2024-05-17, 05:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Men det känns ändo som mjällby varit ett störobjekt i väldigt många år,då o då är det laget som kommer stör,de hade väl en EL kabir för säkert 10-20 år sen som jävlades några säsonger med oss,vi försökte väl även värva honom..så jag e egentligen inte jätteförvånad det är mjällby som störde rydströms facit.

Ja, de vill vinna till varje pris mot oss och är alltid taggade som fan. Dags att bryta den trenden denna säsong. Hur det ska göras är lite svårare.
Citera
2024-05-17, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ja, de vill vinna till varje pris mot oss och är alltid taggade som fan. Dags att bryta den trenden denna säsong. Hur det ska göras är lite svårare.
Jadu det blir en fars för rydström lösa.
Mjällby ser spännande ut,men MFF detta år är,vad jag får känslan av,är på helt annan nivå,får känslan Europa kommer vi ta med storm,de här lagbygget är nog bland de bästa sett I Sverige på många år och dar,
Citera
2024-05-17, 07:13
Medlem
Hur känner ni Göteborg fans av läget nu,börjar det bli kris,trots er "fina" fotboll..
Citera
2024-05-17, 08:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Går väl tillbaka till en händelse tidigt 80-tal. Vi sparkade ur Mjällby ur allsvenskan med matchens sista spark i sista omgången. Våra spelare samt tillresta supportrar ska ha betett sig riktigt drygt efteråt.

Hans Larsson, sportchef idag, var spelare då. Är väl genom han som rivaliteten grott.
Citera
2024-05-17, 08:24
Medlem
highstakess avatar
Fan ser mörkt ut för Göteborg, jag trodde verkligen dom skulle vara bättre än förra året, det kanske dom är också? och alla andra lag också blivit bättre när degen inte ger ut gratis vinster, iof gör Västerås det nu verkar det som...

Så börjar det bli kris nu i Göteborg?

Tycker nog så här långt att Dif är bästa laget även om tabellen inte visar det.... Har ju också ett allsvenska lag på bänken.
Citera
2024-05-17, 10:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Går väl tillbaka till en händelse tidigt 80-tal. Vi sparkade ur Mjällby ur allsvenskan med matchens sista spark i sista omgången. Våra spelare samt tillresta supportrar ska ha betett sig riktigt drygt efteråt.

Hans Larsson, sportchef idag, var spelare då. Är väl genom han som rivaliteten grott.
Du tror inte det kan vara något så enkelt som att det är närmaste laget? DERBY!!!
Citera
2024-05-17, 10:21
Medlem
Pancevs avatar
Hummet alltså... klassvärvning. Skulle påstå att den är i nivå med värvningen av Musa.
Citera
2024-05-17, 10:33
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hummet alltså... klassvärvning. Skulle påstå att den är i nivå med värvningen av Musa.

Det var poetiskt uttryckt!
Citera
2024-05-17, 10:40
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det var poetiskt uttryckt!
Tackar.

Saknar Musa ibland..och han som skallade ngn i förta matchen, Georgier va?
Citera
2024-05-17, 11:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du tror inte det kan vara något så enkelt som att det är närmaste laget? DERBY!!!

Har ni inte lite rivalitet med Öster och Kalmar? Förr gick ju Östers upptagningsområde av både supportrar och spelare ned i Blekinge.

Hittade på wiki om matchen jag refererade till.

Citat:
Inför den sista omgången låg klubben på tionde plats, precis ovanför nedflyttningsstrecket, med endast en poäng ner till Gefle IF och BK Häcken, som båda låg under strecket. Mjällby mötte i sista omgången tvåan Malmö FF på Strandvallen samtidigt som Gefle tog emot IFK Göteborg och Häcken spelade borta mot IF Elfsborg. Mjällby tog ledningen mot Malmö FF och såg i det längsta ut att vinna, men med 46 sekunder kvar av matchen kvitterade Malmö och eftersom Gefle, som vann sin match och därmed slutade på samma poäng som Mjällby, hade klart bättre målskillnad åkte Mjällby ur Allsvenskan.[13]

Åhh, hittade ett sammandrag från matchen. Vilket guldkorn!
https://youtu.be/9190O-UozYY?si=5iazI3EWfQo-Qr_7

Mer kul info:
https://www.sydostran.se/sporten/mikael-ronnberg-jag-ber-om-forlatelse/
Senast redigerad av mishima 2024-05-17 kl. 11:12.
Citera
2024-05-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har ni inte lite rivalitet med Öster och Kalmar? Förr gick ju Östers upptagningsområde av både supportrar och spelare ned i Blekinge.

Hittade på wiki om matchen jag refererade till.

Åhh, hittade ett sammandrag från matchen. Vilket guldkorn!
https://youtu.be/9190O-UozYY?si=5iazI3EWfQo-Qr_7

Mer kul info:
https://www.sydostran.se/sporten/mikael-ronnberg-jag-ber-om-forlatelse/
Kul läsa såna här storys
Citera
2024-05-17, 12:33
Medlem
cokehyenas avatar
Sjukt hur man framhållit Hümmet från första början.

Ännu sjukare hur man också framhållit Solnas förfall. x 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in