2024-05-14, 22:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Om det är tillåtet att sparka långskott i tråden så skulle jag vilja ställa en liten fråga.

Är det någon som vet om KlMa kände en Ol*a Pers*son som bodde på Stockholmsvägen 85 i slutet av 1990. Han fyllde 25 den 14 juni...

Vet någon om Ol*a bodde kvar på Stockholmsvägen 85 när Helena försvann? Om han bodde kvar och om KlMa kände honom så skulle jag gissa att KlMa var på efterfest hos Ol*a.

Om Ol*a inte bodde där är han ointressant. Men då uppstår frågan: kände då KlMa någon annan i det huset? Det finns nämligen ett vittne vars uppgifter tyder på att KlMa bör ha varit hemma hos någon ungefär där, alltså runt Stockholmsgatan 85...

Du tycker inte att det blir väldigt konstigt att KM aldrig har sagt ett enda ord om en efterfest, så många chanser som han har haft? Och att den som hade efterfesten inte heller har sagt ett enda ord till KM:s hjälp?

Personligen är jag mer intresserad av att veta om KM kände PU!
Citera
2024-05-14, 22:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tänker så här om PU:

PU ska ha tagit sin bil ner till Stadt. Han bör du vilja ha med den hem igen. Både PU och KM har en påstådd minneslucka från efter 02:00. PU:s minneslucka påstås pågå fram till strax efter 03:00 då han ska ha fått "alibi i taxikön". Ingen i tråden har hittills kunnat verifiera den historien! Alltså har PU kunnat dra vilken rövare som helst.

Det intressanta är att KM:s påstådda minneslucka pågick från strax efter 02:00 till bortåt 04:00. PU:s påstådda minneslucka började strax efter 02:00, men ska ha "upphört" strax efter 03:00 - då han enligt egen utsago placerade sig i taxikön. Problemet med PU:s taxiresa är att han bör ha varit hemma runt kanske 03:30 - men han dyker inte upp hos PK förrän framåt 05:30. Vad gjorde PU i två timmar? Vad gjorde KM i kanske 1 timme? Det skaver något alldeles fruktansvärt här!

Kanske var PU inte sårig när han kom till taxikön. Därför reagerade ingen? Kanske blev han sårig efter taxiresan - men definitivt inte i "PK:s buskage"? Eller så ägde taxiresan aldrig rum ...

Två personer har en påstådd minneslucka från efter 02:00. Två personer har "hål" i tidsschemat under natten. De här två personerna är PU och KM.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
...

Trots att jag övertydligt markerade en fråga, undvek du i vanlig ordning att svara. För några användare i tråden (gänget United, bananen och Joe) är KM oantastlig, för dig PU oantastlig.

Så: Vad gjorde PU under två timmar? Var höll han hus?
Citera
2024-05-14, 22:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Om Ol*a inte bodde där är han ointressant. Men då uppstår frågan: kände då KlMa någon annan i det huset? Det finns nämligen ett vittne vars uppgifter tyder på att KlMa bör ha varit hemma hos någon ungefär där, alltså runt Stockholmsgatan 85...

Skippa skitsnacket. Tyder det nu helt plötsligt uppkomna vittnets uppgifter på något, eller var det så? Fram med det i stället för att tramsa! Och sluta med ditt dravel om "bör". "Bör" existerar inte i sammanhanget mer än i ditt huvud. Var han hemma hos någon eller var han det inte? Hur svårt ska de vara? Snart blir trion med United, bananen och Joe en kvartett - med dig.
Citera
2024-05-15, 00:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Hur vet du att KM var rejält berusad?

Exakt så: KM måste inte kunna redogöra för "varje minsta minut" under natten - men tidsluckan är ju gigantisk!

Du är väldigt selektiv i ditt val att svar på inlägg, varför svarar du inte på min fråga om din "käresta" Ulrika? Du får en chans till:
- Hur är det möjligt att Ulrika inte minns vilka hon åkte taxi med den kvällen när hennes syster försvinner?

Ang KMs alkoholintag den kvällen så säger väl det mesta att han lär ha varit rätt rund om fötterna. Det är ivf min (och även Polisens) övertygelse!
Citera
2024-05-15, 00:05
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Trots att jag övertydligt markerade en fråga, undvek du i vanlig ordning att svara. För några användare i tråden (gänget United, bananen och Joe) är KM oantastlig, för dig PU oantastlig.

Vad händer? 😁 Ser jag en konflikt i varande mellan de båda Mästerdetektiverna?
Citera
2024-05-15, 00:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
KM har absolut ingen aning om vad danskarna tog kroppen, det var de som var orsaken till detta och mördade Helena. Jag är övertygad om att de tog den över till Danmark och vad jag tror Nordjylland och området väster om Ålborg i de stora insjöarna där kan vara hett.

Okej, så då menar du att Danskarna dödar Ulrika, hotar KM med stryk om han tjallar, KM lever sen i en evig rädsla för att få stryk, så till den milda grad att han fortfarande över 30 år senare inte törs säga sanningen.

Därefter packar Danskarna in Helena i bagageluckan, låter henne ligga där, åker sedan (nästa dag?) till Göteborg och tar färjan till Frederikshavn med ett lik i bagageluckan, åker sedan ner till Aalborg och sänker henne väster om Aalborg i de stora insjöarna (vilka inte ens finns). Herregud!
Citera
2024-05-15, 01:23
Medlem
Citat:

Citat:
Skippa skitsnacket. Tyder det nu helt plötsligt uppkomna vittnets uppgifter på något, eller var det så? Fram med det i stället för att tramsa! Och sluta med ditt dravel om "bör". "Bör" existerar inte i sammanhanget mer än i ditt huvud. Var han hemma hos någon eller var han det inte? Hur svårt ska de vara? Snart blir trion med United, bananen och Joe en kvartett - med dig.

Om du vill ha någon chans att bli respekterad föreslår jag att du inte kallar andra skribenter för öknamn - precis som du själv har önskat tidigare. Som du uppträder nu är det inte konstigt att du får många emot dig, oavsett sakfrågan.

Var och en får svara för sig, men jag är i alla fall inte med i någon trio utan gör mina egna bedömningar och skriver mina egna inlägg. Jag bedömer inte någon som oantastlig, men när det inte finns någonting konkret som tyder på inblandning är det rimligt att reagera. Hade någon kunnat uppträda normalt en timme efter de upplevelser du skisserar, bortsett från eventuella fysiska men? Jag bedömer det som helt uteslutet.
Citera
2024-05-15, 01:57
Medlem
Kanske bara ar jag, men jag tror varken pa danskar, KM eller PU.

Jag tror ni tittar i fel samhallsklass. De som gjort detta ar smarta, kvicktankta och valdigt socialt skickliga. HA gillade tydligen utlandsresor, hastar, hundar, segling......massor av ratt dyra grejor. En skotsam tjej, visst. Just darfor tror jag att hon inte skulle hoppat in i en bil med kreti och pleti.

Nej, ni letar pa fel stalle. Borja i Mariestads overklass och jobba nerat. Istallet for att titta pa smagangsters och arbetargrabbar, kolla pa grabbarna med pengar och status istallet. Det ar precis sadana grabbar som kan och maste riskera att komma undan med nagot som detta.
Citera
2024-05-15, 03:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Kanske bara ar jag, men jag tror varken pa danskar, KM eller PU.

Jag tror ni tittar i fel samhallsklass. De som gjort detta ar smarta, kvicktankta och valdigt socialt skickliga. HA gillade tydligen utlandsresor, hastar, hundar, segling......massor av ratt dyra grejor. En skotsam tjej, visst. Just darfor tror jag att hon inte skulle hoppat in i en bil med kreti och pleti.

Nej, ni letar pa fel stalle. Borja i Mariestads overklass och jobba nerat. Istallet for att titta pa smagangsters och arbetargrabbar, kolla pa grabbarna med pengar och status istallet. Det ar precis sadana grabbar som kan och maste riskera att komma undan med nagot som detta.

Vi har diskuterat Mariestads överklass bland annat i form av bröderna Br*unnhagen. Kände KM bröderna Br*unnhagen? Men vi vet ju att KM:s kusin är den före detta talmannen i Sveriges riksdag, Urb*an Ahl*in. Så jo, vi har diskuterat det här. Har du missat det?

Men eftersom du vet, kan du väl ge oss svaret med en gång?! Eller vill du "leda oss på fel väg"?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-15 kl. 03:21.
Citera
2024-05-15, 03:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag bedömer inte någon som oantastlig, men när det inte finns någonting konkret som tyder på inblandning är det rimligt att reagera.

Det finns massor av "konkret" på KM.
Citera
2024-05-15, 03:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vad händer? 😁 Ser jag en konflikt i varande mellan de båda Mästerdetektiverna?

Den har funnits länge, men du har som vanligt inte fattat ett jävla skit!
Citera
2024-05-15, 03:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Du är väldigt selektiv i ditt val att svar på inlägg, varför svarar du inte på min fråga om din "käresta" Ulrika? Du får en chans till:
- Hur är det möjligt att Ulrika inte minns vilka hon åkte taxi med den kvällen när hennes syster försvinner?

Ang KMs alkoholintag den kvällen så säger väl det mesta att han lär ha varit rätt rund om fötterna. Det är ivf min (och även Polisens) övertygelse!

Ulrika minns. Det är genom henne som vi i radiodokumentären vet att det var Ulrika, Helena, KM och en till person i taxin in till Mariestad. Namnet på den fjärde personen är mig veterligen fortfarande okänt.

Vad säger att KM var "rätt rund under fötterna"? (KM:s egna ord räknas inte.) Och var har det framgått det skulle vara polisens övertygelse? Källa på det, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in