2024-05-17, 22:45
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ukraina måste bomba dem med 4-5 månaders intervall för att hålla dem obrukbara.

Alla raff ligger inte inom räckhåll
Det låter bra! Vi håller tummarna!
Citera
2024-05-17, 22:51
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Jag har sett ytterst få ryssfanatiker i denna tråd. .
Har du ingen spegel hemma?

Vi som supportrar Ukraina är inga krigsfanatiker, vi vill att den som krigar åker hem , hur tröga är ni ?
Senast redigerad av RealTide 2024-05-17 kl. 22:55.
Citera
2024-05-17, 22:51
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Kreml föreslår en "Sanitär zon" som ska innefatta hela Ukraina och delar av Polen

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-miedwiediew-zapowiada-strefe-sanitarna-ma-przebiegac-przez-p,nId,7517612
Citera
2024-05-17, 22:52
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Varför dra upp Putin? Han är en blodtörstig diktator som grillar ukrainska spädbarn till frukost.
Mina inlägg handlar om Zelensky, demokratins främste riddare. Så framställs han i gammelmedia, och den smörjan går såna som du.
Det verkar vara så konstigt att du drar upp Zelensky och demokrati som om du hade några principer som du försöker försvara. Hade du på allvar brytt dig om demokrati hade du riktat ditt sladder mot din egen herre och dina egna hunsade landsmän. I väst avskyr vi din mästare Poopin.
Citera
2024-05-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Det skulle behövas ungefär 46 000 man för all utrustning som jag listade upp. Det är ingenting. Så nä manskapet är inte problemet.

Bara infrastrukturen kring 4000(!) F16 kräver mer än 46.000 man.

100 patriot-system??

Förstår din frustration(desperation) men du bör nog börja fila lite på verklighetsanknytningen.

Ukraina behöver inte 100 patriotsystem, inte heller 4000 F16.

Antar att det finns en vilja att infoga någon slags uppgivenhet här.
Citera
2024-05-17, 22:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Javisst står Google för översättningarna men du klippte bort en del av mitt inlägg:

Jag följer Telegram och kan konstatera att varenda ord du skriver kan man hitta på Telegram, du översätter många av dem med en egen tramstwist för att det ska se ut som om du själv är upphovsmannen.

Du är ingenting annat än en propagandapapegoja vars inlägg är en omarbetad version av ryska fascistkonton

Netailove & Heorhiivka Have Fallen
https://www.youtube.com/watch?v=p7l0YhfSiAA
Citera
2024-05-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du har hamnat snett i det här. Zelenskyj är skurken.

Jaha!? Har Zelensky invaderat Ukraina?
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Din lista stämmer väldigt bra när det kommer till hur NAFO-mupparna resonerar. Jag har sett ytterst få ryssfanatiker i denna tråd. Allt hat och misantropi kommer från mupparnas håll. Det är de som är de riktiga propagandaoffren.
Inte undra på att hatet och föraktet riktas mot er. Vilken frisk människa stödjer mördaren Ryssland?
Vilken idiot inte bara försvarar Ryssland utan propagerar för dem?
Du är uppenbarligen en idiot som hejar på mördaren och argumenterar för att offret förtjänar att bli mördad.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Kreml föreslår en "Sanitär zon" som ska innefatta hela Ukraina och delar av Polen

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-miedwiediew-zapowiada-strefe-sanitarna-ma-przebiegac-przez-p,nId,7517612

Den sanitära zonen ska vara ryssland, det är dom som ska sättas i karantän.

Man häpnar över hur många sinnessjuka förslag som kommer från ryssland, är dom galna allihop där eller.
Ingen Europeé tycker det här förslaget ens är värt att notera, inte ens Putins kompisar som ex Orban accepterar det.
Citera
2024-05-17, 22:59
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Din lista stämmer väldigt bra när det kommer till hur NAFO-mupparna resonerar. Jag har sett ytterst få ryssfanatiker i denna tråd. Allt hat och misantropi kommer från mupparnas håll. Det är de som är de riktiga propagandaoffren.

Faran med allt detta är nog inte psykologisk, utan snarare att man riskerar att träda in i en verklighetsförvrängande dimma som sätter dom kritiska fakulteterna ur spel.

Till exempel så vore det likaledes vansinnigt att tro att Ryssland kan ge sig på och erövra NATO-länder i öst som det är att hoppas på att Ukraina kan vinna ett utnötningskrig med Ryssland och ta tillbaka sina (i praktiken förlorade) landområden i syd och öst. Ekvationen gällande en sådan kamp är nämligen tämligen enkel — manskap och materiel, faktorer som efter 2023 favoriserar Ryssland.

Samtidigt så är också Ryssland, nu som då, korrupt och ett betydande hot mot stabiliteten i östra Europa så länge dom tror att deras säkerhetsriktlinjer ger dom rätt att unilateralt agera med vapenmakt om man inte går dom till mötes med eftergifter som bygger på att Ryssland/Putin fortfarande är Sovjetunionen.

Men oavsett vad enskilda medborgare tror och tycker om det här, så avgörs det på långt högre nivå. Mitt stalltips är att det blir någon slags koreansk lösning med Dnjepr som skiljelina, men ingen ockupation av områden längre västerut. Sedan EU och NATO för det som återstår av Ukraina.
Citera
2024-05-17, 23:01
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Den sanitära zonen ska vara ryssland, det är dom som ska sättas i karantän.

Man häpnar över hur många sinnessjuka förslag som kommer från ryssland, är dom galna allihop där eller.
Ingen Europeé tycker det här förslaget ens är värt att notera, inte ens Putins kompisar som ex Orban accepterar det.
Jag hade inte varit så säker på att Orban skulle säga nej till sån lösning. Sedan Tusk har kommit tillbaka till makten så uppstod en spricka mellan Warszawa och Budapest
Citera
2024-05-17, 23:03
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Jag hade inte varit så säker på att Orban skulle säga nej till sån lösning. Sedan Tusk har kommit tillbaka till makten så uppstod en spricka mellan Warszawa och Budapest
Orban är en populist men ingen idiot, han vill inte ha ryzzen närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in