2024-05-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Orsaken att man får diabetes 2 är ofta samma orsaker att man blir överviktig. Enda skillnaden är att vissa kroppar kan hantera att leva ohälsosamt och bli feta utan att utveckla diabetes. Men orsaken till "sjukdommarna" (både övervikt och diabetes) är samma. Alltså är det inte konstigt att medicinen också är samma.

Ge gärna exempel på vilka mediciner du menar som funkar lika bra för de som bara är överviktiga. Tror att det är snarare det som är BS...
Enkelt! Wegovy, Saxenda...
Citera
2024-05-15, 00:54
Medlem
nina906s avatar
Efter 4 månader med Ozempic har jag nu gått ner 10kg. Detta inkluderat ätande av skräpmat och sötsaker på helgerna i samband med att jag rökt gräs. Gräset "slår ut" hungerdämpningen av Ozempic. Om någon undrar är det alltså beprövat

En sak som jag tyvärr märkt är att sexlusten försvunnit helt. Inte ens onani är nice. Samma känsla som för mat, meh. Detta har smugit sig på och var inget jag märkte i början. Sambon är rätt frustrerad då jag är fysiskt mer attraktiv nu men en tråkigare partner sexuellt. Har sökt i tråden men inte hittat något svar. Alkoholsuget är också helt avdankat, men det har jag läst i tråden är vanligt.
Citera
2024-05-16, 16:58
Medlem
Läser att det brinner på Novo Nordisk fabrik. Håller tummarna att detta inte kommer leda till ännu mer kris med ozempic
Citera
2024-05-16, 23:30
Medlem
Midhalf-sisters avatar
Citat:
Läser att det brinner på Novo Nordisk fabrik. Håller tummarna att detta inte kommer leda till ännu mer kris med ozempic

Jag blev svinstressad, men det verkar vara lungt

https://www.reuters.com/world/europe/novo-nordisk-building-site-hit-by-fire-danish-tv2-reports-2024-05-16/
Citera
2024-05-21, 15:39
Avslutad
Räcker det med ett BMI på 30 för att kunna ansöka om att få denna medicin?
Citera
2024-05-21, 16:27
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Mm iaf via privat läkare på nätet
Citera
2024-05-22, 08:02
Medlem
NiccoJs avatar
Har kört en vial semaglutid från nätet efter nyår, gick ned 13kg. Har haft uppehåll då jag inte fått det jag beställt på utan medicin i 7 veckor. Fick hem nytt igår, är det troligt att jag klarar mig på startdos ett tag nu?
Citera
2024-05-22, 22:21
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Andra gången som det brinner där, förmodligen någon som anlägger bränderna.
Säkert en sur-mupp diabetiker eller någon som varit överviktig förut men bantat den hårda vägen och är arg för att vi andra går ner i vikt genom att bara ta en spruta i veckan.

Själv har man förlorat 15 kg och still counting. Underbart att inte ha sötsug på godis eller så.
Citera
2024-05-24, 13:23
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Funkade för mig. BMI 29,9 startade jag på.
Citera
2024-05-24, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Mm iaf via privat läkare på nätet

Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Funkade för mig. BMI 29,9 startade jag på.

Ok, jag äter medicin mot höga blodfetter sen innan, då borde de vilja sätta in behandling?
Citera
2024-05-24, 14:33
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ok, jag äter medicin mot höga blodfetter sen innan, då borde de vilja sätta in behandling?

Ja. Förmodligen inte via vårdcentral om du vill ha Ozempic för den skrivs bara ut till diabetiker fortfarande mig veterligen, du får vända dig till någon av nätläkarna.
Citera
2024-05-24, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ja. Förmodligen inte via vårdcentral om du vill ha Ozempic för den skrivs bara ut till diabetiker fortfarande mig veterligen, du får vända dig till någon av nätläkarna.

Ok, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in