2024-05-17, 13:22
Avslutad
Han är nu sjukskriven på obestämd tid. Mycket märklig händelseutveckling.

https://www.dn.se/direkt/2024-05-17/avhoppad-ordforandekandidat-sjukskriven/
Citera
2024-05-17, 13:31
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Han är nu sjukskriven på obestämd tid. Mycket märklig händelseutveckling.

https://www.dn.se/direkt/2024-05-17/avhoppad-ordforandekandidat-sjukskriven/
” Avhoppad ordförandekandidat sjukskriven
På torsdagskvällen, dagen innan LO:s kongress skulle starta, meddelade valberedningen att den föreslagna ordförandekandidaten Pim van Dorpel hoppat av. Personliga skäl angavs som förklaring.
Pim van Dorpel är vice ordförande för Hotell- och restaurangfacket, HRF. Ett uppdrag han från och med i dag är sjukskriven från. Det meddelar Maikel Ilias, kommunikationsansvarig på HRF. Han vill inte svara på varför eller hur länge van Dorpel väntas vara sjukskriven.”

Något har förstås hänt. Jag gissar att det finns något i hans historia som ställt till det. Något som inte ansågs vara vidare viktigt innan ”trollfabriker” blev det största debattämnet sedan ölandsbrons varande eller icke-varande.

Det fackförbund han är vice ordförande för har vad jag förstått varit hyfsat aktiva på nätet inför riksdagsval och nog inte alltid varit riktigt lika aktiva med att skriva ut avsändare.

Nåja, förr eller senare lär vi väl få reda på vad som faktiskt har hänt.
Citera
2024-05-17, 16:14
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
” Avhoppad ordförandekandidat sjukskriven
På torsdagskvällen, dagen innan LO:s kongress skulle starta, meddelade valberedningen att den föreslagna ordförandekandidaten Pim van Dorpel hoppat av. Personliga skäl angavs som förklaring.
Pim van Dorpel är vice ordförande för Hotell- och restaurangfacket, HRF. Ett uppdrag han från och med i dag är sjukskriven från. Det meddelar Maikel Ilias, kommunikationsansvarig på HRF. Han vill inte svara på varför eller hur länge van Dorpel väntas vara sjukskriven.”

Något har förstås hänt. Jag gissar att det finns något i hans historia som ställt till det. Något som inte ansågs vara vidare viktigt innan ”trollfabriker” blev det största debattämnet sedan ölandsbrons varande eller icke-varande.

Det fackförbund han är vice ordförande för har vad jag förstått varit hyfsat aktiva på nätet inför riksdagsval och nog inte alltid varit riktigt lika aktiva med att skriva ut avsändare.

Nåja, förr eller senare lär vi väl få reda på vad som faktiskt har hänt.
Extremt. Och han var LOs bästa val? Uppenbarligen klen och lätt att grupptrycka bort. Precis en sådan ledare man inte behöver.

Tafsat någon på bröstet i 1 sekund? Eller andra allvarliga brott värda livstids hängning.

Eftersom det är LO så går min feminist-radar igång. Fitt-stimmet regerar där. Men jag har inte mer fakta än i tråden.
Citera
2024-05-17, 16:29
Medlem
Kan inte bidra med någon info, visste inte vem
han var. Men när jag läser omdömen i LO
tidning så verkar inte det vara strålande positivt, ganska ljumma åsikter om honom.
Hoppas LO kan välja någon bra.
Gärna någon färgstark som kan entusiasmera.
LO har haft för många byråkrat typer som
ska vårda förhållandet med arbetsgivare.
LO borde radikaliseras
Senast redigerad av mangne 2024-05-17 kl. 16:35.
Citera
2024-05-17, 16:36
Medlem
Talade med en facklig kollega som har något uppdrag hon åker på var och varannan vecka i stockholm åt Lo. Hon säger att han legat runt med massa brudar och fått nån liknande me too anklagelse mot sig.
Citera
2024-05-17, 16:56
Medlem
Helt klart är det oegentligheter. Något lik har flytet upp i vaken just i rättan tid. Det våras ju då brukar sådant hända. Han klarade inte vandelsprövningen. Då brukar det heta att man avgår pga personliga problem.
Citera
2024-05-17, 17:10
Medlem
TröttSvensks avatar
För att hoppa av ett ordförandeskap i LO, som sen kommer att ge en hög lön livet ut och massvis med tillägg och förmåner måste det vara något allvarligt som hänt, som om det blivit känt efter valet, tvingat honom att avgå.
Jag gissar på en polisanmälan om något sexbrott.
Citera
2024-05-17, 17:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
2 dagar före valet till post han tidigare tackat ja till så drar han sig ur av privata skä!v Varför?
Vad har de kommit på honom med? Brott? Sexhistorier, skattefusk? Nån skit har han fått på sig. Någon som vet?
En sexhistoria som blossar upp låter mest troligt. Han tillhör ju trots allt hotell- och restaurang med många galanta damer i sin organisation.
Citera
2024-05-17, 17:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungman-Jansson
Pim van dorpel? Det kan inte vara ett riktigt namn. Nu hittar du bara på saker.
Om du slickar hans nedre länder kanske du kommer på att det inte är ett helkonstigt namn.
Citera
2024-05-17, 18:29
Avslutad
grovt rattfylleri
https://arbetet.se/2024/05/07/foreslagna-lo-basen-pim-van-dorpel-har-domts-for-grovt-rattfylleri-i-dag-ar-jag-nykter-alkoholist/#:~:text=Pim%20van%20Dorpel%2C%20som%20f%C3%B6resl %C3%A5s,Det%20jag%20gjorde%20var%20f%C3%B6rkastlig t.%E2%80%9D&text=Med%20mindre%20%C3%A4n%20tv%C3%A5 %20veckor,f%C3%B6rslag%20till%20ny%20LO%2Dordf%C3% B6rande.
Citera
2024-05-17, 18:34
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
grovt rattfylleri
https://arbetet.se/2024/05/07/foreslagna-lo-basen-pim-van-dorpel-har-domts-for-grovt-rattfylleri-i-dag-ar-jag-nykter-alkoholist/#:~:text=Pim%20van%20Dorpel%2C%20som%20f%C3%B6resl %C3%A5s,Det%20jag%20gjorde%20var%20f%C3%B6rkastlig t.%E2%80%9D&text=Med%20mindre%20%C3%A4n%20tv%C3%A5 %20veckor,f%C3%B6rslag%20till%20ny%20LO%2Dordf%C3% B6rande.
Det var ju 2011.
Citera
2024-05-17, 18:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
En sexhistoria som blossar upp låter mest troligt. Han tillhör ju trots allt hotell- och restaurang med många galanta damer i sin organisation.
Helt klart något med sex att göra. Det är det enda som får någon att bete sig så här märkligt, och hastigt och frivilligt avsäga sig en massa pengar och förmåner (tänk t.ex. Littorin).

Troliga orsaker i sannolikhetsordning:
1. Me Tooat någon, odds 1.20
2. Köpt sex odds 5
3. Någon slags pedofilanknytning odds 20

Någon har passat på att blackmaila honom nu när han blev aktuell för en hög post. Så det kan vara något som hänt för länge sedan.

Allt annat hade de kunnat förklara bort på något sätt. Och de hade omedelbart haft media på sin sida, och tystat ner. Men de ovan uppräknade är alldeles för allvarligt i dagens samhälle.

Edit: Vet vi om han har något samröre med Federley?
Senast redigerad av Flor-Ida 2024-05-17 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in