2024-05-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Nej! De stängde av vattnet innan den nya regeringen tillträtt. De kom från Krim och marscherade framför
regeringsbyggnaden och sade att de vill träffa någon ur regeringen så att de kan be om att de skall släppa på vattnet. Ingen lyssnade och det blev en strid med regeringstyrkorna (= f.d. delar av de två politiska grupperna som vill ha tillbaka nazismen och Bandera ideologin) som ledde till att en Krimbo dog. Först efter detta så valde de att börja tillhöra Ryssland.
Men jag har förstått att det skall finnas fler länder som understöder det här bytet - för att det skall finnas laga kraft.

Nope.

Ukraine shut down the canal in 2014 soon after Russia annexed Crimea. Russia restored the flow of water in March 2022 during the Russian invasion of Ukraine.
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Crimean_Canal
Citera
2024-05-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Har du återkommande problem med hallucinationer? Var i meningen "Ukraina har enorma problem med korruption" kan man läsa att det är godtagbart att landet invaderas?

Du skriver själv att alla ukrainare bör utrotas, ett vidrigt uttalande om du frågar mig!

Är det ett seriöst sätt att diskutera på, tycker du?

Var har jag skrivit att ukrainare ska utrotas? Jag har skrivit att korruptionen ska utrotas, men vänligen visa var jag har skrivit något om att utrota ukrainare.
Citera
2024-05-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
AzovNazi propaganda.

https://www.youtube.com/watch?v=pvD4nNG3gH4

Dmytro var säkert med 2014 när Azov räddade kvinnor och barn.

https://www.youtube.com/watch?v=rNr-VH912wo

Nej, han anslöt 2015.
"AzovNazi propaganda" låter som trams.
Citera
2024-05-15, 22:23
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, vattnet stängdes av lågt före dess, även elen om jag minns rätt. Ukraina (som stat) har alltid haft konflikt med den bofasta befolkningen på Krim. Olika avtal har skrivits under åren - och rivits upp.

Ja, du har rätt, om jag har förstått det rätt så stängdes vattnet av redan 2014.
Men efter damm-spräningen, så går det inte att få dit vatten ändå, även om man vill?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tror du att avstängningen av vattnet påverkade folkomröstningen?

Spelar ingen roll eftersom omröstningar under ockupation inte godtas inom folkrätten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Nej! De stängde av vattnet innan den nya regeringen tillträtt. De kom från Krim och marscherade framför
regeringsbyggnaden och sade att de vill träffa någon ur regeringen så att de kan be om att de skall släppa på vattnet. Ingen lyssnade och det blev en strid med regeringstyrkorna (= f.d. delar av de två politiska grupperna som vill ha tillbaka nazismen och Bandera ideologin) som ledde till att en Krimbo dog. Först efter detta så valde de att börja tillhöra Ryssland.
Men jag har förstått att det skall finnas fler länder som understöder det här bytet - för att det skall finnas laga kraft.

Du ska inte ljuga så mycket vatnik. Förstår du inte att vi minns hur det gick till? Blir du inte ledsen när alla vet att du ljuger?
Citera
2024-05-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tror du att avstängningen av vattnet påverkade folkomröstningen?

Går inte att svara på frågan då någon folkomröstning aldrig har skett.
Vattnet stängdes av efter att ryssarna ockuperat Krim.

"Ukraine shut down the canal in 2014 soon after Russia annexed Crimea. Russia restored the flow of water in March 2022 during the Russian invasion of Ukraine."
Citera
2024-05-15, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Går inte att svara på frågan då någon folkomröstning aldrig har skett.
Vattnet stängdes av efter att ryssarna ockuperat Krim.

"Ukraine shut down the canal in 2014 soon after Russia annexed Crimea. Russia restored the flow of water in March 2022 during the Russian invasion of Ukraine."

Varför stänger Ukraina av vattnet till ett område som de hävdar vara ukrainsk bebodd av ukrainare? Låter oerhört konstigt. Om inte då för att ukrainarna vet att Krim är ryskt område som bebos av ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Tydligen dags för Rond 2 på Belbek och Krim.
FML. Jag tänkte ju få en god natts sömn.

Äsch.. ryskt luftförsvar skjuter ned allt i vanlig ordning så du kan nog sova lika gott som akademikerfyllot
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Och om Ryssland skickar en till robot för 10 miljoner som också den måste bekämpas mha en robot för 40 miljoner?
Jag vet inte vad du vill jag ska svara. Om något är värt mer än 40 miljoner så är det värt 40 miljoner att förhindra att det sprängs.
Citera
2024-05-15, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
31k bekräftat döda, MIA inte medräknande.
Man behöver rekrytera för att rotera de som varit vid fronten i över 2 år nu. Till skillnad från Ryssen som bara fyller på när folk dött så vill Ukraina ge sina soldater ledigt och vila upp sig.

Ukrainas armé var 600k stark innan kriget. Hade de enbart förlorat 30000 man så hade de haft soldater så att det blir över och räcker till för att ”rotera”.

Det som är närmare till hands är att tjuven zeelensky ljuger. Man behöver inte kidnappa folk från gatan om man har en 500k+ stark armé.
Citera
2024-05-15, 22:43
Medlem
Drozds avatar
Leopard 2A6 - zhe Gjörman Maschine zhat goes "Boom":

https://www.bitchute.com/video/RTJ15J5dcwww/

En laserstyrd Krasnopol artillerigranat för 20' USD blev denna stridsvagns öde (värde 10 MUSD). Mycket bang for the buck...
Senast redigerad av Drozd 2024-05-15 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in