2024-05-18, 13:18
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
När äger denna folkomröstning rum?

Det är väl upp till alla EU motståndare att få till. I v f när det gäller en svensk omröstning.
I den lokala klubblokalen kan man ha en omröstning varje dag.
Citera
2024-05-18, 13:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag kan garantera att de enda som vill ha Swexit röstar på SD. Men jag är inte säker på att alla egentligen vet varför
Jag kommer rösta på S, men jag hoppas på swexit.
EU ska ge fan i att styra och ställa i sverige, inget som gynnar Sverige har kommit ur EU, någonsin.
Citera
2024-05-18, 13:28
Medlem
Jag vill se att den lömska globalistunionen faller så jag hejar absolut på Swexit d.v.s. AfS.
https://vadkostar.eu/
Citera
2024-05-18, 13:34
Medlem
wwrs avatar
Italiens Draghi får 1900 miljarder ur Coronafonderna. Sverige fick 35.

http://www.snowleopard.info/global/wp-content/uploads/2021/06/leyen_eu_draghi_italy_next_generation_corona_recov ery_plan.jpg

Nu vill Macron ha Draghi som von der Leyens efterträdare som EU-president.

Vi blir totalt blåsta.

...

Hur många hundra miljarder vi betalade till EU det året är man inte överens om. Vill minnas Löfven sade 180 miljarder + avgiften 50.

Jag fick det till runt 400 miljarder. Vi kommer att betala på lånen till runt 2050. Våra barn föds skuldsatta pga Corona.

Och pengarna som ströddes över företagen gav upphov /bidrog till inflation och extrema energiprisstegringar. ... för att inte tala om koldioxidstegring som EU påstod sig vilja hejda !

...

De 7500 miljarder som EU krävde in utöver budgeten motsvarar i alla fall runt 5 hela EU årsbudgetar.

...

Sverige och Italien var de två starkaste ansökningarna om OS 2026. Sverige backade ur. Vi hade inte råd. Men Italien har råd ...
Senast redigerad av wwr 2024-05-18 kl. 14:18.
Citera
2024-05-18, 14:25
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det är väl upp till alla EU motståndare att få till. I v f när det gäller en svensk omröstning.
I den lokala klubblokalen kan man ha en omröstning varje dag.
Finns inga EU motståndare som ens är i närheten av den svenska riksdagen och detta vet du om.

Så att säga så där lite överlägset och nedsättande "Det är väl upp till alla EU motståndare att få till. I v f när det gäller en svensk omröstning." är patetiskt löjligt.

Jag ska rösta på ett parti som är för ett utträde men in i riksdagen lär vi inte nå tyvärr...det sovande folket du vet.
Citera
2024-05-18, 16:00
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Finns inga EU motståndare som ens är i närheten av den svenska riksdagen och detta vet du om.

Så att säga så där lite överlägset och nedsättande "Det är väl upp till alla EU motståndare att få till. I v f när det gäller en svensk omröstning." är patetiskt löjligt.

Jag ska rösta på ett parti som är för ett utträde men in i riksdagen lär vi inte nå tyvärr...det sovande folket du vet.

Man måste börja någonstans. Eller?
Rom byggdes inte på en dag.
Afs är väl en början?

Sedan är väl utsikterna för en majoritet för utträde, väldigt långt bort.
Måste väl hända något uppseendeväckande.
Vad det skulle behöva vara har jag inte en susning om.

Intressant dock är att man i England pratar om Brexit som ett misstag. Trodde man skulle vara för stolta för att våga erkänna detta.
Citera
2024-05-18, 16:20
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Oj. Nu brann alla säkringar.

Var detta dina argument för Swexit?

Rösta du för Swexit, så mår du personligen i v f bättre.
Det kommer!
Även om du tror att EU är evinnerlig (liksom Nazister drömde om det 1000-åriga riket). Sovjetunionen överlevde inte heller.
Även om det för små politiska-kommissarier som du, fram tills 1980-talet, trodde Sovjetunionen skulle bestå i evighet.
Citera
2024-05-18, 16:23
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Man måste börja någonstans. Eller?
Rom byggdes inte på en dag.
Afs är väl en början?

Sedan är väl utsikterna för en majoritet för utträde, väldigt långt bort.
Måste väl hända något uppseendeväckande.
Vad det skulle behöva vara har jag inte en susning om.

Intressant dock är att man i England pratar om Brexit som ett misstag. Trodde man skulle vara för stolta för att våga erkänna detta.
Det är dom sedvanliga Brexit motståndarna som målar fan på väggen.

England är på väg åt helvete med eller utan EU....EU borde vara glada att detta land inte längre är med förutom som en kassako då.
Citera
2024-05-18, 16:24
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Det kommer!
Även om du tror att EU är evinnerlig (liksom Nazister drömde om det 1000-åriga riket). Sovjetunionen överlevde inte heller.
Även om det för små politiska-kommissarier som du, fram tills 1980-talet, trodde Sovjetunionen skulle bestå i evighet.

Oj!
Du kan verkligen koka soppa på en spik!
Citera
2024-05-18, 16:29
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Det är dom sedvanliga Brexit motståndarna som målar fan på väggen.

England är på väg åt helvete med eller utan EU....EU borde vara glada att detta land inte längre är med förutom som en kassako då.

Med eller utan? Allt kan gå helvete. Det är alltid ett bra argument som funkar.
Det skulle ändå gå åt helvete….

Ensam är stark, antar jag.
Citera
2024-05-18, 16:32
Medlem
EnCartes avatar
Jag är för EU som handelsunion, men mot den politiska unionen. Den som vill bestämma vad vi ska få tycka och anse, De som driver åsikter baserade på marxistliberala idéer. De som begränsa yttrandefriheten och detaljstyra våra liv utifrån vänsterns narrativ och dogmer. Imperiebygget. Så kan man inte bara gå ur den politiska unionen, är det swexit som gäller för mig.
Citera
2024-05-18, 16:49
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Med eller utan? Allt kan gå helvete. Det är alltid ett bra argument som funkar.
Det skulle ändå gå åt helvete….

Ensam är stark, antar jag.
Hua vad hemsk...Norge Schweiz och Storbritannien lider svårt av ensamhet och känner sig isolerade från Europa och omvärlden då antar jag.

Konstigt då att Norge och Schweiz aldrig ansökt om att slippa sin ensamhet samt isolering och att Storbritannien valde den fruktade ensamheten och isoleringen.....Bättre rappakalja kan du väl producera när du ändå är i gång.

Är du här utsänd av liberalerna för att "trolla"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in