Citat:
Ja, där lär han ligga i lä - på den fronten hade han behövt genomgå en metamorfos... Otroligt att de lyckades hitta DNA och koppla till Meng!
Läste vad du skrev om Amagermannen och en sak som slog mig är att Marcel har större social kompetens än vad PW lyckats uppvisa.
Jag skulle nästan sätta PW i samma fack som galningen Ulf Olsson som dömdes av Lunds tingsrätt till livstids fängelse för morden på Helén Nilsson och Jannica Ekblad.
Intressant not är att i juli 2005 omvandlade hovrätten straffet till sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Läste vad du skrev om Amagermannen och en sak som slog mig är att Marcel har större social kompetens än vad PW lyckats uppvisa.
Jag skulle nästan sätta PW i samma fack som galningen Ulf Olsson som dömdes av Lunds tingsrätt till livstids fängelse för morden på Helén Nilsson och Jannica Ekblad.
Intressant not är att i juli 2005 omvandlade hovrätten straffet till sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Marcel är ur det perspektivet psykopatisk dvs mer som en social kameleont.
Desto mer frestande att beundra honom som wannabe om det saknas både kvinnor och social kompetens?
Har läst ikapp en liverapportering.
Om dna spår:
"Det er blandt andet pårørende, der kan have efterladt dna på hendes tøj. "
"I oktober 2022 gav han en dna-prøve, som dog ikke førte til et match."
"Politiet havde dog ikke opgivet dna-sporet og tog kontakt til Center for Geogenetik på Københavns Universitet og den kendte dna-forsker Eske Willerslev."
"Med en ny metode har man også arbejdet med Emilie Mengs bukser, der blev fundet i en pose ved søen, hvor hun også selv blev fundet dræbt – og på center for biogenetik ved Københavns Universitet skal der være gendannet dna, som ifølge anklagemyndigheden stammer fra den tiltalte 33-årige."
Nästa dna-spår som återfanns i hans hem:
"Dna’et blev fundet på en rulle pakketape tilsvarende den tape, der blev fundet om halsen på Emilie Meng.
Tapen blev fundet i en kuffert, som efter anklagerens opfattelse indeholdt andre ting, som kan være relevante for sagen om Emilie Meng. Herunder reb og et bælte."
Vidare tycks rullen ha rivits av på ett sådant sätt att det förefaller matcha (okänd grad) med den bit som återfanns på Emilie:
" Anklageren antyder, at der er fundet tape om halsen på Emilie Meng, der kan være det seneste stykke tape, der er revet over fra netop rullen, der lå i en kuffert hos tiltalte."
https://nyheder.tv2.dk/live/krimi/2024-05-14-dag-1-i-kirkerup-sagen
Senast redigerad av develi 2024-05-15 kl. 04:40.
Senast redigerad av develi 2024-05-15 kl. 04:40.