2024-05-17, 21:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
jag vill hellre möta en björn en dig din efterblivna feta kosa.
jag skulle välja en björn över en fet slyna varje gång för du är så värdelös
Ok.
Eftersom detta inte är ett forum för kontakt så vet jag inte riktigt varför du har behovet att deklarerar det.
För tydlighetens skull får jag väl påtala att den här feta kossan är gift sedan 35 år, och inte haft någon som helst ambition att ragga på dig.
Att du uppfattar mina svar till dig som något sådant är ju dock bara återigen att du visar hur du inte förstår kvinnors verklighet - en kvinna på flashback är nog sällan ute efter ragg utan vill delta i diskussioner - och hur män som du omtolkar och vantolkar saker för att det skall passa er och föda ert ego.

Med det sagt så är jag fortfarande kvinna - det är inte du - och jag lever i kvinnors verklighet - det gör inte du.
Jag skulle välja björnen -- men helt utan att överväga sexuell knullbarhet, kroppsform och andra attribut. Valet är inte för att du är ful och fet - utan för att den utgör en mindre risk och ger en större möjlighet till en situation jag kan kontrollera.
Citera
2024-05-17, 21:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
DET ÄR DU som missar poängen gång på gång... det är en manshatande trend och du vägrar inse det

Du har även bokstavligen tagit av masken och även visat ditt äckliga manshat genom din kommentar där du nämnde att "dom enda rovdjuren som väldtar är män"

Hejdå ditt jävla manshatande äckel... tack för att du iaf gjorde det lättare för mig att visa andra att detta faktiskt handlade om manshat hela tiden
Nej, att välja bort risker är inte manshat.

Vilka fler rovdjur våldtar kvinnor än män?
Berätta?
Jag har hört talas om en älg som dödade en kvinna, men vare sig om björn eller älg som våldtagit en kvinna.

Vilka rovdjur förutom män våldtar kvinnor?
Citera
2024-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlar inte om manshat, det handlar om kvinnors verklighet och vilka risker de har att förhålla sig till.
Precis som det inte är manshat att välja bort en fest med 7 främmande män.
”Kvinnors verklighet”?

Vad vet du mer om den än jag?

Hur kan du göra dig till taleskvinna för alla kvinnor? För att du är kvinna?

Jag, som man, kan lika gärna tala för alla kvinnor som har delar min ras, utbildning, utsatta brott, rashat osv.

Är du micro113 mer utsatt för brott och hat än vad jag är?
Citera
2024-05-17, 21:26
Medlem
du ger solipsismen ett ansikte du är så långt upp ditt eget arsle du inte kan tänka utanför ditt ego.
Citera
2024-05-17, 21:29
Medlem
Citat:
Nej, att välja bort risker är inte manshat.

Vilka fler rovdjur våldtar kvinnor än män?
Berätta?
Jag har hört talas om en älg som dödade en kvinna, men vare sig om björn eller älg som våldtagit en kvinna.

Vilka rovdjur förutom män våldtar kvinnor?

Du väljer inte bort "risker" baserat på korrekt fakta och statistik... utan du väljer "björn" pga ditt manshat.... du har redan visat ditt manshat... din mask är borta.... varför leker du fortfarande som att detta handlar om en rationell diskussion ? Du jämnför män med odjur och tror det inte handlar om manshat... vad mer finns att säga.... jag har redan bevisat mitt poäng.... denna virala "man vs bear" trend handlar enbart om manshat.... och du är en perfekt exempel på det

Och om du åtrigen tvingar mig ta upp mina argument varför din statisik är "biased" och korkad... då har du verkligen en guldfisk minne.... snälla låt mig inte tappa hoppen för dig... gör mig stolt istället
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-17 kl. 21:34.
Citera
2024-05-17, 21:31
Medlem
Citat:
Män -- jag vet ingenting om er verklighet men jag vill diktera den för er.

De enda odjur kvinnor blir våldtagna av är män -- fundera på det.
Nej, kvinnor blir även våldtagna av kvinnor. Män blir också våldtagna av kvinnor, samt av män.

Hur passar det in i dina funderingar?
Citera
2024-05-17, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
”Kvinnors verklighet”?

Vad vet du mer om den än jag?

Hur kan du göra dig till taleskvinna för alla kvinnor? För att du är kvinna?

Jag, som man, kan lika gärna tala för alla kvinnor som har delar min ras, utbildning, utsatta brott, rashat osv.

Är du micro113 mer utsatt för brott och hat än vad jag är?
Nej, du som man kan aldrig tala för en kvinna - inte ens din egen - ur det perspektivet (kvinnors verklighet).

Den här diskussionen handlar inte om utsatthet - den handlar om vad kvinnor väljer i en given situation.
Citera
2024-05-17, 21:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Du väljer inte bort "risker" baserat på korrekt fakta och statistik... utan du väljer "björn" pga ditt manshat.... du har redan visat ditt manshat... din mask är borta.... varför leker du fortfarande som att detta handlar om en rationell diskussion ? Du jämnför män med odjur och tror det inte handlar om manshat... vad mer finns att säga.... jag har redan bevisat mitt poäng.... denna virala "man vs bear" trend handlar enbart om manshat.... och du är en perfekt exempel på det

Och om du åtrigen tvingar mig ta upp mina argument varför din statisik är "biased" och korkad... då har du verkligen en guldfisk minne.... snälla låt mig inte tappa hoppen för dig... gör mig stolt istället
Jag utgår ifrån frågeställningen - och har i diskussioner med dig konstaterat att du är en del av problematiken eftersom du inte ens försöker inse att vi talar om skilda perspektiv och skilda verkligheter ... utan du försöker, som med en ryggradsreflex, hävda att ditt perspektiv gäller och kvinnor skall foga sig.

Du är inte kvinna. Du bör försöka börja med att förstå det.
Citera
2024-05-17, 21:45
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Män -- jag vet ingenting om er verklighet men jag vill diktera den för er.

De enda odjur kvinnor blir våldtagna av är män -- fundera på det.

Vi kvinnor talar inför döva öron. De vill inte och är inte förmögna att förstå vår verklighet. Troligtvis för att sista gången de någonsin kände sig rädda var någon gång i lågstadiet.. De förstår inte.
Citera
2024-05-17, 21:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, kvinnor blir även våldtagna av kvinnor. Män blir också våldtagna av kvinnor, samt av män.

Det sker extremt sällan att kvinnor våldtar kvinnor --- men du har en poäng, det är vanligare än att björnar våldtar kvinnor.
Alternativet att möta en främmande kvinna fanns dock inte med -- frågan är, främmande man eller björn.

Mäns utsatthet och verklighet är inte ämnet för tråden. Starta en ny och försök inte kidnappa frågan i denna.
Dock kan sägas att män blir oftast våldtagna av andra män -- att kvinnor är förövare är sällsynt.
Citera
2024-05-17, 21:46
Medlem
Citat:
Nej, du som man kan aldrig tala för en kvinna - inte ens din egen - ur det perspektivet (kvinnors verklighet).

Den här diskussionen handlar inte om utsatthet - den handlar om vad kvinnor väljer i en given situation.
Så alla kvinnor är som du alltså?

Ingen skillnad mellan dem. Micro113 representerar alla kvinnor?
Citera
2024-05-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent

tror egocentriska slynan helt ignorerar faktisk verkligen för sin egen slyna verklighet
https://www.cdc.gov/intimate-partner-violence/about/intimate-partner-violence-sexual-violence-and-stalking-among-men.html
1 av 3 män har upplevt sexuella trakasserier av en kvinna.
feministerna har lobbat för att inte klassa vad kvinnor gör som våldtäkt och förs ur egen statistisk.
1 av 14 har våldtagits av en kvinna.
https://www.centreformalepsychology.com/male-psychology-magazine-listings/false-allegations-of-rape-the-true-extent-remains-unknown
80% av anklagelser om sexbrott av kvinnor är falska.
det är större risk att en man falskt anklagas än att en kvinna våldtas.
män utsätts i större grad för trakasserier av kvinnor.
https://www.psypost.org/71-of-uk-men-have-experienced-some-form-of-sexual-victimization-by-a-woman/
80% av män misshandlas av kvinnor motstående bara 20% av kvinnor har upplevt det.

"82% of male victims of sexual coercion reported only female perpetrators."
cdc visar att bögvåld sker nästan inte män är inte agressiva utan kvinnor är det riktiga hotet.

Intimate partner violence:

97% of men who experienced rape, physical violence, or stalking by an intimate partner had only female perpetrators.
kvinnor begår extremt mycket våld mot män i relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in