckkortet hemma och på torsdag afton skulle han och äta middag hos sin mamman men dök aldrig upp.
Citera
2024-05-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD
Det var väl kl 21:21 i Jävre, en timma efter matchen slutat isf. Jag kan tycka att polisen borde ha sökt vittnen från matchen om det varit så att han var där?

Matchen sluta vid 21;30 vilket är lite senare än normalt pga förlängning.
Citera
2024-05-19, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Matchen sluta vid 21;30 vilket är lite senare än normalt pga förlängning.

Men vad, artikeln om matchen publicerades ju 20:31? Börjar bli lite rörigt nu. Någon duktig kanske kan ta att göra en sammanställning om all fakta som faktiskt kommit fram och är verifierat.

Var han på matchen lär han kunna synas på bilder från den, om man vet var i lokalen han befann sig. Och om han begav sig därifrån innan slutsignalen. Även vittnen som stått eller suttit utmed honom skulle ev kunnat vara möjliga att spåra. Åtminstone eftersökts offentligt. Så jag förstår faktiskt inte varför vi inte hört någonting om det tidigare.
Citera
2024-05-19, 09:25
Medlem
Citat:
Det här med hockeyn? Är inte det en trådsanning?
Någon slängde ur sig att han kanske hade varit på hockey och var arg för att de torskade och satte sig i bilen och körde.

Jag tycker att det låter högst osannolikt att han skulle varit på hockey kvällen han försvann och att det inte nämnts någonstans eller att man gjort vidare efterforskningar efter det.
Matcherna brukar dessutom börja vid 19 och vara klara vid 21.

Farbror V skriver ju också att han skulle varit på jobbet efter matchen?? Det går ju absolut inte ihop med tidslinjen.
Citera
2024-05-19, 09:38
Medlem
Citat:
Men vad, artikeln om matchen publicerades ju 20:31? Börjar bli lite rörigt nu. Någon duktig kanske kan ta att göra en sammanställning om all fakta som faktiskt kommit fram och är verifierat.

Var han på matchen lär han kunna synas på bilder från den, om man vet var i lokalen han befann sig. Och om han begav sig därifrån innan slutsignalen. Även vittnen som stått eller suttit utmed honom skulle ev kunnat vara möjliga att spåra. Åtminstone eftersökts offentligt. Så jag förstår faktiskt inte varför vi inte hört någonting om det tidigare.

Va nån som skrev att de va förlängning i den matchen vilket jag inte kollade upp, det va ingen förlängning men däremot va matschstarten 19:05 pga vädret.
Har inte hittat när den slutade men då den började 1905 va den definitivt inte klar 20:31 utan snarare 21:31
Citera
2024-05-19, 09:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Det verkar inte gå ihop att matchen skulle ha varit klar 20.31, måste vara något fel i tidsangivelsen i artikeln. Matchen började 19.05, 5 min försenad eftersom gästande lag kom fram sent pga snön. Aktiv speltid (3×20) och pauser (2×18) gör att den inte kan ha varit ha varit klar 20.31. Dessutom tillkommer en massa tid för avblåsningar etc.
Senast redigerad av outoftheblue 2024-05-19 kl. 09:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in