Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, läs igen. Där pratar jag om bil vs flyg.
Jag vet inte hur det är med dig - men för min del är det stor skillnad på att vistas i skogen och att vara i eller framföra fordon.
Riskbedömningar och hur man hanterar olika saker är situationsbetingat.
Så nej - att kontrollera en björn är din i allra högsta grad typiskt enkelspåriga manliga tolkning av hur man kontrollerar en situation.
Här en liten text som jag tycker är träffande gällande din "kvinnliga logik" :-)
"När jag äntligen trodde att jag förstod så visade det sig att jag förstod ingenting!
Under de senaste decennierna har man ständigt fått höra hur diskriminerad kvinnan är. Denna diskriminering skulle ha sin grund i att kvinnor var fångna i sina hem bland blöjor, skitiga kalsonger och husmanskost. Fångenskapen har ju också varit en vanlig förklaring till dom orättvisor som finns på arbetsmarknaden både beträffande lön och beträffande karriärmöjligheter. Så långt hänger min logiska manshjärna med.
Men häromdagen läste jag om en undersökning som gjorts och i den framkom att 87 procent av mammorna ville inte släppa ifrån sig mera av den tid som föräldraledigheten berättigade. Jag begriper ingenting! Men naturligtvis förstår jag deras motivation, det finns en biologisk koppling mellan mor och barn under den första tiden. Men varför har inte denna självklara åsikt kommit fram tidigare?"