2024-05-15, 09:57
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Fräcka sjalar? Utöver det så kommer jag inte på något på rak arm.

Palestinier.
Citera
2024-05-15, 09:58
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Hur tänket du om bombdådet mot King David Hotel?
Hade palestinierna rätt till hämnd mot terroristerna?

Om palestinier hade rätt till hämnd efter ett bombdåd 1946? Nej, dels fanns det inte riktigt några "palestinier" då och dels så får man inte begå "hämnd" på kriminella. Däremot var det upp till de lagliga myndigheterna, d.v.s. britterna, att spåra upp och straffa de skyldiga terroristerna utifrån då gällande lagar.
Citera
2024-05-15, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Alltså hur fan är det möjligt för en svensk person att stötta muslimska terrorister?? Hur gick det så fel?
Menar du på fullaste allvar att barn i Gaza är terrorister?
Citera
2024-05-15, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Haha du är Sverigedemokrat, du blir väl glad när araber dör? Oavsett så ja, barn i Gaza som utbildas i att hugga halsen av judar och våldta kvinnor, dom är terrorister och över 90% av Sveriges befolkning håller med.
Ok. Nu förstår jag. Du som person har ett behov av att hitta på saker om andra.
Citera
2024-05-15, 10:11
Medlem
Den här intervjun säger allt:

https://m.youtube.com/watch?v=UPomqJz-qYc&pp=ygUNRHIgcGhpbCBoYW1hcw%3D%3D

Det är något kulturellt. De vet fan inte ens varför de hatar judar. Det enda de vet är att de ska slåss mot allt och alla och försvara sin heder. Som att åka tillbaka 600 år i tiden
Citera
2024-05-15, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Om palestinier hade rätt till hämnd efter ett bombdåd 1946? Nej, dels fanns det inte riktigt några "palestinier" då och dels så får man inte begå "hämnd" på kriminella. Däremot var det upp till de lagliga myndigheterna, d.v.s. britterna, att spåra upp och straffa de skyldiga terroristerna utifrån då gällande lagar.
Så man får inte begå hämnd mor kriminella, men om dom kriminella är palestinier så får man begå en hämnd liknande ett folkmord?
Citera
2024-05-15, 10:16
Medlem
BevinLees avatar
Tycker Greta ska gå Camino Francés. Det blir en 80 mil lång vandringsled som ger henne tid att utforska sina egna tankar o värden utan störande brus utifrån. Efter det kanske hon fått några nya ideal att följa.
Citera
2024-05-15, 10:19
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Så man får inte begå hämnd mor kriminella, men om dom kriminella är palestinier så får man begå en hämnd liknande ett folkmord?

Det sker ju inget folkmord, och ingen hämnd, däremot ett krig mot en väpnad terrorsekt, framröstad av Gazas befolkning.
Citera
2024-05-15, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Det sker ju inget folkmord, och ingen hämnd, däremot ett krig mot en väpnad terrorsekt, framröstad av Gazas befolkning.
Kalla det vad du vill, hämnd, krig, folkmord...
Jag fattar inte hur någon kan vara FÖR att civil och små barn mördas.
Det är för mig helt obegripligt.
Citera
2024-05-15, 10:25
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:

Ja, jag håller med! Tänk på den bilkaravan med hundratals bilar i Malmö som firade morden på civila den 7:e oktober. Makabert och obegripligt.

Efter det datumet känner jag inte till att det begåtts några mord dock.
Citera
2024-05-15, 10:26
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Vad försörjer sig Greta på egentligen? Fickpeng från mamma, alternativt Hamas?

Greta Thunberg är en så kallad "trust fund baby" som har många miljoner gömda i en stiftelse för att på så sätt undvika insyn i hur rik hon egentligen är. Hon poserar som vänster, men är en av de rikaste svenskar som finns. "Alla djur är jämlika, men några är mer jämlika än andra." som det heter i den berömda boken Djurfarmen.
Citera
2024-05-15, 10:27
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Kalla det vad du vill, hämnd, krig, folkmord...
Ja det är tragiskt när civila dör,När man besegrade hitler så dog flera miljoner tyska civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in