2024-05-18, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Abraham Lincoln anses vara USAs mest populära president någonsin, och han hade inget emot att hålla val under inbördeskriget. Det gick tydligen bra då i världens främsta demokrati, men nu är det omöjligt? Nä, här ligger en hund begraven.

Vad sägs om 150 år av mänsklig utveckling? (Med mänsklig utveckling avser jag inte den tekniska utvecklingen, för den händelse du trodde det. Utan sinnet, lärdomar av historien och inte minst synen på demokrati; dvs allt sådant där som ryssarna stått helt utanför.)

Och vad gäller Lincolns popularitet så är den nog snarare följden av vad han åstadkom, än att han genomförde val.
Citera
2024-05-18, 08:10
Bannlyst
En ukrainare med nazitysklands vapensköld smyger till förstörd tysk Leopard 2A4. Vilken ironi!
https://vk.com/video-72671313_456317800
Senast redigerad av Sexology 2024-05-18 kl. 08:12.
Citera
2024-05-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja vodkabjörnen tog sig tydligen en rejäl fredagsfylla!
Jag tror inte Polen kommer att acceptera ett ryskt försök att annektera delar av deras land!
Nato skulle säkert ha synpunkter på detta med!

Förslaget skulle antagligen behandlas mer seriöst om 50% av zonen låg på ryskt territorium. Att Ryssland ensidigt vill ha en säkerhetszon i länder som aldrig skulle få för sig att anfalla Ryssland..... Vilket århundrade lever ryssen i? Jag trodde de var kvar på 1800-talet, men de kan inte ha kommit ens så långt. Kanske de är på 1600-talet?
Citera
2024-05-18, 08:16
Medlem
SpOeNdis avatar
Det kommer rapporter in ifrån Ukraina (bland annat aidar) att ryssarna håller på samla ihop mer å mer trupper i sumy regionen.

så här ser försvars linjen ut...

(pro ukrainsk sida)

https://t.me/pilotblog/12178?single
Citera
2024-05-18, 08:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexology
En ukrainare med nazitysklands vapensköld smyger till förstörd tysk Leopard 2A4. Vilken ironi!
https://vk.com/video-72671313_456317800

Jag tror du behöver backa bandet en cirka 2000 år, det är en Romersk örn man ser där. Googla på Aquila och en dag kommer du hitta rätt.
Citera
2024-05-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Är det jobbigt när verkligheten kommer ifatt? Det är alltså inte RT eller TASS som är källan utan The American Conservative.
Har inte haft tid att läsa länken, du skickar så oerhörd mängd dynga så jag måste solla, men kan du svara på min fråga: hur känns det att dina bröder springer obeväpnade in i döden i putlers köttvåg?
Citera
2024-05-18, 08:41
Medlem
Lite synd att vintern är över nu när Ukraina attackerar raffinaderier och annat därtill. Om oljan/gasen förblir kvar inne i pipelinen när det fryser till utan att kunna flyta på, då ligger ryssarna riktigt illa till. Det förstör allt. Det är inte bara att vänta på töväder. Det är inte bara att stänga av kranarna. Infrastrukturen tar stor skada och måste repareras. Något de inte har folk nog att göra på många år. Således = Kaos. Förhoppningsvis kommer drönarna nöta på även under vintern som kommer.
Citera
2024-05-18, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Har inte haft tid att läsa länken, du skickar så oerhörd mängd dynga så jag måste solla, men kan du svara på min fråga: hur känns det att dina bröder springer obeväpnade in i döden i putlers köttvåg?
DEn här tråden är i stora drag numera irrelevant, i princip ett forum för avlönad ryzzpropaganda,,tyvärr skrivs nästan inget som är relevant eller sant,,enbart länkar till tredjehandsuppgifter eller direkt lögner hämtade från ryzzpropagande, och lögnaktig svartmålning av Zelensky,,kom för i helvete med saklig kritig mot Zelensky om han skall kritiseras! fast jag är naiv när jag skriver en sådan önskan, Ryzzens sätt att propagera har ju alltid byggt på att ljuga, fy fan det är hemskt,,
Citera
2024-05-18, 08:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
går inte att göra denna jämförelse alls då det inte var ryzzland som ville placera ut missiler,,,det var sovjet unionen
Du har helt rätt. Jag vet att Kubakrisen inte har något att göra med dagens situation.

Men ryssråttor påstår ju konstant att Ukraina invaderades för att USA/Nato inte ska placera kärnvapenmissiler utmed gränsen som är riktade mot Ryssland.

Detta är ju en sån jävla infantil lögn,
Citera
2024-05-18, 08:59
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Vad tror du rysslands invasion om grannlandet handlar om? att putin vil komma dit och runka?
Han vill stoppa demokratirörelsen som är ett hot mot hans diktatur. Om Ukrainare upptäcker fred och frihet så är det inte långt borta att Ryssar vill ha samma sak. Så svaret i den här bunkerdvärgens hjärna blir att skicka hundratusentals människor till sin tidiga död, allt för att han och hans polare ska kunna fortsätta våldta det Ryska folket.
Citera
2024-05-18, 09:20
Medlem
Verkar inte gå så bra nu för Ukraina.... Kolla norra delen av Ukraina på kartan! Ryssland vinner stort!
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Citera
2024-05-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Verkar inte gå så bra nu för Ukraina.... Kolla norra delen av Ukraina på kartan! Ryssland vinner stort!
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375

Vaknade du nu? Ja. Ryssland har gått över gränsen, fått enorma förluster och tvärnitat. Putin säger att detta var planen hela tiden och att de inte har lust att ta staden just nu.

Du försöker väl inte förvränga fakta vatnik?

Citat:
Ukrainian and Western sources continue to report that Russian forces are committing war crimes in newly occupied areas of Kharkiv Oblast.

Död åt vatniks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in