2024-05-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var exakt i:

""Logiken" hos average antifeministiska FB-snubbes på detta forum är nog ungefär så här:

-MÄN har skapat allt
-MÄN driver allt framåt
-MÄN gör allt jobb som är värt att göras.
-MÄN = civilisation!!!

bla bla.

utom:

När något går åt fanders, inte fungerar, uppenbart är helt fel.
Då är det feminismen och kvinnors fel eller män med annan hudfärg, dessa är ju inte riktiga män.
"

utgör hat mot människor som inte gjort något ont?

Förklara detta lite tydligare tack.
Så här skriver du i andra sökresultatet:

Och våldtäktsmän är nästan alltid utan undantag män.

Testa att skriva så här:

Och våldtäktsmän är nästan alltid utan undantag invandrare.
Citera
2024-05-15, 10:42
Medlem
Citat:
Vilken av människa eller björn tror du förstår vad kopplingen innebär och därmed kan gå med på det, respektive inte gå med på det?

Varför denna totala oförmåga begripa vad frågeställningen handlar om?

Du frågor vilket som de anser är det största hotet och jag svara att de inte riktigt verkligen har tänkt igenom det hela. Det är en sak att tycka hemma i soffan och en sak att verkligen stå i valet och kvalet.
Jag tycker denna fråga är ungefär lika korkad som vargfrågan, där de flesta just nu inte är lika begeistrade av varg när den är runt just deras egna husknut.
Citera
2024-05-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Så här skriver du i andra sökresultatet:

Och våldtäktsmän är nästan alltid utan undantag män.

Testa att skriva så här:

Och våldtäktsmän är nästan alltid utan undantag invandrare.

men snälla....att våldtäktmän nästan undantagslöst är män är fakta.
Att våldtäktmän nästan undantagslöst skulle vara invandrare är däremot inte någon fakta.

Så? berätta, vad exakt i att skriva fakta är att hata oskyldiga människor?
Citera
2024-05-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Du frågor vilket som de anser är det största hotet och jag svara att de inte riktigt verkligen har tänkt igenom det hela. Det är en sak att tycka hemma i soffan och en sak att verkligen stå i valet och kvalet.
Jag tycker denna fråga är ungefär lika korkad som vargfrågan, där de flesta just nu inte är lika begeistrade av varg när den är runt just deras egna husknut.

Vem är du att förklara för andra människor (kvinnor) vad de ska uppleva vara det största hotet för just dem?

Dessutom i en verklighet där det största hotet för just kvinnor definitivt är män och verkligen inte björnar.

Detta är en hypotetisk frågeställning, gjord för att kasta ljus över hur stor rädsla det faktiskt finns hos kvinnor.

Reaktionen på detta borde vara att det fan är tragiskt och inte långa haranger om att björnar minsann är farligare...
Senast redigerad av Merapi 2024-05-15 kl. 10:49.
Citera
2024-05-15, 10:50
Medlem
Citat:
men snälla....att våldtäktmän nästan undantagslöst är män är fakta.
Att våldtäktmän nästan undantagslöst skulle vara invandrare är däremot inte någon fakta.

Så? berätta, vad exakt i att skriva fakta är att hata oskyldiga människor?
Båda meningarna är lika "sanna". Du drar en helt godtycklig gräns vid "fakta" och "inte fakta", därför att du är en hatisk rasist.
Citera
2024-05-15, 10:52
Medlem
Citat:
Vem är du att förklara för andra människor (kvinnor) vad de ska uppleva vara det största hotet för just dem?

Dessutom i en verklighet där det största hotet för just kvinnor definitivt är män och verkligen inte björnar.

Detta är en hypotetisk frågeställning, gjord för att kasta ljus över hur stor rädsla det faktiskt finns hos kvinnor.

Reaktionen på detta borde vara att det fan är tragiskt och inte långa haranger om att björnar minsann är farligare...

Jo och vi måste göra något åt det:

Ha inte mer män än nödvändigt ,prioritera invandring av kvinnor om det anses behövas någon invandring ,ökar vi andelen män ökar vi riskerna för kvinnor.

Eller vad anser du konkret ska göras ?
Citera
2024-05-15, 10:55
Medlem
sfrges avatar
Egentligen så har dom ju rätt. Om du är ute i skogen och plockar bär t.ex så är djur det sista du behöver vara rädd för.

Det är fan tragiskt att folk fortfarande år 2024 är rädd för varg och björn. Är du ute och jagar med hund så kan det ju finnas vissa risker men inte annars.
Citera
2024-05-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Båda meningarna är lika "sanna". Du drar en helt godtycklig gräns vid "fakta" och "inte fakta", därför att du är en hatisk rasist.

Nej det är de fan inte...

Ta världens alla våldtämän....kolla antalet män kontra kivnnor
kolla sen antalet invandrare och antalet inhemska..

Dra sen lite slutsatser ur detta.

Dummer.
Citera
2024-05-15, 11:25
Medlem
Citat:
Nej det är de fan inte...

Ta världens alla våldtämän....kolla antalet män kontra kivnnor
kolla sen antalet invandrare och antalet inhemska..

Dra sen lite slutsatser ur detta.

Dummer.
Jaha, om vi ska leka lite med statistik enligt ditt recept:

Ta världens alla "våldtämän" och kolla sen antalet svenska och antalet icke-svenska

Fakta är att en liten andel män är våldtäktsmän. Du skyller på alla män. Du är en hatisk rasist.
Citera
2024-05-15, 11:38
Medlem
Citat:

Jaja!
Jag fattar verkligen inte varför du ens lägger ut en frågeställning när du inte gillar något svar alls och blir så himla arg av dig.
Jag tycker du verkar faktiskt rätt arg av dig själv, så jag hade nog också hellre velat träffa en björn i skogen än just dig.
Citera
2024-05-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Från TS -- frågeställningen.

[i]På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.[/I]

Det är väl ganska självklart. Det är ganska få förunnat att f å möta en björn? Jag har aldrig sett någon, har du?

Vad är mest spännande att se. En joggare eller ett stort rovdjur?

Att kvinnor skulle va så jävla korkade att de är rädda för björnar eller män vägrar jag att tro på.
Citera
2024-05-15, 14:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nej, de har nog jagats genom stan av en eller flera män, eller terroriserats av män därför svarar de som de gör...
Bullshit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in