2024-05-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det finns människor som stöder massmord.
Japp, i Ukraina hyllar staten Stepan Bandera, en ökänd krigsförbrytare, skyldig till folkmordet i Galizien.
Citera
2024-05-18, 22:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Japp, i Ukraina hyllar staten Stepan Bandera, en ökänd krigsförbrytare, skyldig till folkmordet i Galizien.

Putin hyllade Stalin för inte så länge sedan. Just saying.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Varför? När de flesta har släktingar i Ryssland och tar den enkla vägen före den komplicerade.

Det är den största anledningen. Flera miljoner jobbade i Ryssland redan innan kriget. Jag vet flera som flyttat till sina barn i Ryssland. Jag vet andra rysktalande som flytt västerut.

Lyssna inte på vatniks de har ingen jävla aning. Folk verkar reagerar väldigt olika. Jag vet några som satte sig i bilen vid första rykte om krig andra stannar tills halva huset är bortskjutet och ryssen är några timmar bort. Bokstavligen. Jag vet en som bodde i soledar. Lägenheten finns inte längre.
Var man hamnar eller hur långt man flyr kan avgöras av var man få 2 rum istället för ett för familjen. Det praktiska verkar viktigare än hur långt från fronten. För en del.
Citera
Medlem
Citat:
Han var en ängel om vi jämför med putin
Citera
2024-05-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Sedan USA och dess allierade skänkt mer vapen så ser man hur många fler döda ryssar det är per dag, förr låg det på 800 i snitt? nu är det 1200 per dag i snitt skulle jag tro, det är fantastiskt, drömmer om 2000 döda om dagen i snitt.

Det beror väl mycket på offensiven antar jag
Citera
2024-05-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Sedan USA och dess allierade skänkt mer vapen så ser man hur många fler döda ryssar det är per dag, förr låg det på 800 i snitt? nu är det 1200 per dag i snitt skulle jag tro, det är fantastiskt, drömmer om 2000 döda om dagen i snitt.
Tror inte det är bara döda man räknar dock. 1200 skulle på 10 dagar vara 12000 vilket är jäkligt många döda.

Men ryssland har förlorat fler soldater än vad usa har gjort på ww1 ww2 vietnam korea irak afganstan krigen tillsammans. 😂
Citera
2024-05-18, 22:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Yöpp..., "det kostar att vara karl !"

(Men Putin plockar ju aldrig upp notan, personligen !)
Citera
2024-05-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ja om vi nu kan kalla det det. Den så kallade offensiven står i princip still blir några meter här och där men inte mer.
Skulle va kul och veta hur ryska generalerna tänker
Citera
2024-05-18, 22:23
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Om de flydde pga Rysslands "attack" borde de rimligtvis flytt västerut till Ukraina, inte österut till Ryssland.
Har du aldrig undrat varför de inte valde att fly till Kiev-kontrollerade Ukraina, efter att i 8 år ha varit beskjuta av Kiev-regimen?

Med tanke på hur ryssen "styrde" flyktingskorridorer, som hindrade ukrainare fly till Ukraina, menar du att amnesty, HRW och röda korset har fel när det gäller att ryssen tvångsförflyttat folk?

Amnesty: https://www.amnesty.org.uk/press-releases/ukraine-russias-forcible-transfer-and-deportation-ukrainian-civilians-war-crime-new
HRW: https://www.hrw.org/news/2023/05/25/fresh-details-russias-forcible-transfer-ukrainian-children
Röda korset: https://edition.cnn.com/2023/07/20/europe/belarus-red-cross-ukraine-children-deportations-intl/
Citera
2024-05-18, 22:25
Medlem
Skafferns avatar
Hahaha!
Enligt rysk media förbereder nu Putin ett besök till Nordkorea..
Dansbandskungen Peskov tillägger att "Allt går enligt plan.."

Planen var alltså att inte lyckas inta ett grannland, Europas fattigaste utan istället ta hjälp av efterblivna kommunister, islamister och negrer för att verkligen visa omvärlden hur patetiskt landet är och hur "Världens andra armé" (inte) fungerar.
Jodå. Omvärlden asgarvar och håller med om att planen fungerat perfekt änsålänge
Citera
2024-05-18, 22:26
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det är den största anledningen. Flera miljoner jobbade i Ryssland redan innan kriget. Jag vet flera som flyttat till sina barn i Ryssland. Jag vet andra rysktalande som flytt västerut.

Lyssna inte på vatniks de har ingen jävla aning. Folk verkar reagerar väldigt olika. Jag vet några som satte sig i bilen vid första rykte om krig andra stannar tills halva huset är bortskjutet och ryssen är några timmar bort. Bokstavligen. Jag vet en som bodde i soledar. Lägenheten finns inte längre.
Var man hamnar eller hur långt man flyr kan avgöras av var man få 2 rum istället för ett för familjen. Det praktiska verkar viktigare än hur långt från fronten. För en del.

Lyssnar inte. Driver mest med aphjärnorna. Man får berätta för de av olika anledningar då de inte klarar av att tänka så långt.

Hjälper själv en familj med boende där jag bor. Flytt två gånger nu ifrån ryssen. Först från luhansk, där de har sin familj och sina vänner. Till irpen. Och nu senast från irpen hit tack vare att allt de hade och ägde försvann över en minut. Både bil och boende.

De har mycket lärorikt att berätta som snorungarna i vuxen kropp tror sig veta.
Senast redigerad av CanisMinor 2024-05-18 kl. 22:31.
Citera
2024-05-18, 22:27
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Putin hyllade Stalin för inte så länge sedan. Just saying.

Han har också förbjudit att kritisera Stalin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in