2024-05-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Intressant frågeställning från Otto Ekevis intervju med Lampers (jag funderade en del över det själv också ett tag):

Varför gick inte någon av Skandiavakterna ut och kollade om statsministern verkligen hade blivit skjuten?

Det är ju mer än en vakt där men man har väl knappt hört ett knyst om att de gjorde det .

Ja, hela Skandias inre liv är något för sig själv.
Citera
2024-05-17, 01:43
Medlem
Hittade en bild på Engström jag inte sett tidigare.

https://www.ekkofilm.dk/media/dyn/link/Middag_1.jpg?_=1591619758
Citera
2024-05-17, 02:06
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Fan vad det stinker psykopat om palmemördaren. Inga leende ögon i den skallen.
Citera
2024-05-17, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Till hans vänster, är det hans senaste fru?
Citera
2024-05-17, 07:11
Medlem
quggels avatar
Citat:
Intressant frågeställning från Otto Ekevis intervju med Lampers (jag funderade en del över det själv också ett tag):

Varför gick inte någon av Skandiavakterna ut och kollade om statsministern verkligen hade blivit skjuten?

Det är ju mer än en vakt där men man har väl knappt hört ett knyst om att de gjorde det .

De fick väl inte lämna lokalen hur som helst?
Dessutom är det ju inte alla som dras till en plats där det varit skottlossning.

Men framför allt: Om det gått 20 minuter och ambulansen har åkt, varför skulle de då gå ut?
Citera
2024-05-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Till hans vänster, är det hans senaste fru?

Jag tror inte det. Man har vel frugan på sin högra sida?

Kan vara hon som tog bilden? Det står bara «foto privat».
Citera
2024-05-17, 09:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Du har trion SE, CA, CP.
Någon av dessa är GM enligt min mening.
Samtliga har "besvärande omständigheter".
Stämmer uppgifterna om att Sovjet kände till mordet i förväg så kan vi avskriva alla gm från CP, SE, CA, polisspåret mm som medvetna villospår.
Då har vi att göra med något mycket mörkare än en ensam galning.
Citera
2024-05-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Stämmer uppgifterna om att Sovjet kände till mordet i förväg så kan vi avskriva alla gm från CP, SE, CA, polisspåret mm som medvetna villospår.
Då har vi att göra med något mycket mörkare än en ensam galning.

Hur stor och omfattande skulle denna hittills helt materialobottnade konspiration se ut?
Jag begriper mig inte på diverse konspirationshaverister.
Verkligheten sätter stopp för den groteska spekulationerna.
Citera
2024-05-17, 09:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Fan vad det stinker psykopat om palmemördaren. Inga leende ögon i den skallen.
Det stinker troll om dig snarare, SE ser ut som en lätt neurotisk välordnad medelklassherre. Till sätt är han så långt ifrån en mördare man kan komma.
Senast redigerad av Sonnenwende 2024-05-17 kl. 09:27.
Citera
2024-05-17, 12:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av quggel
De fick väl inte lämna lokalen hur som helst?
Dessutom är det ju inte alla som dras till en plats där det varit skottlossning.

Men framför allt: Om det gått 20 minuter och ambulansen har åkt, varför skulle de då gå ut?

ALG hade precis kommit tillbaka från sin rondering, när SE ramlade in. Nä SE gick, strax före tolv, säger HO att han och ALG pratade en stund om det hela och lyssnade på radio för att få det hela bekräftat. HO gick sedan ut på sin rondering, och under den tiden var det väl meningen att receptionen skulle vara bemannad. Å andra sidan, i en så pass särskild situation så kan man tänka sig att väktarna skulle ha tittat ut åtminstone.

Någonstans står det att någon i personalen var ut på mordplatsen, men kommer inte håg var.

Det bör ha varit efter midnatt.

P.S. HO talar om den "övre källaren". Hur ser det då ut i den "nedre källaren"?

Var det där som det var pool och träningsanläggning? Har för mig att Henrik la upp en ritning tidigare.

Lustigt att ALG:s rond går förbi Skandiamannens kontor kl. 22:30 OCH går i närheten av mordplatsen vid tiden för dådet (Beckers lager?). Hon missar honom precis när han går ut 23:19, men är där när han kommer tillbaka in.

Hon verkar osäker på om AK ens var där efter kl. 23. Kan det vara som så att AK var och böt om precis när hon passerade, kl. 23:15? Men vem är det då som utför återställningar på datorn strax efter?

Är det HO, fast han inte har "loggat ut" AK ännu? Han är själv "inloggad" på datorn kl. 23:23.
Senast redigerad av Dalulven 2024-05-17 kl. 12:38.
Citera
2024-05-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
ALG hade precis kommit tillbaka från sin rondering, när SE ramlade in. Nä SE gick, strax före tolv, säger HO att han och ALG pratade en stund om det hela och lyssnade på radio för att få det hela bekräftat. HO gick sedan ut på sin rondering, och under den tiden var det väl meningen att receptionen skulle vara bemannad. Å andra sidan, i en så pass särskild situation så kan man tänka sig att väktarna skulle ha tittat ut åtminstone.

Någonstans står det att någon i personalen var ut på mordplatsen, men kommer inte håg var.

Det bör ha varit efter midnatt.

P.S. HO talar om den "övre källaren". Hur ser det då ut i den "nedre källaren"?

Var det där som det var pool och träningsanläggning? Har för mig att Henrik la upp en ritning tidigare.

Lustigt att ALG:s rond går förbi Skandiamannens kontor kl. 22:30 OCH går i närheten av mordplatsen vid tiden för dådet (Beckers lager?). Hon missar honom precis när han går ut 23:19, men är där när han kommer tillbaka in.

Hon verkar osäker på om AK ens var där efter kl. 23. Kan det vara som så att AK var och böt om precis när hon passerade, kl. 23:15? Men vem är det då som utför återställningar på datorn strax efter?

Är det HO, fast han inte har "loggat ut" AK ännu? Han är själv "inloggad" på datorn kl. 23:23.

HO altså, undrar på om han försökte ge SE ett alibi där? «Samtalet» efter jobbet. Lite konstigt. Men SE ville ju inte då, stämde ju inte med hans förklaring. Hans tidslinje blev fel isåfall. 😂

Sen AK..och inte minst ALG.. skumma på nåt sätt.

Jag har svurit att jag inte ska hamna i nån conspiracy-fälla, keep it real liksom.

Men altså det där gänget inne på Skandia..

Om någon var inblandad i det här.
Citera
2024-05-17, 13:41
Medlem
HAARPs avatar
Angående Bohemia :

Vi har dessa uppgifter från uppslag EAD-83 och en tidningsartikel som jag tror alla hör ihop och gäller samma man. Mannen som kom in på Bohemia och hjälpt till med återupplivningsförsök.

EAD-83-2 (860301)
…Ville endast meddela att ……………………………………………………………. är mycket lik Olof Palme, Han själv, liksom andra, hade reagerat över detta….

EAD-83-2-A (860424)
…. hade inte hört någon anställd eller gäst skulle ha gjort några iakttagelser i samband med mordet frånsett att två kvinnor berättat att dom varit på samma film som Palme samt att mannen som hjälpt till vid återupplivningsförsöken av Palme, kommit in på restaurangen efteråt…

Sen har vi vad ägaren till Bohemia Claudio Mancini berättade om i en artikel i DN 980529:
…Claudio Mancini minns varje minut kring ögonblicket för skotten. Blosset han tog utanför dörren strax innan, den upphetsade gästen som kom med beskedet strax efter…

Jag har funderat en del på vad som kan stå bakom maskningen i EAD-83-2 (860301) och hur den infon sen hänger ihop med vad mannen säger när han blir hörd i april.

Det som jag tror skall stå bakom maskningen i det hastigt nedteckande första uppslaget är ungefär detta:
…Ville endast meddela att (en upphetsad man kom in och sa sig försökt hjälpa en skjuten man som) är mycket lik Olof Palme, Han själv, liksom andra, hade reagerat över detta….

I så fall kom mannen som sa sig hjälpt till med återupplivningsförsök in på Bohemia samma kväll som när mordet skedde.

Sen har vi vad Bohemia:s ägare Claudio Mancini berättar:
…Claudio Mancini minns varje minut kring ögonblicket för skotten. Blosset han tog utanför dörren strax innan, den upphetsade gästen som kom med beskedet strax efter…

Den upphetsade gästen som Claidio M berättar om och som kom med beskedet kort tid efter skotten kan inte vara Ritva R. Hon kom tillbaka till Bohemia minst 20 minuter efter skotten med det definitiva beskedet att det var Olof Palme som blivit skjuten. Innan dess visste inte gäster och anställda på Bohemia om det.

Men det kan antagligen vara den upphetsade gästen som sagt sig hjälpt till med livräddningsförsök på en man som liknande Olof Palme.

I så fall vet vi att mannen (SE?) kom in på Bohemia samma kväll och kort tid efter att Palme blivit skjuten.
Senast redigerad av HAARP 2024-05-17 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in